«Ο κλάδος θα συνεχίσει να συγκεντρώνεται» ήταν το σχόλιο του Νίκου Λαβίδα, Brand President της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την ανακοίνωση για τη μη δεσμευτική συμφωνία προθέσεων μεταξύ των σούπερ μάρκετ Μασούτης και Κρητικός.

Και ενώ στην περιοχή των 2 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Lidl έχει αρχίσει να δημιουργείται ένας μίνι… συνωστισμός, καθώς θα προστεθεί και η βορειοελλαδίτικη Μασούτης εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η εξαγορά της Κρητικός, ο επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του ολλανδικού ομίλου Ahold-Delhaize ευχήθηκε στον Γιάννη Μασούτη «καλή επιτυχία».

Χρονιά αποδόσεων το 2025 για την ΑΒ Βασιλόπουλος

Ο κύριος Λαβίδας τόνισε ωστόσο ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος θα συνεχίσει να επικεντρώνεται χωρίς παρεκκλίσεις στη στρατηγική που έχει χαράξει «άσχετα με το τι θα κάνει ο ανταγωνισμός», ενώ εφέτος θα είναι η χρονιά που το διετές πολυεπίπεδο «make over» της αλυσίδας θα αρχίσει να αποδίδει. Ενδεχομένως και σε επίπεδο κερδοφορίας, όπως είπε ο ίδιος στο περιθώριο δημοσιογραφικής αποστολής για την παρουσίαση τοπικών παραγωγών στην Ξάνθη και την Καβάλα οι οποίοι συνεργάζονται με την αλυσίδα.

Άλλωστε εκτός από την έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον κερδίζουν έδαφος συνεχώς στα καταστήματα της αλυσίδας και τον εξορθολογισμό του δικτύου μέσω της μετατροπής μικρών εταιρικών σημείων σε καθεστώς δικαιόχρησης (franchise), σημείο αιχμής στον λειτουργικό μετασχηματισμό της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι και η διάθεση ποιοτικών φρέσκων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές.

Ακριβώς πάνω στους στόχους

Αναφερόμενος στις επιδόσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ο κύριος Λαβίδας σημείωσε ότι «είμαστε ευχαριστημένοι, έχει ξεκινήσει καλά το 2025», προσθέτοντας πως η αλυσίδα κινείται ακριβώς πάνω στους στόχους που είχε θέσει η διοίκηση.

«Με τον πληθωρισμό γύρω στο μηδέν όποια ανάπτυξη έρχεται είναι ανάπτυξη σε όγκο», ανέφερε ο επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, συμπληρώνοντας ότι το πιο σημαντικό εφέτος για την εταιρεία είναι η σταθεροποίηση του μεριδίου της.

«Αυτό είναι το κέρδος μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας πάντως ότι και θα πρέπει να προστατευτεί «και η κάτω γραμμή του ισολογισμού διότι οι συνθήκες είναι πάρα πολύ δύσκολες».

Οι πωλήσεις του 2024 της ΑΒ Βασιλόπουλος κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία.

Νέα καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα και μια εξαγορά στη Μήλο

Την ώρα λοιπόν που η Μασούτης με την εξαγορά της Κρητικός θα καταφέρει να κερδίσει αρκετούς «πόντους» στην αγορά της Αττικής όπου υστερεί, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την πανελλαδική της εμβέλεια καθώς στα 390 δικά της καταστήματα θα προστεθούν τα 890 της αλυσίδας των αδελφών Κρητικού (εταιρικά, συνεργαζόμενα και franchise), η ΑΒ Βασιλόπουλος με 620 καταστήματα -εταιρικά και franchise- αναζητά νέες ευκαιρίες στη Βόρεια Ελλάδα, περιοχή όπου έχει προνόμιο η εταιρεία του Γιάννη Μασούτη.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, σύμφωνα με τον κύριο Λαβίδα, πρόκειται να προσθέσει στο δίκτυο franchise περίπου 9 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2025 σε μεγάλες πόλεις της Ανατολικής και Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και της Θράκης.

Συγκεκριμένα θα ανοίξουν 5 νέα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, από ένα σε Δράμα και Ξάνθη και 2 στην Κομοτηνή.

Αυτή τη στιγμή η αλυσίδα διαθέτει 32 καταστήματα franchise στη Βόρεια Ελλάδα (Μακεδονία και Θράκη) εκ των οποίων τα 24 στη Θεσσαλονίκη, και 35 εταιρικά.

Σημαντική θέση στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της αλυσίδας έχει όμως και η νησιωτιική Ελλάδα, με τον κύριο Λαβίδα να αποκαλύπτει πως θα γίνει εξαγορά ενός καταστήματος στο νησί της Μήλου όπου η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν έχει παρουσία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Τάσος Σφυρόερας (Alter Ego Media): «Παρακαταθήκη για τις εταιρείες η εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης»
Επιχειρήσεις |

Τάσος Σφυρόερας (Alter Ego Media): «Παρακαταθήκη για τις εταιρείες η εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης»

Για την προετοιμασία των εταιρειών και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν πριν εισαχθούν στο χρηματιστήριο, μίλησαν οι νομικοί σύμβουλοι της Alter Ego Media και TRASTOR ΑΕΕΑΠ στο συνέδριο Εισηγμένες Εταιρίες