
Στην Ιαπωνία, οι πολιτικοί και οι οικονομολόγοι παρακολουθούν στενά το φαινόμενο «oshikatsu» ως έναν δυνητικό παράγοντα αύξησης της κατανάλωσης, όπως αναφέρει σε αφιέρωμά του το Reuters. Η 24χρονη Momoka Matsui είναι ένα από τα πολλά νεαρά άτομα που συμβάλλουν στην ενίσχυση της οικονομίας.
Ανήκει σε μια διευρυνόμενη δημογραφική ομάδα νέων 20-30 ετών που ασχολούνται με δραστηριότητες που υποστηρίζουν τα αγαπημένα τους είδωλα, χαρακτήρες από anime, μασκότ ή οποιοδήποτε «oshi», τον ιαπωνικό όρο για το αντικείμενο θαυμασμού κάποιου, όπως σημειώνει το Reuters.
«Αν αυξηθεί ο μισθός μου, θα ήθελα να πηγαίνω σε συναυλίες εκτός πόλης, ακόμα και στο εξωτερικό, πιο συχνά,» δήλωσε η Matsui, η οποία όπως πολλοί εργαζόμενοι στην Ιαπωνία, περιμένει με ανυπομονησία τις επόμενες αυξήσεις μισθών. Η Matsui εργάζεται σε ένα τμήμα μάρκετινγκ και έρευνας για το φαινόμενο oshikatsu στην εταιρεία διαφήμισης Hakuhodo.
Η Ιαπωνία προσπαθεί να αναζωογονήσει την κατανάλωση
Η έκρηξη του φαινομένου oshikatsu, η οποία μπήκε στο κοινό λεξιλόγιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχει προκαλέσει την προσοχή των οικονομολόγων και ακόμα και της Τράπεζας της Ιαπωνίας λόγω της δυνατότητάς του να ενισχύσει την ασθενή κατανάλωση στην Ιαπωνία.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τώρα, όταν πολλές εταιρείες σχεδιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών εδώ και 34 χρόνια, κυρίως για τους νέους εργαζόμενους που είναι δυσεύρετοι σε μια σφιχτή και γερασμένη αγορά εργασίας, δήλωσε ο αναλυτής της Nomura Securities, Kohei Okazaki. «Οι 20άρηδες, που πιθανότατα θα λάβουν άλλη μια μεγάλη αύξηση μισθού στις διαπραγματεύσεις μισθών αυτής της άνοιξης, είναι πιο ενεργοί στο oshikatsu από άλλες ηλικιακές ομάδες και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η κατανάλωση αυτής της ομάδας να συνεχίσει να αυξάνεται φέτος», είπε.

Μια κοινή έρευνα από τις εταιρείες μάρκετινγκ CDG και Oshicoco τον Ιανουάριο εκτίμησε ότι περίπου 14 εκατομμύρια άνθρωποι μπορεί να ασχολούνται με το oshikatsu σήμερα – το 11% του πληθυσμού της Ιαπωνίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι συμμετέχοντες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 250.000 γιεν (1.700 δολάρια) ετησίως, υποδεικνύοντας μια πιθανή συνεισφορά 3,5 τρισεκατομμυρίων γιεν στην τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Αν και αυτό αντιπροσωπεύει μόνο το 2,1% των συνολικών ετήσιων λιανικών πωλήσεων της Ιαπωνίας, σύμφωνα με τους αναλυτές, η θετική επίδραση στην κατανάλωση αναμένεται να είναι μεγαλύτερη.
«Είναι ασφαλές να πούμε ότι η καταναλωτική δαπάνη λόγω του oshikatsu έχει αυξητική τάση» δήλωσε ο Okazaki, προσθέτοντας ότι η μη αναγκαία κατανάλωση φαίνεται να διατηρείται, ακόμα κι αν ο πληθωρισμός ωθεί πολλούς να περιορίσουν τις δαπάνες τους αλλού.
Μορφές oshicatsu
Το oshikatsu μπορεί να πάρει πολλές μορφές πέρα από τις παραδοσιακές συναυλίες. Οι θαυμαστές μπορούν να χρηματοδοτήσουν από κοινού έναν χώρο διαφήμισης ως δώρο γενεθλίων για τα είδωλά τους ή απλώς να αγοράσουν τα ίδια εμπορεύματα που χρησιμοποιεί το «oshi» τους. Μεταξύ των πιο δημοφιλών oshis είναι οι VTubers, ή διασκεδαστές που εκπροσωπούν τους εαυτούς τους ως avatar στο διαδίκτυο και πραγματοποιούν συναυλίες και αλληλεπιδρούν με τους θαυμαστές τους.
Για την Matsui, μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να περάσει μια βραδιά καθισμένη στην ίδια θέση σε μια καφετέρια του Τόκιο, όπου είχε καθίσει μέλος του αγαπημένου της συγκροτήματος. Σε μια πρόσφατη επίσκεψη, τοποθέτησε εικόνες του – αξίας περίπου 8.000 γιεν συνολικά – δίπλα από την τούρτα και το τσάι της και τράβηξε φωτογραφίες. «Το oshikatsu είναι μέρος της ταυτότητάς μου. Είναι αυτό που με κάνει αυτό που είμαι», είπε.
Αυτή η αίσθηση μοιράζεται και από την Ayari Koga, μια 28χρονη εργαζόμενη γραφείου και την 21χρονη φοιτήτρια Miki Takeda, οι οποίες επισκέπτονταν ένα καφέ με εμπορεύματα oshikatsu σε μια δημοφιλή εμπορική περιοχή στο Harajuku του Τόκιο για να απολαύσουν το τσάι τους με λούτρινα χαρακτήρων manga. «Τα λούτρινα είναι χαριτωμένα και μου προσφέρουν άνεση,” είπε η Takeda.
Αυτό μπορεί να προσφέρει άνεση και για τους πολιτικούς, καθώς προσπαθούν να αναζωογονήσουν την κατανάλωση και να στηρίξουν την οικονομία της Ιαπωνίας εν μέσω αυξανόμενων εξωτερικών κινδύνων, όπως οι δασμοί των ΗΠΑ. Σε έκθεση της Τράπεζας της Ιαπωνίας για την κατάσταση της οικονομίας τον Ιανουάριο, ένα κατάστημα λιανικής στην πόλη Akita της βόρειας Ιαπωνίας ανέφερε ότι οι νέοι άνθρωποι αγόραζαν πολλαπλές σειρές εμπορευμάτων oshikatsu, όπως κάρτες συναλλαγών που κόστιζαν πάνω από 10.000 γιεν η κάθε μία. Η ιαπωνική εταιρική κοινότητα εκμεταλλεύεται το φαινόμενο.
Προσαρμόζονται οι εταιρείες
Η East Japan Railway άρχισε τον περασμένο μήνα να προσφέρει αποκλειστικά βίντεο και wallpapers για κινητά με χαρακτήρες “Nijisanji” σε ορισμένες διαδρομές. Η MUFG Bank θα λανσάρει μια τραπεζική εφαρμογή με χαρακτήρες από το online παιχνίδι “The Idolm@ster”. Η ολοένα και μεγαλύτερη ηλικία γάμου και τεκνοθεσίας από τους νέους Ιάπωνες, που απελευθερώνει περισσότερο χρόνο και χρήμα, ήταν ένας λόγος για την αύξηση της δημοτικότητας του oshikatsu, δήλωσε η Natsuho Tada, επικεφαλής της Oshicoco.
«Ακόμα και οι άνθρωποι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και αυτοί που πριν πίστευαν ότι δεν είχαν καμία σχέση με το oshikatsu, έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι αυτό δεν είναι μια παροδική φάση», είπε. Αλλά η δραστηριότητα δεν περιορίζεται στη νεολαία: το think tank Video Research δήλωσε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο ότι περίπου το 30% των ατόμων στην ηλικιακή ομάδα των 50 ετών είχε ένα oshi.
Η Junko Arai, θεραπεύτρια αυτής της ηλικιακής ομάδας, είπε ότι ξοδεύει 60.000-70.000 γιεν για να παρακολουθήσει συναυλίες των αγαπημένων της K-Pop συγκροτημάτων, όπως τα Stray Kids και NCT. «Όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το άγχος από τη δουλειά, την ανατροφή των παιδιών ή τα οικογενειακά προβλήματα, αλλά κάνοντας oshikatsu, οι άνθρωποι μπορούν να το ξεπεράσουν και να βρουν την ενέργεια να συνεχίσουν», είπε.


Latest News

«Eσβησε» η εμπιστοσύνη της Δύσης στην Αμερική λέει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον
Οι ιστορικοί θα θυμούνται την τρέχουσα περίοδο γεωπολιτικής αναταραχής ως τη στιγμή που τα δυτικά έθνη έχασαν την εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ, προειδοποίησε ο σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον

Η Κίνα περιορίζει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ καθώς οι εντάσεις κλιμακώνονται
Σε αναστολή της εμπορικής δραστηριότητας στις ΗΠΑ προχωρά η Κίνα - Αυξάνει τις πιέσεις όσο οξύνεται ο ανταγωνισμός

Δασμούς 20% στην ΕΕ ανακοίνωσε ο Τραμπ - Έπίθεση στους συμμάχους των ΗΠΑ για «λεηλασία»
«Οι θέσεις εργασίας και τα εργοστάσια θα επιστρέψουν στη χώρα μας και το βλέπετε ήδη να συμβαίνει», δήλωσε ο Ντόναλντ Τραμπ

Σε μια σπάνια συνέντευξη ο πλουσιότερος άνθρωπος του Μεξικού μιλάει για τις επιχειρήσεις του, την οικογένειά του και τον Τραμπ
Σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ο Κάρλος Σλιμ, ο πλουσιότερος άνθρωπος του Μεξικού, μιλάει για τις επιχειρήσεις του, την οικογένειά του και τον Ντόναλντ Τραμπ

Πώς η Ισπανία έγινε το νέο hotspot των «Big Pharma» στην Ευρώπη
Η Ισπανία κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη για κλινικές δοκιμές και προσελκύει επενδύσεις στις βιοεπιστήμες, αλλά αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό, μεταξύ άλλων από την Κίνα.

Πώς το Minecraft κατέκτησε τον κόσμο;
Η ταινία «A Minecraft Movie» που βρίσκεται στις αίθουσες και το «κόλλημα» του ηθοποιού Τζακ Μπλακ - Tο βιντεοπαιχνίδι Minecraft με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών

Η Walmart «ανοίγεται» στα premium καλλυντικά
Η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Αμερικής Walmart προσθέτει premium μάρκες ομορφιάς στα εμπορεύματά της

Τεχνητή νοημοσύνη: Οι γίγαντες του άνθρακα φεύγουν, τα AI data centers έρχονται
Οι ενεργειακές ανάγκες που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη «κατασκευάζουν» τον μεγαλύτερο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο των ΗΠΑ ανατολικά του Πίτσμπουργκ

Πόσα δολάρια θα κοστίσει στις ΗΠΑ η προσάρτηση της Γροιλανδίας; – Τι εκτιμούν οι άνθρωποι του Τραμπ
Οι αρμόδιες υπηρεσίες στις ΗΠΑ έχουν περάσει ήδη σε εκτιμήσεις κόστους-οφέλους, παρά τις διαθνείς αντιδράσεις

Δε γλιτώνουν ούτε τα κουτάκια μπύρας από τους δασμούς Τραμπ
Το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ αναθεώρησε την Τετάρτη τους δασμούς 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα παράγωγα προϊόντα από αλουμίνιο