![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos.png)
Εν μέσω σημαντικών οικονομικών αναταραχών κυρίως λόγω του πολέμου δασμών με τις ΗΠΑ και τους συμμάχους της όπως είναι η Ευρώπη, ο Καναδάς και το Μεξικό, η Τουρκία προσπαθεί με γοργούς ρυθμούς να γίνει σημαντική και υπολογίσιμη δύναμη στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Άγκυρα, ακολουθώντας εθνική και διαρκή πολιτική, επιδιώκει και πετυχαίνει να προσελκύσει μεγάλες εταιρείες στη χώρα ώστε να κατασκευάζουν εκεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) για εσωτερική χρήση -αλλά και για εξαγωγές στην Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή.
Ήδη συζητούνται συμφωνίες για μεγάλες επενδύσεις σε τουρκικό έδαφος για την κατασκευή EV, με τελευταίες αυτές από τις κινεζικές εταιρείες Chery και BYD.
Η Τουρκία ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι συνεργαζόμενες εταιρείες της Chery Automobile θα επενδύσουν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε μονάδα παραγωγής στη χώρα με ετήσια δυνατότητα παραγωγής 200.000 οχημάτων ετησίως.
Η κινεζική εταιρεία, μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, αρνήθηκε ότι σχεδίαζε να κατασκευάσει εργοστάσιο στην Τουρκία. Αξιωματούχος του υπουργείου βιομηχανίας της Τουρκίας, ωστόσο, ανέφερε στο Reuters ότι εταίροι της Chery ήταν αυτοί που έκαναν την επένδυση.
Η Chery θα είναι η δεύτερη κινεζική μάρκα αυτοκινήτων που θα παράγεται στην Τουρκία μετά την BYD, η οποία συμφώνησε πέρυσι να επενδύσει 1 δισ δολ σε εργοστάσιο παραγωγής στη δυτική τουρκική επαρχία Μανίσα με ετήσια δυναμικότητα κατασκευής 150.000 οχημάτων.

Η κορεατική Hyundai σχεδιάζει να ξεκινήσει παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία από το δεύτερο μισό του 2026 με τη θυγατρική της Hyundai Motor Türkiye.
Κοινή εταιρεία με την αμερικανική Ford, η Ford Otosan, έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα στο υπάρχον εργοστάσιό της στο Κοτζάειλι.
Ο όμιλος Renault, σε συνεργασία με τον τουρκικό όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων Oyak, ενίσχυσε τη δέσμευσή του προς την Τουρκία με επένδυση 431 εκατομμυρίων δολαρίων που θα παραταθεί έως το 2027. Αυτή η επένδυση στοχεύει στην παραγωγή τεσσάρων νέων ηλεκτρικών μοντέλων στην επαρχία της Προύσας.
Η Tesla έχει προσκληθεί από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να κατασκευάσει εργοστάσιο στη χώρα, πρόταση που θα μπορούσε να υλοποιηθεί στο εγγύς μέλλον.
Η Τουρκία έχει επίσης προσελκύσει επενδύσεις από τη Mercedes-Benz και την Toyota. Και οι δύο εταιρείες ενδιαφέρονται να αυξήσουν την παραγωγή οχημάτων νέων τεχνολογιών.
Πού σκοπεύει η Άγκυρα
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά. Η Ευρώπη τείνει να αναδειχτεί μαζί με την Ασία στην ήπειρο με τη μεγαλύτερη ζήτηση για οχήματα νέας τεχνολογίας κίνησης.
Επίσης η Τουρκία θέλει να κεφαλαιοποιήσει την εγγύτητά της με αναδυόμενες αγορές της περιοχής. Για αυτό η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει σειρά μέτρων για την προσέλκυση αυτοκινητοβιομηχανιών και βρίσκεται συνεχώς σε επαφές με επιχειρηματικούς ομίλους προσπαθώντας να τους προσελκύσει στο έδαφός της.
Ένα από τα ατού που προβάλει είναι το εργατικό δυναμικό της, παρουσιάζοντας μεγάλο αριθμό μηχανικών και τεχνιτών που θα μπορούν όπως λέει η κυβέρνηση να υποστηρίξουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και συναφών καθαρών τεχνολογιών. Επίσης η Τουρκία συνολικά έχει σχετικά χαμηλό κόστος εργασίας σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επιπλέον η Άγκυρα προβάλλει ότι έχει πρόσβαση σε σημαντικά ορυκτά και άλλα υλικά τα οποία απαιτούνται σήμερα για την παραγωγή μπαταριών –το πιο βασικό εξάρτημα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εσωτερική αγορά
Περισσότερα από 105.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν στην Τουρκία το 2024, υποδεικνύοντας αύξηση σχεδόν 46% από το προηγούμενο έτος σε μια αγορά όπου οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων αυξήθηκαν μόνο 0,5%.
Το μερίδιο των EV στις συνολικές πωλήσεις αυξήθηκε από 7,5% το 2023 σε 10,7%, σύμφωνα με στοιχεία του εγχώριου κλάδου (ODMD).
Συνολικά στην Τουρκία πουλήθηκαν το 2024 πάνω από 105.000 ηλεκτρικά οχήματα συμπεριλαμβανομένων. Η εγχώρια μάρκα EV της Τουρκίας, Togg, παρέδωσε 30.000 αυτοκίνητα πέρυσι, ενώ η Tesla την ίδια περίοδο πούλησε στη χώρα 11.500 οχήματα. Το Δεκέμβριο του 2024 η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας ενισχύθηκε κατά 82% σε ετήσια βάση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκτιμάται ότι θα αποτελούν το 30% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων της Τουρκίας το 2025, ανέφεραν πηγές στην Hurriyet.


Latest News

Με δέλεαρ άτοκα δάνεια, η Tesla... σπρώχνει το Model Y στην Κίνα
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ιλον Μασκ, Τesla, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μεγάλη πτώση στις πωλήσεις των οχημάτων της στην Κίνα

Συναγερμός για το οικοσύστημα από τον Εμανουέλ Μακρόν
Την ώρα που το Εφετείο καταδίκαζε τη Μαρίν Λεπέν, ο γάλλος πρόεδρος δημιουργούσε Συμβούλιο Οικολογικού Σχεδιασμού

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων