
Ως Κεντρικός Ομιλητής συμμετείχε ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman της Capital Maritime & Trading Corp., στο Επίσημο Μεσημεριανό Γεύμα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 19oυ Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου, 2025 στο Metropolitan Club στην Νέα Υόρκη. Το Συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE) και το Nasdaq.
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ & ΚΥΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ
Χορηγός Μεσημεριανού Γεύματος: The Marshall Islands Registry
Εισαγωγικά Σχόλια:
κ. Chris Taylor, Chief Development Officer – NYSE GROUP
Κύρια Ομιλία Μεσημεριανού Γεύματος:
κ. Βαγγέλης Μαρινάκης
Founder & Chairman
Capital Maritime & Trading Corp.
O κ. Chris Taylor, Chief Development Officer – NYSE GROUP, πραγματοποίησε Εισαγωγικά Σχόλια.

Ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., τόνισε τα εξής:
«Χαίρομαι που βρίσκομαι σήμερα εδώ μαζί σας. Είδα πολλούς φίλους που είχα να δω αρκετό καιρό, φίλους με τους οποίους ξεκινήσαμε – ας πούμε – μαζί στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ήταν, λοιπόν, μια ευχάριστη έκπληξη να τους ξαναδώ και να διαπιστώσω ότι εξακολουθούν να είναι δυνατοί, υγιείς και επιτυχημένοι στις επιχειρήσεις τους.
Μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ και την έναρξη της νέας κυβέρνησης Τραμπ τον Ιανουάριο, έχουμε δει πολλές αλλαγές – πλήθος ανακοινώσεων και συζητήσεων για διεθνή θέματα – που έχουν κάνει τη ζωή μας πιο σύνθετη, αλλά ταυτόχρονα πιο ενδιαφέρουσα. Στη ναυτιλία συχνά επωφελούμαστε από τα γεωπολιτικά γεγονότα. Όταν υπάρχει αβεβαιότητα, πιστεύω ότι, στο τέλος της ημέρας, η ναυτιλία κερδίζει— ίσως βραχυπρόθεσμα, αλλά σίγουρα μακροπρόθεσμα βλέπουμε οφέλη. Φυσικά, όλα εξαρτώνται από το πώς αντιδρούν οι επιχειρηματίες – πως αναλύουν την κατάσταση και διαμορφώνουν μία στρατηγική.
Κατά τη γνώμη μου θα αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις στο μέλλον, ιδίως όσον αφορά τους δασμούς. Οι τρέχουσες συζητήσεις που παρακολουθούμε δεν περιορίζονται πλέον μόνο στην Κίνα – τώρα υπάρχουν δασμοί που επηρεάζουν και την Ε.Ε. και άλλες χώρες. Όλα αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο στη ναυτιλία, διότι επηρεάζουν τη μεταφορά αγαθών. Βραχυπρόθεσμα αναμένω αρνητικό αντίκτυπο, αλλά δεν πιστεύω ότι τέτοιοι περιορισμοί είναι βιώσιμοι μακροπρόθεσμα.
Ένα άλλο ζήτημα που μας απασχολεί είναι το μέλλον του τονάζ κινεζικής κατασκευής. Δεν μιλάμε μόνο για πλοία που ανήκουν σε Κινέζικες εταιρίες. Τα τελευταία 10-15 χρόνια, λόγω του τρόπου με τον οποίο αναπτύχθηκε η ναυπηγική βιομηχανία, οι πλοιοκτήτες δεν είχαν συχνά άλλη επιλογή από το να εξετάσουν το ενδεχόμενο ναυπήγησης στην Κίνα για τρεις βασικούς λόγους: Πρώτον, λόγω της διαθέσιμης χωρητικότητας. Δεύτερον, λόγω του ανταγωνιστικού κόστους. Και τρίτον, γιατί τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν βελτιώσει σημαντικά την ποιότητά τους. Σε πολλές περιπτώσεις, τα πρότυπα τους πλησιάζουν εκείνα των κορεατικών ή ακόμα και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Ως αποτέλεσμα, ένας μεγάλος αριθμός πλοίων—που ανήκουν τόσο σε εισηγμένες όσο και σε ιδιωτικές εταιρείες παγκοσμίως—έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα.
Αυτήν τη στιγμή, βλέπουμε ναυλωτές – ακόμη και σε διαπραγματεύσεις ναυλώσεων, είτε μακροχρόνιες είτε βραχυχρόνιες, να προσπαθούν να αποφύγουν πλοία κινεζικής ναυπήγησης. Ορισμένοι το κάνουν για να διαπραγματευτούν καλύτερα ναύλα – άλλοι ανησυχούν πραγματικά για τους κινδύνους, ιδιαίτερα όταν τα φορτία μεταφέρονται από και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Απλώς δεν θέλουν να αναλάβουν το ρίσκο.
Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, θα δημιουργηθεί μια αγορά δύο ταχυτήτων και, στο τέλος ο καταναλωτής θα πληρώσει το τίμημα. Το κόστος των παραδιδόμενων εμπορευμάτων θα είναι υψηλότερο, ειδικά για προϊόντα που εισάγονται ή εξάγονται από τις ΗΠΑ με πλοία που δεν έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα. Πιστεύω ότι αυτή η κατάσταση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από όσο όλοι θα θέλαμε.
Από την άλλη πλευρά, η οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη δεν είναι καλή. Αναμένουμε ύφεση. Παρόμοιες προβλέψεις υπήρχαν ακόμη και πριν από το COVID, αλλά λόγω της πανδημίας και των τελευταίων πέντε ετών – που πέρασαν γρήγορα— η ύφεση αυτή αναβλήθηκε. Στην πραγματικότητα, αρκετοί κλάδοι, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, σημείωσαν ιστορικά υψηλά κέρδη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ιδίως στους τομείς των εμπορευματοκιβωτίων και του ξηρού φορτίου. Οι ναύλοι εκτοξεύτηκαν και είδαμε εξαιρετικές συνθήκες στην αγορά.
Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας επηρέασε επίσης την αγορά δεξαμενόπλοιων, ωθώντας τις τιμές των ναύλων σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Η αγορά ήταν πολύ ισχυρή για ένα διάστημα. Στη συνέχεια, ήρθε η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης, μαζί με διαταραχές στη διώρυγα του Σουέζ – οι οποίες είχαν πραγματικό αντίκτυπο στη ναυτιλία και στις τιμές των ναύλων. Ταυτόχρονα, η Διώρυγα του Παναμά αντιμετώπισε τα δικά της προβλήματα με περιορισμούς βυθίσματος. Για πρώτη φορά στην ιστορία, και οι δύο διώρυγες δεν ήταν πλήρως λειτουργικές ταυτόχρονα. Αυτό ώθησε τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα, αλλά αυτό το πλεονέκτημα δεν θα διαρκέσει για πάντα. Τελικά, οι παράγοντες αυτοί θα εξομαλυνθούν.
Η στρατηγική μας για το μέλλον είναι να συνεχίσουμε τον εκσυγχρονισμό του στόλου μας και να παραμείνουμε εξαιρετικά ευαισθητοποιημένοι όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες και τους τελευταίους κανονισμούς του ΠΟΝ (IMO). Παρόλο που η διοίκηση Τραμπ μπορεί να μην προωθήσει τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς στις ΗΠΑ, παραμένουμε προσηλωμένοι στη μείωση των εκπομπών και στην προστασία του περιβάλλοντος.
Πληρώνουμε ένα επιπρόσθετο κόστος (premium) για τη ναυπήγηση πλοίων φιλικών στο περιβάλλον καθώς και πλοίων διπλού καυσίμου. Για ένα διάστημα θα υπάρξει μια μεταβατική φάση όπου θα χρησιμοποιούμε λιγότερο ρυπογόνα καύσιμα, παρότι δεν έχουμε δει ακόμη τους ναυλωτές, ή τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να πληρώνουν επιπρόσθετα premium. Παρόλα αυτά έχουμε επεκτείνει τη ναυπηγική μας δραστηριότητα σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων με τεχνολογία διπλού καυσίμου για εμπορευματοκιβώτια. Έχουμε μια μακροπρόθεσμη οπτική και πιστεύουμε ότι τελικά θα αποδώσει.
Το κλειδί είναι να διατηρήσουμε οικονομική αντοχή ώστε να μπορούμε να αντέξουμε τους κύκλους της ναυτιλιακής αγοράς. Πιστεύω ότι –ειδικά στην Ευρώπη– οι κανονισμοί θα προχωρήσουν και τα πλοία διπλού καυσίμου LNG θα προσφέρουν σαφή πλεονεκτήματα τόσο από την άποψη των εκπομπών αερίων όσο και κόστους, ειδικά όταν λήξει ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας. Ελπίζουμε ότι αυτό θα συμβεί σύντομα, ενδεχομένως εντός του έτους. Όταν οι τιμές του φυσικού αερίου μειωθούν, η χρήση του LNG θα γίνει σημαντικά πιο αποδοτική – όχι μόνο από περιβαλλοντική άποψη, αλλά και οικονομικά, λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης.
Πολλά πράγματα που θεωρούσαμε αδιανόητα -όπως οι εντάσεις με την Κίνα, τη Ρωσία ή η σύγκρουση Ισραήλ-Παλαιστίνης- συμβαίνουν. Τα επόμενα χρόνια θα είναι πολύ ενδιαφέροντα. Πιστεύω ότι, τελικά, αυτές οι εξελίξεις θα ωφελήσουν τη ναυτιλία και τις εταιρείες μας. Βραχυπρόθεσμα, ίσως χρειαστεί να υπομείνουμε κάποιες δυσκολίες μέχρι να επέλθει ομαλοποίηση. Αλλά επαναλαμβάνω: αυτή η μεταβλητότητα και όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές τείνουν να βοηθάνε μακροπρόθεσμα τον κλάδο μας.
Όσον αφορά την ευρωπαϊκή οικονομία, είπα πριν από τρία χρόνια -όταν ξεκίνησε ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας- ότι η στρατηγική κυρώσεων της ΕΕ τελικά δεν θα λειτουργούσε. Στο τέλος, ήταν ο Ευρωπαίος πολίτης που πλήρωσε το τίμημα. Το ρωσικό πετρέλαιο συνέχισε να εξάγεται στην Κίνα και την Ινδία με μεγάλες εκπτώσεις. Εν τω μεταξύ, οι ευρωπαϊκές χώρες αγόραζαν προϊόντα από τα ινδικά και κινεζικά διυλιστήρια σε τιμές ρεκόρ. Έτσι, παρά το εμπάργκο η Ρωσία έλαβε στην πραγματικότητα περισσότερα έσοδα από ό,τι πριν, ενώ τα διυλιστήρια της Ινδίας και της Κίνας κατέγραψαν κέρδη ρεκόρ. Και ήταν ο Ευρωπαίος καταναλωτής που πλήρωσε το λογαριασμό. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πιστεύω ότι η ύφεση στην Ευρώπη είναι πλέον αναπόφευκτη.
Επίσης θεωρώ ότι η κυβέρνηση Τραμπ υιοθετεί τη σωστή προσέγγιση απέναντι στον πόλεμο Ρωσίας- Ουκρανίας. Τα τελευταία τρία χρόνια, η Ευρώπη δεν κατέβαλε καμία σοβαρή προσπάθεια για να σταματήσει αυτόν τον πόλεμο. Αθώοι άνθρωποι -ιδιαίτερα παιδιά- πεθαίνουν. Και μετά από τρία χρόνια, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να συνεχιστεί αυτό. Είναι παράλογο και πρέπει να σταματήσει. Αυτές είναι οι προσωπικές μου απόψεις για τις οικονομικές προοπτικές της Ευρώπης και το μέλλον της ναυτιλίας.
Θέλω να ευχηθώ σε όλους όσους βρίσκεστε εδώ σήμερα να είστε δυνατοί και υγιείς. Γιατί όταν είσαι δυνατός και υγιής, μπορείς να αντιμετωπίζεις τις κρίσεις και να απολαμβάνεις τις προκλήσεις κάθε μέρα. Στο τέλος, όλοι προσπαθούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό -για τις εταιρείες μας, τους μετόχους μας και για το μέλλον.
Ευχαριστώ πολύ».
Το συνέδριο
Το Ετήσιο International Shipping Forum που πραγματοποιείται στην Νέα Υόρκη κάθε χρόνο, είναι γνωστό για τη μεγάλη συμμετοχή του από επενδυτές, πλοιοκτήτες και χρηματοδότες. Αποτελεί σημείο συνάντησης για υψηλόβαθμα στελέχη τις ναυτιλίας και για στελέχη από τις οικονομικές και επενδυτικές κοινότητες που έχουν ενεργή συμμετοχή στη ναυτιλία.
Το Φόρουμ εξέτασε τα μακροοικονομικά ζητήματα που διαμορφώνουν και μεταμορφώνουν τις διεθνείς ναυτιλιακές αγορές σήμερα, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη ανασκόπηση και τις προοπτικές των διαφόρων ναυτιλιακών αγορών, που ενισχύονται από την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών του προηγούμενου έτους. Συζητήθηκαν θέματα κρίσιμης σημασίας για τη ναυτιλία, τις η γεωπολιτική, η ενεργειακή ασφάλεια, οι κυρώσεις, η πρόσβαση σε κεφάλαια, οι κανονισμοί, η τεχνολογία, η καινοτομία, και άλλα.
Στο συνέδριο συμμετείχαν ανώτερα στελέχη από κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες, χρηματοδότες και παράγοντες τις αγοράς που συζήτησαν τις τάσεις, την ανάπτυξη και τις προοπτικές των διαφόρων ναυτιλιακών κλάδων καθώς και θέματα κρίσιμου ενδιαφέροντος για τη ναυτιλία.
Στο πλαίσιο του Φόρουμ πραγματοποιήθηκαν πάνελ συζητήσεων, καθώς και συναντήσεις 1×1 μεταξύ επενδυτών και στελεχών από ναυτιλιακές εταιρείες.
Αυτό το ολοήμερο συνέδριο είναι γνωστό για το πλούσιο ενημερωτικό του περιεχόμενο και τις μοναδικές ευκαιρίες μάρκετινγκ, δικτύωσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.
Παράλληλα με το Συνέδριο πραγματοποιήθηκαν κατ’ ιδίαν – 1×1 συναντήσεις μεταξύ επενδυτών και στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών.
ΑΤΖΕΝΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:
Η ατζέντα του Συνεδρίου βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο https://forums.capitallink.com/shipping/2025newyork/
ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ:
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ: New York Stock Exchange (NYSE) • NASDAQ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΚΥΡΙΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ: TEN LTD. – TSAKOS ENERGY NAVIGATION LTD.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ: DNV • EY
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ: ABS • DΝB • Liberian Registry • Seward & Kissel LLP
ΧΟΡΗΓΟΙ: The American Club • The Baltic Exchange • First Citizens Club • Morgan Stanley • Neptune Maritime Leasing • Reed Smith • Vedder Price • V Group • Watson Farley & Williams
ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΚΤΕΣ ΧΟΡΗΓΟΙ: Ardmore Shipping Corporation (NYSE: ASC) • BW LPG Ltd. (NYSE: BWLP) (OSLO: BWLPG) • Capital Clean Energy Carriers Corp. (NASDAQ: CCEC) • CoolCo Ltd. (NYSE: CLCO) (OSLO: CLCO) • d’Amico International Shipping S.A. (DIS.MI) (OTCQX: DMCOF) • Diana Shipping Inc. (NYSE: DSX) • Dorian LPG Ltd. (NYSE: LPG)• Eurodry Ltd. (NASDAQ: EDRY) • Euroseas Ltd. (NASDAQ: ESEA) • Flott & Co. PC • Genco Shipping & Trading Ltd (NYSE: GNK) • Global Ship Lease (GSL) • Heidmar Maritime Holdings Corp (NASDAQ: HMR) • International Seaways, Inc. (NYSE: INSW) • Navigator Gas (NYSE: NVGS) • Navios Maritime Partners L.P. (NYSE: NMM) • Pangaea Logistics Solutions Ltd. (NASDAQ: PANL) • Pyxis Tankers (NASDAQ: PXS) • Safe Bulkers, Inc. (NYSE: SB) • Scorpio Tankers Inc. (NYSE: STNG) • Star Bulk Carriers Corp. (NASDAQ: SBLK) • Stellar V Capital Corp. (NASDAQ: SVCCU)
ΧΟΡΗΓΟΙ BREAKFAST: CASTOR – TORO
ΧΟΡΗΓΟΣ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΕΥΜΑΤΟΣ: THE MARSHALL ISLANDS REGISTRY
CHARITY PARTNER: THE SEAMEN’S CHURCH INSTITUTE
ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ: IBIA • INTERCARGO • NYMAR – New York Maritime Inc. • World Shipping Council • WLPGA
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
ALTER EGO MEDIA – MEGA – TO BHMA – TA NEA – in.gr – ot.gr
Actualidad Maritima • All About Shipping • Athens Macedonian News Agency • Elnavi • Greek News USA • The Japan Maritime Daily • KAIJI PRESS • Marine Circle • maritimes.gr • Naftika Xronika • NGTV – New Greek Television • Shipping & Finance • Robban Assafina • World Oils • Xinde Marine News


Latest News

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά