Η κινεζική ρυθμιστική αρχή για θέματα ανταγωνισμού δήλωσε ότι θα εξετάσει την πώληση δύο λιμανιών στη Διώρυγα του Παναμά από την εταιρεία CK Hutchison του Χονγκ Κονγκ σε κοινοπραξία υπό την ηγεσία της BlackRock, αυξάνοντας την αβεβαιότητα γύρω από τη γεωπολιτικά ευαίσθητη συμφωνία, σημειώνουν σε δημοσίευμά τους οι Financial Times.

Η προγραμματισμένη πώληση αποτελεί μέρος μιας συμφωνίας ύψους 22,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για 43 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, γεγονός που έχει προκαλέσει επικρίσεις από την Κίνα, με την CK Hutchison να έχει ήδη προειδοποιηθεί να «το ξανασκεφτεί» πριν πουλήσει σε μια ομάδα που περιλαμβάνει τις αμερικανικές επενδυτικές εταιρείες BlackRock και Global Infrastructure Partners.

Η Κρατική Διοίκηση για τη Ρύθμιση της Αγοράς της Κίνας (SAMR) δημοσίευσε σχόλια στην ιστοσελίδα της την Παρασκευή, δηλώνοντας ότι είναι ενήμερη για τη συμφωνία και ότι «θα την εξετάσει βάσει του νόμου για την προστασία του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος».

Τα σχόλια αυτά έγιναν σε απάντηση ερωτήσεων σχετικά με τη συμφωνία των λιμανιών του Παναμά από την εφημερίδα Ta Kung Pao, που υποστηρίζεται από το Πεκίνο και εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ. Τα σχόλια προέρχονταν από αξιωματούχο του τμήματος κατά των μονοπωλίων της SAMR.

Η κίνηση του Πεκίνου ακολούθησε προηγούμενα σχόλια της Ta Kung Pao αυτόν τον μήνα, η οποία χαρακτήρισε την πώληση «άνανδρη, δουλοπρεπή» και δήλωσε ότι «προδίδει όλους τους Κινέζους». Δεν είναι σαφές αν οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές θα εξετάσουν ολόκληρη τη συμφωνία ή αν θα περιορίσουν την εστίασή τους στα λιμάνια του Παναμά.

Μια γεωπολιτικά «δύσκολη» συμφωνία και η Κίνα

Τα δύο λιμάνια του Παναμά αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό της συνολικής αξίας της συμφωνίας, η οποία περιλαμβάνει λιμάνια στην Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Ωστόσο, η SAMR συγκέντρωνε πληροφορίες και προετοιμαζόταν να ξεκινήσει την έρευνα από την περασμένη εβδομάδα, ανέφερε άλλο άτομο με γνώση των δραστηριοτήτων της ρυθμιστικής αρχής. Ο οργανισμός αξιολογούσε εάν η πώληση θα παραβίαζε τους κανονισμούς ή θα περιόριζε τον ανταγωνισμό στις αγορές εγχώριας ναυτιλίας και διεθνούς εμπορίου φορτίων της Κίνας, πρόσθεσε η πηγή.

Η CK Hutchison, η οποία ελέγχεται από τον πλουσιότερο άνθρωπο του Χονγκ Κονγκ, Λι Κα-σινγκ, και την οικογένειά του, βρίσκεται όλο και περισσότερο παγιδευμένη μεταξύ Πεκίνου και Ουάσινγκτον σχετικά με τα λιμάνια του Παναμά, αφότου ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ παραπονέθηκε για την κινεζική επιρροή στη διώρυγα και δήλωσε ότι οι ΗΠΑ θα την «πάρουν πίσω».

Είναι ασυνήθιστο μια κινεζική κρατική υπηρεσία να εξετάζει συμφωνία που αφορά εταιρεία με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Η μητρική εταιρεία της CK Hutchison είναι εγγεγραμμένη στα Νησιά Κέιμαν και τα λιμάνια του ομίλου στην Κίνα εξαιρούνται από την πώληση.

Η CK Hutchison βρίσκεται επίσης υπό έλεγχο και στον Παναμά, όπου ολοκληρώνεται ένας έλεγχος σχετικά με τις δύο παραχωρήσεις λιμανιών της εταιρείας στον Παναμά τις επόμενες ημέρες.

Ο έλεγχος εξετάζει εάν η CK Hutchison έχει συμμορφωθεί με τους όρους της 25ετούς παραχώρησης λιμανιών, η οποία υπογράφηκε αρχικά το 1997 και στη συνέχεια επεκτάθηκε για άλλα 25 χρόνια το 2021. Η παραχώρηση εξετάζεται στον Παναμά λόγω των σχετικά χαμηλών εσόδων που έχει αποφέρει στο κράτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΕΚΤ: Στο τραπέζι ο «πάγος» στα επιτόκια στη συνεδρίαση του Απριλίου
Διεθνή |

ΕΚΤ: Στο τραπέζι ο «πάγος» στα επιτόκια στη συνεδρίαση του Απριλίου

Μέλη του δ.σ. που ανήκουν και στα δύο στρατόπεδα, των γερακιών και των περιστεριών φαίνεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο να διατηρήσουν αμετάβλητα τα επιτόκια, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg