
Σε €82,4 εκατ. το 2024 έναντι €1,7 εκατ. την προηγούμενη χρονιά διαμορφώθηκαν για την Μπάρμπα Στάθης τα συνολικά καθαρά χρηματοοικονομικά αποτελέσματα, κλείνοντας με θετικό πρόσημο μια απαιτητική λόγω έντονων πληθωριστικών πιέσεων χρονιά, που σηματοδοτήθηκε από την συμφωνία εξαγοράς της εταιρείας από την Ideal Holdings, μία από τις μεγαλύτερες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην ελληνική αγορά τροφίμων.
Τα μεγέθη του 2024 για την Μπάρμπα Στάθης
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα στο ΓΕΜΗ, η εντυπωσιακή αυτή μεταβολή προέρχεται κατά κύριο λόγο από το κέρδος που προέκυψε από την πώληση της συμμετοχής της θυγατρικής Μ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΑΒΕΕ, ποσού € 76.946, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του ομίλου κατεψυγμένων (FROZEN HOLDINGS) και από την είσπραξη μερισμάτων, ποσού € 8.620.
Αντίστοιχα τα κέρδη προ φόρων σε επίπεδο εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 88,4 εκατ. έναντι 9,8 εκατ. το 2023, ενώ σε εταιρικό επίπεδο, οι πωλήσεις το 2024 ήταν σταθερές σε σχέση με το 2023 ανερχόμενες σε €108,8 εκατ. Ειδικότερα, οι πωλήσεις των καταψυγμένων λαχανικών αυξήθηκαν +2,3%, των φρέσκων σαλατών +6,8% ενώ οι πωλήσεις των καταψυγμένων ζυμών παρουσίασαν μείωση κατά -11,8% εξαιτίας της μεταφοράς της δραστηριότητας των πωλήσεως ζυμών του εξωτερικού στην Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε την εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης και των θυγατρικών της από την Ideal Holdings στα τέλη Φεβρουαρίου
Τα μικτά κέρδη της εταιρείας στη χρήση 2024 ανήλθαν σε €27,2 εκατ. μειωμένα κατά €2,9 εκατ. σε σχέση με τα €30,1 εκατ. της χρήσης 2023. Το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας διαμορφώθηκε το 2024 σε 25,0% έναντι 27,7% κατά το 2023, αποτυπώνοντας κυρίως την επιλογή της Μπάμπρα Στάθης να στηρίξει τους Έλληνες καταναλωτές καθώς και τους Έλληνες παραγωγούς και δευτερευόντως τις διακοπείσες δραστηριότητες πωλήσεων ζυμών στο εξωτερικό.
Τα αποτελέσματα του Ομίλου για τη χρήση 2024 περιλαμβάνουν, τα αποτελέσματα της ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ ΜΑΒΕΕ και των θυγατρικών της εταιρειών (UNCLE STATIS EOOD, ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΑΒΕΕ) και τις συναλλαγές της Μ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΑΒΕΕ για την περίοδο από 1 Ιανουαρίου έως 31 Οκτωβρίου στις διακοπείσες δραστηριότητες.
Για την χρήση 2023, τα αποτελέσματα της ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΑΒΕΕ περιλαμβάνονται για την περίοδο από 1 Δεκεμβρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2023.
Η επενδυτική στρατηγική της Μπάρμπα Στάθης
Κατά την περσινή χρονιά συνεχίστηκε το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την επέκταση των παραγωγικών υποδομών και τη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, πραγματοποιώντας επενδύσεις ύψους €7 εκατ. μέσα στο 2024 και συνεχίζοντας την υλοποίηση του εξαετούς επενδυτικού πλάνου (2020-2025), ύψους €36 εκατ. περίπου, εκ των οποίων επενδύσεις ύψους €17 εκατ. έχουν ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα του Ελληνικού Δημοσίου, των οποίων η επιδότηση είναι είτε σε μορφή φορολογικών κινήτρων είτε σε μετρητά.
Οι επενδύσεις του συνολικού πλάνου αφορούν, μεταξύ άλλων, σε νέες γραμμές παραγωγής καταψυγμένων λαχανικών και φυτικών γευμάτων, συσκευαστικές μηχανές, συλλεκτικές μηχανές, πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους, καθώς και ηλιακούς συλλέκτες και έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση του παραγωγικού μοντέλου μειώνοντας το κόστος παραγωγής.
Οι πωλήσεις των καταψυγμένων ζυμών παρουσίασαν μείωση κατά -11,8% εξαιτίας της μεταφοράς της δραστηριότητας των πωλήσεως ζυμών του εξωτερικού στην Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ
Στο 13,3% το μερίδιο της Μπάρμπα Στάθης στις φρέσκες σαλάτες
Σημαντική ήταν η αύξηση των πωλήσεων των επώνυμων κομμένων & πλυμένων φρέσκων σαλατών (single & mixed) «Μπάρμπα Στάθης» κατά +23,6% σε όγκο και +19,4% σε αξία, πράγμα που οδήγησε την αγορά σε σημαντική άνοδο κατά +7,2% σε όγκο και +3,0% σε αξία σε σχέση με το 2023.
Τα μερίδια της εταιρείας στη κατηγορία αυξήθηκαν αντίστοιχα, κλείνοντας τη χρονιά με ένα μέσο μερίδιο σε όγκο στο 13,3% (+1,8 μ.μ.) και σε αξία στο 14,7% (+2,0 μ.μ.), παρουσιάζοντας μια ανοδική επιταχυνόμενη πορεία που βασίστηκε τόσο στο επαναλανσάρισμα (αλλαγή συσκευασιών) όσο και την στοχευμένη επικοινωνία, ενώ τόσο τα PL όσο και ο επώνυμος ανταγωνισμός σημείωσαν απώλειες μεριδιακά.
Η διπλή εικόνα στα λαχανικά
Η κατανάλωση στην κατηγορία των λαχανικών κατά τη διάρκεια του 2024 είχε δύο πολύ διαφορετικές εικόνες κατά τη διάρκεια της χρονιάς: μία σημαντική συρρίκνωση στο πρώτο εξάμηνο (κατά -1,6%) και μία σημαντική αύξηση στο δεύτερο εξάμηνο, γεγονός που δείχνει το αποτύπωμα των προωθητικών ενεργειών στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η διπλή αυτή εικόνα οδήγησε τελικά την κατανάλωση στο σύνολο του έτους στο +1,1% σε όγκο, ενώ σε αξία παρουσίασε αύξηση της τάξης του +0,9% σε σχέση με το 2023, δείχνοντας μία μείωση της μέσης τιμής πώλησης κατά -0,2%.
Η Μπάρμπα Στάθης διατήρησε μερίδιο σε όγκο στο 39.6%, (-0,2 μεριδιακές μονάδες, μ.μ εφεξής) ενώ το μερίδιο σε αξία διατηρήθηκε άνω του 50% (στο 50,9%, -2,7 μ.μ σε σχέση με το 2023).
Στην κατηγορία αυτή διακρίθηκαν τα μονολαχανικά και οι έτοιμες συνταγές «Ας μαγειρέψουμε…», όπως και η σειρά «Επιλέγουμε» με μερίδιο άνω του 90%, όπως και η «360ο Plant Based Meal» με μερίδια 28,5%.
Οι πωλήσεις των καταψυγμένων λαχανικών αυξήθηκαν +2,3% και των φρέσκων σαλατών +6,8%
Στο κόκκινο ο ανταγωνισμός στα προϊόντα ζύμης
Η αγορά της καταψυγμένης ζύμης το 2024 κινήθηκε ανοδικά τόσο σε επίπεδο όγκου (+5,7%) όσο και αξίας (+3,2%), καθώς κατά την διάρκεια της χρονιάς τα λανσαρίσματα νέων προϊοντικών κατηγοριών και οι έντονες προωθητικές ενέργειες (που οδήγησαν σε σημαντική μείωση στην μέση τιμή κατά -2,5%) έδωσαν ώθηση στην κατανάλωση.
Η Χρυσή Ζύμη κατάφερε να περιορίσει την μεριδιακή πίεση κλείνοντας τη χρονιά με μερίδιο σε αξία στο 17,1% (-1 μ.μ) σε σχέση με το 2023 και σε όγκο στο 13,6%, (-0,9 μ.μ.) ενώ αύξησε το μερίδιο της σε αξία (κατά +0,8 μ.μ.) στην υποκατηγορία της πίτσας, η
οποία κινείται ανοδικά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, καθώς και στην επίσης σημαντική υποκατηγορία πιτάκια (κατά +0,6 μ.μ).
Οι διεθνείς δραστηριότητες
Οι καθαρές πωλήσεις από εξαγωγές κατά το 2024, σε συγκρίσιμη βάση, (λαμβάνοντας υπόψη την μεταφορά δραστηριότητας των εξαγωγών των ζυμών), παρέμειναν σταθερές, παρουσιάζοντας όμως αξιοσημείωτη αλλαγή στο μείγμα των πωλήσεων, τριπλασιάζοντας τις πωλήσεις των κατηγοριών υψηλής αξίας για τους καταναλωτές (όπως τα «Ας Μαγειρέψουμε», «Επιλέγουμε» και «360ο Plant Based Meals»).
Το deal με την Ideal Holdings
Όπως επισημαίνεται στις καταστάσεις στο ΓΕΜΗ, η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στο α’ εξάμηνο της χρήσης 2025 μετά τη λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων. Στις 11 Μαρτίου 2025, με την Έκτακτη Γενική Συνέλευση των Μετόχων της Εταιρείας, αποφασίστηκε η διανομή ειδικών και αφορολογήτων αποθεματικών παρελθουσών χρήσεων, συνολικού ποσού 2.591 ευρώ. Στο προαναφερόμενο διανεμόμενο ποσό, σύμφωνα με το νόμο, θα παρακρατηθεί φόρος 409 ευρώ και το καθαρό ποσό 2.182 ευρώ που απομένει, θα διανεμηθεί.
Επίσης τον Οκτώβριο 2024, η Εταιρεία προέβη σε πώληση του ποσοστού 75% της συμμετοχής της στην θυγατρική της ΜΙΧ.ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ Α.Β.Ε.Ε. και των θυγατρικών της (BULZYMCO LTD και ALESIS BULGARIA EOOD), προς τη μητρική της FROZEN HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. έναντι τιμήματος 118.063 ευρώ. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, το κομμάτι του τιμήματος, 41 εκατ. περίπου, χρησιμοποιήθηκε για την αποπληρωμή δανεισμού της ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ μειώνοντας σημαντικά τις εν λόγω υποχρεώσεις της εταιρείας και του ομίλου γενικότερα.


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας