
Η εξαγωγές τεκίλας Patrón ανεστάλησαν τον περασμένο μήνα καθώς η Bacardi αποκλείστηκε προσωρινά ως μέρος μιας καταστολής από τις μεξικανικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με τον τρόπο διάθεσης του δημοφιλούς ποτού.
Το Ρυθμιστικό Συμβούλιο Τεκίλα του Μεξικού (CRT), το οποίο εποπτεύει τη βιομηχανία, ανακάλεσε το πιστοποιητικό εξαγωγής της Patrón για τέσσερις ημέρες τον Φεβρουάριο ως απάντηση σε μια διαφημιστική εκστρατεία των ΗΠΑ που περιγράφει τη μάρκα ως «χωρίς πρόσθετα», σύμφωνα με άτομα που μίλησαν στους Financial Times.
Η ρυθμιστική αρχή ακύρωσε την απαγόρευση αφού η Bacardi -η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία αλκοολούχων ποτών στον κόσμο- αφαίρεσε τη φράση από τον ιστότοπο της Patrón, σύμφωνα με τις πηγές.
Η απαγόρευση, η οποία απείλησε την ικανότητα της Bacardi να προμηθεύει τον πυρήνα της αμερικανικής αγοράς, ήταν μια κλιμάκωση μιας ευρύτερης διαμάχης μεταξύ του CRT, του μοναδικού οργανισμού στον κόσμο που μπορεί να πιστοποιήσει την τεκίλα ως αυθεντική – και των επωνυμιών ποτών σχετικά με το εάν οι κατασκευαστές τεκίλα «χωρίς πρόσθετα» μπορούν να χρησιμοποιήσουν την περιγραφή στο μάρκετινγκ τους.
Το θέμα θέτει τα συμφέροντα της Bacardi σε κίνδυνο λόγω πτώσης της ζήτησης εάν οι καταναλωτές κινηθούν σε πιο καθαρές εναλλακτικές λύσεις. Η Bacardi απέκτησε την πλήρη ιδιοκτησία της Patrón το 2018.

Οι κανόνες του Μεξικού για την τεκίλα
Οι κανόνες του Μεξικού επιτρέπουν στο 1% του συνολικού όγκου ενός μπουκαλιού τεκίλα να περιέχει πρόσθετα όπως χρωστική καραμέλας και γλυκερίνη. Αλλά η ζήτηση των καταναλωτών έχει οδηγήσει στην εμφάνιση περισσότερων εμπορικών σημάτων χωρίς πρόσθετα, όπως οι Cierto, Cazcanes και G4.
Η τεκίλα «χωρίς πρόσθετα» έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα καθώς οι Αμερικανοί καταναλωτές αναζητούν προϊόντα χωρίς γλυκαντικά και αρώματα. Ωστόσο, η αυξανόμενη τάση έχει προκαλέσει αντίδραση από το CRT, το οποίο ισχυρίστηκε σε επικοινωνίες με ομάδες ποτών και μια νέα αγωγή στις ΗΠΑ ότι τέτοιου είδους μάρκετινγκ μπορεί να είναι παραπλανητικό.
Το CRT κατέθεσε αγωγή τον Μάρτιο σε περιφερειακό δικαστήριο της Φλόριντα κατά της μη κερδοσκοπικής ομάδας Additive Free Alliance, η οποία δημοσίευσε προηγουμένως μια λίστα με τεκίλες χωρίς πρόσθετα και S2F Online, ιδιοκτήτη του ιστότοπου και της εφαρμογής Tequila Matchmaker. Το CRT ζήτησε από το δικαστήριο να σταματήσει τις ομάδες να πιστοποιούν «ψευδώς» τις τεκίλες ως χωρίς πρόσθετα, όταν δεν «είχαν την εξουσία» να το κάνουν. Η υπόθεση είναι σε εξέλιξη.
Το CRT είναι ένας μη κυβερνητικός φορέας που έχει νομικές εξουσίες να διασφαλίζει ότι οι εταιρείες συμμορφώνονται με τους κανόνες του Μεξικού σχετικά με την παραγωγή τεκίλα και έχει την εξουσία να πιστοποιεί τα μπουκάλια πριν αποσταλούν ή διανεμηθούν.
Σε επιστολή του Μαρτίου που είδαν οι Financial Times, το CRT προειδοποίησε τους παραγωγούς ποτών να αφαιρέσουν τη ρήση «χωρίς πρόσθετα» από το μάρκετινγκ τους, με βάση ότι θα μπορούσε να παραπλανήσει τους καταναλωτές, καθώς η ρυθμιστική αρχή δεν μπορούσε τεχνικά να επαληθεύσει την απουσία πρόσθετων συστατικών από την τεκίλα.
Η Bacardi συνεχίζει
Η Bacardi ανακοίνωσε το 2023 ότι είχε αναπτύξει μια μάρκα «χωρίς πρόσθετα» που επικυρώθηκε από το CRT, την οποία σχεδίαζε να προσθέσει στα μπουκάλια της Patrón — την μάρκα τεκίλας στην Τρίτη θέση με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως. Η εταιρεία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την κίνηση λίγο πριν από την κυκλοφορία της όταν η CRT ανακάλεσε την άδεια, σύμφωνα με πηγές των FT.
Η Bacardi συνέχισε να περιγράφει το ποτό ως «χωρίς πρόσθετα» στη διαφήμισή της, προκαλώντας την προσωρινή απαγόρευση των εξαγωγών τον περασμένο μήνα.
Απαντώντας σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με τη πιστοποίηση και την απαγόρευση εξαγωγών, το CRT είπε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει συγκεκριμένες εταιρείες, αλλά τυχόν εμπορικές δηλώσεις για μπουκάλια τεκίλα έπρεπε να υποστηρίζονται «από τεχνικά στοιχεία».
Πρόσθεσε ότι το CRT μπορούσε να εφαρμόζει «διορθωτικά μέτρα» εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονταν με τους κανονισμούς.
Ο Ροντόλφο Βιγιαρουέλ Φράνκο, γραμματέας διεθνών υποθέσεων του CRT, ανέφερε σε ανακοίνωση: «Απαιτούμε η διαφήμιση και η επισήμανση του αλκοόλ να βασίζονται σε γεγονότα και αλήθεια και να μην παραπλανούν τους καταναλωτές».


Latest News

Γιατί ο ακροδεξιός Φάρατζ θέλει τα... χλωριωμένα κοτόπουλα των ΗΠΑ στη Βρετανία
Ο Φάρατζ δήλωσε ότι οι Βρετανοί καταναλωτές αγοράζουν ήδη κοτόπουλα από μέρη όπως η Ταϊλάνδη που εκτρέφονται σε κακές συνθήκες

Καμπανάκι επικεφαλής Fed Σικάγο για ανάγκη ανεξαρτησίας της κεντρικής τράπεζας
Οι κεντρικές τράπεζες όπως η Fed που μπορούν να ασκούν νομισματική πολιτική χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις έχουν καλύτερα αποτελέσματα για τις οικονομίες τους

Μπέσεντ: Σχοινοβάτης σε ένα εύθραυστο σχοινί
Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε ένα απρόβλεπτο Τραμπ και στο να διατηρήσει την εμπιστοσύνη στα αμερικανικά ομόλογα και στο δολάριο
![Δισεκατομμυριούχοι: Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_bloomberg_billionaires_25-600x352.png)
Οι περιουσίες των κροίσων εν μέσω της μεγάλης κόντρας για τους δασμούς [γράφημα]
Μεγάλος χαμένος ο Ίλον Μασκ

Ποιοι CEO πούλησαν μετοχές αξίας δισ. δολαρίων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Washington Service, η οποία παρακολουθεί τις αγορές και τις πωλήσεις των ανθρώπων που έχουν πρόσβαση σε εμπιστευτικές πληροφορίες

COP30: Κίνα - Βραζιλία θα υποστηρίξουν στην προσεχή COP30
Τι δήλωσε από την Κίνα ο υποψήφιος πρόεδρος της COP30 Andre Aranha Correa do Lago

Ο έλεγχος της Κίνας στις σπάνιες γαίες προκαλεί φόβους για ελλείψεις και διακοπή στην παραγωγή αυτοκινήτων
Οι «ελαφριές» σπάνιες γαίες, όπως το νεοδύμιο και το πρασεοδύμιο, που χρησιμοποιούνται σε μεγαλύτερες ποσότητες σε μαγνήτες δεν έχουν στοχοποιηθεί

Νότια Κορέα: Ο εμπορικός διαπραγματευτής στις ΗΠΑ για συνομιλίες αυτή την εβδομάδα
Ο κορυφαίος εμπορικός αξιωματούχος που εκπροσωπεί τη Νότια Κορέα θα επισκεφθεί την Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα

Δασμοί Τραμπ: Μια πρώτη αποτίμηση των συνεπειών τους στην παγκόσμια οικονομία
Οι νέες οικονομικές προβλέψεις και τα κυριότερα γεγονότα της παγκόσμιας οικονομίας την εβδομάδα που έρχεται

Οι δασμοί Τραμπ αλλάζουν τις ισορροπίες στη μάχη των αιωνίων
Η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη για την Pepsi, η οποία ήδη βρισκόταν σε μειονεκτική θέση