Διψήφια αύξηση κερδών σε επίπεδα ρεκόρ για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πέτυχε η ιταλική εταιρεία καφέ Illycaffe χάρη στις ισχυρές επιδόσεις πωλήσεων στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, ενώ ισχυρή οργανική ανάπτυξη σημείωσε σε όλες τις βασικές αγορές και στα κανάλια πωλήσεων.

Η εταιρεία που εδρεύει στην Τεργέστη αποδίδει τα οικονομικά αποτελέσματά της στη μακροπρόθεσμη στρατηγική για την τόνωση των διεθνών πωλήσεων. Τα ετήσια έσοδα αυξήθηκαν κατά μ6%, φτάνοντας τα 630 εκατομμύρια ευρώ. Τα EBITDA του Ομίλου αυξήθηκαν με διψήφια ποσοστά για τρίτη συνεχή χρονιά, κατά 19% το 2024, στα 110 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 42% σε ετήσια βάση στα 33 εκατ. ευρώ.

Στην ανακοίνωση σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματά της η illycaffè που κατέχει τον τίτλο αξιολόγησης B corp (εταιρείες που έχουν υψηλά standards) σε ESG κριτήρια και διαφάνεια) αναφέρει πως τα ισχυρά αποτελέσματά της οδηγήθηκαν από τις ισχυρές επιδόσεις στην Ιταλία, όπου παράγει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων του ομίλου, και στις ΗΠΑ, όπου τα έσοδα αυξήθηκαν 11% σε ετήσια βάση, μετά από 18% αύξηση του τμήματος DTC (απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές) στο διαδίκτυο.

Η premium εταιρεία καφέ ανέφερε επίσης ισχυρή αύξηση εσόδων στην Ισπανία, στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω της υψηλότερης ζήτησης του τμήματος Horeca.

Το πλάνο προς την κορυφή

Τον Φεβρουάριο του 2023, η διευθύνουσα σύμβουλος της illycaffè, Cristina Scocchia, δήλωνε ότι η ιταλική επιχείρηση επιθυμεί «να δημιουργήσει μεγαλύτερες διεθνείς αγορές για να συνενώσει την κατακερματισμένη διεθνή αγορά».

Τον Ιούνιο του 2024 έλεγε σε συνέντευξή της στους FT: «Ήρθα με ξεκάθαρο στόχο να αναπτυχθούμε διεθνώς, ώστε να είμαστε έτοιμοι να εισαχθούμε στο χρηματιστήριο», τονίζει στους Financial Times. «Βλέπω το ρόλο μου λίγο σαν αυτόν του γιατρού… Μου αρέσει να φροντίζω μια συγκεκριμένη “πάθηση” και μόλις τελειώσω με τη δουλειά μου, μου αρέσει να πηγαίνω στον επόμενο “ασθενή”».

Τον Ιούλιο του 2004 η Illycaffe εξασφάλισε μια στρατηγική συνεργασία με την United Airlines για να σερβίρει τον νέο της έτοιμο προς κατανάλωση καφέ (RTD) σε όλες τις εσωτερικές πτήσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω την αναγνωρισιμότητα τoυ brand στις ΗΠΑ τρεις μήνες αργότερα με μια πρώτη σειρά ψηφιακού περιεχομένου, το Coffee Break, που κυκλοφόρησε στο TikTok, το Instagram και το YouTube Shorts.

Θολώνει τις προοπτικές το ράλι της τιμής του καφέ

Τα ισχυρά αποτελέσματα είναι ενδεικτικά της επιτυχίας της Scocchia που ανέλαβε το τιμόνι της Illycaffè τον Ιανουάριο του 2022 ως διευθύνουσα σύμβουλος. Αυτήν τη στιγμή, πάντως, δηλώνει επιφυλακτική εξαιτίας της αύξηση του κόστους ης πρώτης ύλης που πιθανότατα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερες αναταράξεις το επόμενο έτος.

Οπως δήλωσε η ίδια, «το 2024 σηματοδότησε την τρίτη συνεχή χρονιά εύρωστης οργανικής ανάπτυξης, με διψήφια αύξηση τόσο στα EBITDA όσο και στα καθαρά κέρδη, παρά το δύσκολο μακροοικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον και το διαρκώς αυξανόμενο κόστος πρώτων υλών. Κοιτάζοντας το μέλλον, το 2025 παρουσιάζει προκλήσεις για τον κλάδο μας, ιδίως λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών κατά 20% περίπου. Δεσμευόμαστε να μετριάζουμε τον αντίκτυπο στα περιθώρια κέρδους που προκαλούνται από την αύξηση των τιμών του ανεπεξέργαστου καφέ, ενώ συνεχίζουμε να επενδύουμε στην καινοτομία και στη διεθνή ανάπτυξη».

Βάσει των αποτελεσμάτων της, η Illycaffè θα μοιράσει μπόνους 1 εκατομμυρίου ευρώ στους 1.000 υπαλλήλους της παγκοσμίως ως «απτή χειρονομία ευγνωμοσύνης».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή