
Με… πολιορκητικό κριό τη νέα σειρά ζυμαρικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, η ιστορική μάρκα ΜΑΚΒΕΛ της Eurimac αναζητά περισσότερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς η δραστηριότητά της είναι συνδεδεμένη με την παραγωγή και τυποποίηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η νέα αυτή σειρά απευθύνεται σε όσους προσέχουν τη διατροφή τους, χωρίς να θυσιάζουν τη γεύση, ενώ καλύπτει επίσης τις ανάγκες όλων όσων θέλουν να διατηρήσουν τον έλεγχο στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους.
Υπολογίζεται πως τπ 10% του πληθυσμού στην Ελλάδα έχει θέμα σακχάρου στο αίμα, ενώ παγκοσμίως εκτιμάται ότι 390 εκατομμύρια είναι μόνο τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι.
Αυξημένη ζήτηση
«Ανταποκριθήκαμε στην ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για προϊόντα που βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου, χωρίς όμως να στερούνται γεύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Eurimac, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, σημειώνοντας ότι η ΜΑΚΒΕΛ είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην ευρωπαϊκή αγορά ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Η τοποθέτηση της συγκεκριμένης σειράς ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2024 και ήδη παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση. Η εν λόγω σειρά είναι διαθέσιμη σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας, ενώ η εταιρεία συνεχώς ενισχύει τη διαθεσιμότητά τους.
Τα μερίδια
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων ανέρχονται στο 7% του συνολικού όγκου, με το μερίδιο της ΜΑΚΒΕΛ (μικρή και μεγάλη λιανική – σούπερ μάρκετ) να ανέρχεται σε περίπου 6,5% και σε περίπου 5% σε επίπεδο οργανωμένου λιανεμπορίου.
Ας σημειωθεί επίσης ότι η Eurimac διαθέτει χαρτοφυλάκιο μαρκών (πέραν της ΜΑΚΒΕΛ διαθέτει La Mediterranea, Famiglia, La Grande Pasta, Terra di Grano κ.ά.), με τις οποίες έχει παρουσία στο λιανεμπόριο. Η μάρκα ΜΑΚΒΕΛ αναπτύσσονται σταθερά και κατατάσσεται 4η μετά τη Melissa, τη Misco και τη Barilla.
Το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας
Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Eurimac, η μετοχική σύνθεση της οποίας είναι μοιρασμένη ισομερώς (50%-50%) μεταξύ της οικογένειας Κωνσταντινίδη και του ιταλικού ομίλου ρυζιού και αλεύρων EURICOM spa, το 2024 έκλεισε με θετικό πρόσημο, όπως ανακοίνωσε ο κύριος Παπαδόπουλος, με τις πωλήσεις σε όγκο να παρουσιάζουν αύξηση 5%.
Παρά τη βελτίωση, ο τζίρος εμφάνισε ήπια υποχώρηση, λόγω της μείωσης στο κόστος των πρώτων υλών – στοιχείο που αποτελεί βασικό συντελεστή διαμόρφωσης του κόστους στα ζυμαρικά. Ωστόσο, τα κέρδη ήταν ενισχυμένα, χάρη στην άνοδο του όγκου πωλήσεων, ενώ η εταιρεία παραμένει αδάνειστη.
Το 2023, η εταιρεία είχε κλείσει με κύκλο εργασιών 73,95 εκατ. ευρώ, EBITDA 11,43 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 9,2 εκατ. ευρώ και 7,1 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων.
Επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ
Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας από βιομάζα, αναβάθμιση του μύλου, νέα γραμμή κοφτών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, αγορά νέου γειτονικού οικοπέδου και μηχανήματα βελτίωσης ελέγχου των ποιοτικών παραμέτρων των ζυμαρικών.
Παράλληλα, προβλέπεται η οικοδόμηση νέων χώρων αποδυτηρίων και χρήσης από το προσωπικό και νέο hardware και software για την παραγωγική διαδικασία.
Η επένδυση αυτή έρχεται ως συνέχεια μίας άλλης, ύψους 11 εκατ. ευρώ, που περιλάμβανε μία πλήρη γραμμή μακρών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, ρομποτικό παλετοποίησης καθώς και νέες αποθήκες, όπως επίσης και αγορά όμορου οικοπέδου και νέα σιλό αποθήκευσης σκληρού σίτου δυναμικότητας 20.000 τόνων.
Στρατηγική εξωστρέφειας, βιωσιμότητας και καινοτομίας
Η στρατηγική της βασίζεται σε τρεις πυλώνες: εξωστρέφεια, βιωσιμότητα και καινοτομία. Η εξωστρέφεια είναι για την εταιρεία κρίσιμη, καθώς, ενώ συνεχίζει να ενισχύει τις πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά μέσω του brand ΜΑΚΒΕΛ, η εταιρεία εστιάζει κυρίως στις εξαγωγές. Σήμερα, το 55% των πωλήσεών της προέρχονται από εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες, ενώ πάνω από το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα παράγονται στις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Κιλκίς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών και του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ.
Η βιωσιμότητα αποτελεί έναν ακόμη βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας. Από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την παραγωγή θερμικής ενέργειας από βιομάζα, μέχρι τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας και την εφαρμογή του zero waste to landfill philosophy, η EURIMAC πρωτοπορεί στον τομέα της περιβαλλοντικής ευθύνης. Έχει πιστοποιηθεί ως η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα που έφτασε στο επίπεδο platinum για τις διαδικασίες μηδενικών αποβλήτων, με 99,98% των υλικών της να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Η καινοτομία, τέλος, βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Η εταιρεία αναπτύσσει συνεχώς νέα προϊόντα, όπως ζυμαρικά ολικής άλεσης, ζυμαρικά με 5 δημητριακά και προϊόντα με γρήγορο βρασμό, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που ακολουθούν έναν γευστικό και υγιεινό τρόπο ζωής.


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας