
Οι οδηγοί των εταιρειών rideshare Uber και Lyft στο Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο και το Σαν Ντιέγκο πραγματοποίησαν διαδηλώσεις μπροστά στα κτίρια του δημαρχείου την Τετάρτη, καθώς ο γενικός εισαγγελέας της πολιτείας της Καλιφόρνια, Ρομπ Μπόντα, δικηγόροι της πόλης και δικηγόροι που εκπροσωπούν οδηγούς rideshare συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις την επόμενη εβδομάδα με την Uber και τη Lyft για τη διευθέτηση χιλιάδων αξιώσεων κλοπής μισθών από οδηγούς.
Σύμφωνα με το συνδικάτο Rideshare Drivers United στην Καλιφόρνια, τουλάχιστον 250.000 μεμονωμένοι οδηγοί κοινής χρήσης οχημάτων στην Καλιφόρνια που οδήγησαν για τις εφαρμογές μεταξύ 2016 και 2020 εκτιμάται ότι είναι επιλέξιμοι για διακανονισμό για αξιώσεις κλοπής μισθών ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το 2020, περισσότεροι από 5.000 οδηγοί υπέβαλαν αξιώσεις για μισθούς και ώρες στο γραφείο της Επιτροπής Εργασίας της Καλιφόρνια κατά της Uber και της Lyft, ισχυριζόμενοι ότι είχαν χαρακτηριστεί εσφαλμένα ως ανεξάρτητοι εργολάβοι πριν από την ψήφιση του Prop 22, μιας πρωτοβουλίας που δημιούργησε μια εξαίρεση ταξινομώντας εργαζομένους gig ως ανεξάρτητους εργολάβους.
Ο Ντάνιελ Ράσελ εργάστηκε πλήρους απασχόλησης ως οδηγός για την Uber και τη Lyft μεταξύ 2016 και 2020 στο Σαν Μπερναρντίνο της Καλιφόρνια και τώρα εργάζεται ως δάσκαλος και οδηγεί με μερική απασχόληση. Υπολογίζει ότι του οφείλονται περίπου 300.000 δολάρια και από τις δύο εταιρείες σε απλήρωτους μισθούς, συμπεριλαμβανομένων απλήρωτων υπερωριών, διαλειμμάτων για γεύμα και ανάπαυσης και αποζημίωση χιλιομέτρων. «Όσο περισσότερο οδηγούσα, τόσο περισσότερο με χειραγωγούσαν», είπε στην Guardian. «Ένας από τους μεγάλους τρόπους που χάνετε είναι η απόσβεση του αυτοκινήτου σας».
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο Ράσελ είπε ότι δούλευε 70 έως 80 ώρες εβδομάδες, συχνά κυνηγώντας μπόνους ή προσπαθώντας να αναπληρώσει την αναξιόπιστη και ασυνεπή αμοιβή, και έκανε 270.000 μίλια (435.000 χλμ) σε ένα μόνο όχημα σε μόλις τρία χρόνια πριν χαλάσει, μόλις τελείωσε την εξόφληση του δανείου του.
«Uber και Lyft μας κλέβουν» λένε οι οδηγοί
«Απογοητεύομαι πολύ όταν ακούω εταιρείες rideshare να ισχυρίζονται ότι είναι μια δουλειά μερικής απασχόλησης. Δημιούργησαν μια αγορά και μια επιχείρηση που βασίζεται στην εργασία πλήρους απασχόλησης, επομένως πρέπει να λογοδοτήσουν για αυτήν την εργασία πλήρους απασχόλησης», πρόσθεσε. «Έχτισαν αυτήν την τεράστια εταιρεία με το μόχθο της εργασίας μας. Έκοβαν τα έσοδα των εταιρειών ταξί. Πήραν ζημιές για χρόνια για να συμβεί αυτό. Ας ελπίσουμε ότι θα λογοδοτήσουν για τον νόμο που δεν ακολουθούσαν. Οι οδηγοί δικαιούνται αυτά τα χρήματα».
Ο Μπεν Βαλντέζ, οδηγός της Uber στο Λος Άντζελες από το 2015, ο οποίος εργαζόταν 20 έως 25 ώρες την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της τετραετίας, είπε ότι του χρωστούσαν σχεδόν 200.000 δολάρια από την αξίωση κλοπής μισθού που κατέθεσε εναντίον της εταιρείας.
«Οι εταιρείες πρέπει να πληρώσουν στους οδηγούς αυτό που τους οφείλουν. Εκμεταλλεύτηκαν πολλούς οδηγούς», δήλωσε ο Βαλντέζ. «Δεν έχει να κάνει μόνο με τα κέρδη. Θα πρέπει να υπάρχει αποζημίωση για το χρόνο με βάση τις ώρες που πραγματικά εργάζεστε. Η πολιτεία της Καλιφόρνια πρέπει να γνωρίζει ότι δεν έχει να κάνει μόνο με τα χρήματα που οφείλονται. Έχει να κάνει με την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας αυτών των εταιρειών».
Ο Ιμπραχίμ Ντιάλο, ένας οδηγός rideshare με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, ισχυρίστηκε ότι η αμοιβή του μειώθηκε με τα χρόνια όσο χρόνο εργαζόταν για τις εφαρμογές.
Μελέτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Μπέρκλεϋ και από το ινστιτούτο National Equity Atlas, έδειξαν ότι οι πληρωμές για εφαρμογές μετακίνησης και παράδοσης παρέμειναν σημαντικά χαμηλές, συχνά κάτω από τα κατώτατα ωρομίσθια, λαμβανομένων υπόψη των εξόδων, των φόρων και του ενεργού χρόνου εργασίας, ακόμη και μετά τη θέσπιση του Prop 22 στην Καλιφόρνια. Η Uber και η Lyft αμφισβήτησαν τους χαμηλούς ωριαίους μέσους μισθούς για τους οδηγούς.
«Έχω αγωνιστεί πρόσφατα ενάντια στην έλλειψη στέγης, ενώ προσπαθώ να συνεχίσω να εργάζομαι ως οδηγός», είπε ο Ντιάλο. «Μετά τα έξοδα, πολλοί από εμάς κερδίζουμε λιγότερο από το κατώτατο ωρομίσθιο. Αυτό είναι απάνθρωπο. Χρειαζόμαστε λογοδοσία και το κράτος να αναγκάσει αυτές τις εταιρείες να δημιουργήσουν καλύτερα πρότυπα εργασίας».
Ένας εκπρόσωπος της Uber είπε στην Guardian μέσω email ότι «οι οδηγοί έρχονται στο Uber ακριβώς λόγω της μοναδικής ευελιξίας που παρέχει. Το Prop 22 διασφάλισε την επιλογή τους να εργαστούν ανεξάρτητα, διασφαλίζοντας παράλληλα σημαντικές νέες προστασίες. Οι ψηφοφόροι της Καλιφόρνια μίλησαν -συντριπτικά- και ανυπομονούμε να αφήσουμε πίσω μας αυτά τα χρόνια».


Latest News

Το μοιραίο λάθος που στοίχισε το «κεφάλι» του CEO στην αλυσίδα fast fashion Primark
Η αλυσίδα fast fashion Primark έχει πάνω από 450 καταστήματα σε 17 χώρες σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η χώρα μας σημειώνει τη μεγαλύτερη άνοδο σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8)

Αίτηση πτώχευση κατέθεσε η θρυλική αλυσίδα Hooters - Η λύση που αναζητά
Στην αίτησή της Hooters για πτώχευση ανέφερονται περιουσιακά στοιχεία ύψους 50 έως 100 εκατομμυρίων δολαρίων και υποχρεώσεις στο ίδιο εύρος
![Δασμοί Τραμπ: Οι αμερικανικές μετοχές σημειώνουν το χειρότερο τρίμηνο από το 2022 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_TRUMP_world_stocks_2025-600x352.png)
Πώς οι δασμοί Τραμπ «βυθίζουν» τις αμερικάνικες μετοχές [γράφημα]
Καθώς οι τράπεζες της Wall Street και οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι δασμοί του Τραμπ προς τους εμπορικούς εταίρους θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη

Κοιτάει μπροστά αλλά δεν ξεχνά το παρελθόν - Η ανατροπή της Gap και το μυστικό για έσοδα
«Μόνο εάν οι μάρκες είναι επίκαιρες, μπορούν να προχωρήσουν σε πωλήσεις», υπογράμμισεο CEO της Gap - Η παρουσία της στην ελληνική αγορά μέχρι το 2028

Οι Big Tobacco πολιορκούν τον Τραμπ - Τι ζητούν για τους κινέζους ανταγωνιστές τους
Οι μεγάλες εταιρείες καπνού και ατμικών ειδών - Big Tobacco- θέλουν η διαδικασία έγκρισης του FDA να είναι ταχύτερη και σαφέστερη

Πόσο μπορεί να εμπιστεύεται η Γερμανία τις ΗΠΑ; - Τα αποθέματα χρυσού στη Ν. Υόρκη
Η ιδέα ότι μπορεί να μην είναι ασφαλείς θα θεωρούνταν γελοία από το 1945... μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες

Γιατί η «συμφωνία του αιώνα» για την UBS αρχίζει να...τρίζει
Η ενσωμάτωση της Credit Suisse από την τράπεζα UBS δείχνει να πηγαίνει καλά - Όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να αποτελούν το πρόβλημα

Οι ΗΠΑ σαμποτάρουν συστηματικά τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου
Η Ουάσιγκτον χρωστά τις εισφορές της για το 2024 και το 2025 στο διεθνή οργανισμό

Αγοράζουν... καναδικά - Στραπάτσο αμερικανικών εταιρειών μετά τους δασμούς
Το κίνημα «Αγοράστε από τον Καναδά» προκαλεί τριγμούς και μεγάλη ανησυχία στους CEO καταναλωτικών εταιρειών με έδρα τις ΗΠΑ