
Με… πολιορκητικό κριό τη νέα σειρά ζυμαρικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, η ιστορική μάρκα ΜΑΚΒΕΛ της Eurimac αναζητά περισσότερο χώρο στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς η δραστηριότητά της είναι συνδεδεμένη με την παραγωγή και τυποποίηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η νέα αυτή σειρά απευθύνεται σε όσους προσέχουν τη διατροφή τους, χωρίς να θυσιάζουν τη γεύση, ενώ καλύπτει επίσης τις ανάγκες όλων όσων θέλουν να διατηρήσουν τον έλεγχο στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα τους.
Υπολογίζεται πως τπ 10% του πληθυσμού στην Ελλάδα έχει θέμα σακχάρου στο αίμα, ενώ παγκοσμίως εκτιμάται ότι 390 εκατομμύρια είναι μόνο τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι.
Αυξημένη ζήτηση
«Ανταποκριθήκαμε στην ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για προϊόντα που βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου, χωρίς όμως να στερούνται γεύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Eurimac, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, σημειώνοντας ότι η ΜΑΚΒΕΛ είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην ευρωπαϊκή αγορά ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη.
Η τοποθέτηση της συγκεκριμένης σειράς ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2024 και ήδη παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση. Η εν λόγω σειρά είναι διαθέσιμη σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας, ενώ η εταιρεία συνεχώς ενισχύει τη διαθεσιμότητά τους.
Τα μερίδια
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων ανέρχονται στο 7% του συνολικού όγκου, με το μερίδιο της ΜΑΚΒΕΛ (μικρή και μεγάλη λιανική – σούπερ μάρκετ) να ανέρχεται σε περίπου 6,5% και σε περίπου 5% σε επίπεδο οργανωμένου λιανεμπορίου.
Ας σημειωθεί επίσης ότι η Eurimac διαθέτει χαρτοφυλάκιο μαρκών (πέραν της ΜΑΚΒΕΛ διαθέτει La Mediterranea, Famiglia, La Grande Pasta, Terra di Grano κ.ά.), με τις οποίες έχει παρουσία στο λιανεμπόριο. Η μάρκα ΜΑΚΒΕΛ αναπτύσσονται σταθερά και κατατάσσεται 4η μετά τη Melissa, τη Misco και τη Barilla.
Το οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας
Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Eurimac, η μετοχική σύνθεση της οποίας είναι μοιρασμένη ισομερώς (50%-50%) μεταξύ της οικογένειας Κωνσταντινίδη και του ιταλικού ομίλου ρυζιού και αλεύρων EURICOM spa, το 2024 έκλεισε με θετικό πρόσημο, όπως ανακοίνωσε ο κύριος Παπαδόπουλος, με τις πωλήσεις σε όγκο να παρουσιάζουν αύξηση 5%.
Παρά τη βελτίωση, ο τζίρος εμφάνισε ήπια υποχώρηση, λόγω της μείωσης στο κόστος των πρώτων υλών – στοιχείο που αποτελεί βασικό συντελεστή διαμόρφωσης του κόστους στα ζυμαρικά. Ωστόσο, τα κέρδη ήταν ενισχυμένα, χάρη στην άνοδο του όγκου πωλήσεων, ενώ η εταιρεία παραμένει αδάνειστη.
Το 2023, η εταιρεία είχε κλείσει με κύκλο εργασιών 73,95 εκατ. ευρώ, EBITDA 11,43 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 9,2 εκατ. ευρώ και 7,1 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων.
Επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ
Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία νέας μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας από βιομάζα, αναβάθμιση του μύλου, νέα γραμμή κοφτών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, αγορά νέου γειτονικού οικοπέδου και μηχανήματα βελτίωσης ελέγχου των ποιοτικών παραμέτρων των ζυμαρικών.
Παράλληλα, προβλέπεται η οικοδόμηση νέων χώρων αποδυτηρίων και χρήσης από το προσωπικό και νέο hardware και software για την παραγωγική διαδικασία.
Η επένδυση αυτή έρχεται ως συνέχεια μίας άλλης, ύψους 11 εκατ. ευρώ, που περιλάμβανε μία πλήρη γραμμή μακρών ζυμαρικών με συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, ρομποτικό παλετοποίησης καθώς και νέες αποθήκες, όπως επίσης και αγορά όμορου οικοπέδου και νέα σιλό αποθήκευσης σκληρού σίτου δυναμικότητας 20.000 τόνων.
Στρατηγική εξωστρέφειας, βιωσιμότητας και καινοτομίας
Η στρατηγική της βασίζεται σε τρεις πυλώνες: εξωστρέφεια, βιωσιμότητα και καινοτομία. Η εξωστρέφεια είναι για την εταιρεία κρίσιμη, καθώς, ενώ συνεχίζει να ενισχύει τις πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά μέσω του brand ΜΑΚΒΕΛ, η εταιρεία εστιάζει κυρίως στις εξαγωγές. Σήμερα, το 55% των πωλήσεών της προέρχονται από εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες, ενώ πάνω από το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα παράγονται στις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Κιλκίς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών και του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ.
Η βιωσιμότητα αποτελεί έναν ακόμη βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας. Από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την παραγωγή θερμικής ενέργειας από βιομάζα, μέχρι τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας και την εφαρμογή του zero waste to landfill philosophy, η EURIMAC πρωτοπορεί στον τομέα της περιβαλλοντικής ευθύνης. Έχει πιστοποιηθεί ως η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα που έφτασε στο επίπεδο platinum για τις διαδικασίες μηδενικών αποβλήτων, με 99,98% των υλικών της να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Η καινοτομία, τέλος, βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Η εταιρεία αναπτύσσει συνεχώς νέα προϊόντα, όπως ζυμαρικά ολικής άλεσης, ζυμαρικά με 5 δημητριακά και προϊόντα με γρήγορο βρασμό, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που ακολουθούν έναν γευστικό και υγιεινό τρόπο ζωής.


Latest News

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

Το επόμενο βήμα για τη Foot Locker -Το σχήμα που προωθεί ο όμιλος Fourlis
Ο όμιλος Fourlis προωθεί τη δημιουργία πάνω από 100 καταστημάτων Foot Locker στη ΝΑ Ευρώπη - Η επιλογή της περιοχής και η συμπληρωματική ανάπτυξη της Intersport

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023

Από τον Μασούτη στον Σκλαβενίτη: Πώς αλλάζει το παιχνίδι στα σούπερ μάρκετ
Η στρατηγική των μεγάλων παικτών στην αγορά των σούπερ μάρκετ – Το χτύπημα της Μασούτης με την Κρητικός και το φλερτ της «Γαλαξίας» στη Βόρεια Ελλάδα

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν