Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο δράσης της Εθνικής Τράπεζας για την ενίσχυση των εσόδων της τόσο από τόκους, όσο και από προμήθειες, στη λιανική τραπεζική.
 
Πρόκειται για ένα τομέα που η διοίκηση του συστημικού ομίλου, υπό τη γενική διευθύντρια λιανικής τραπεζικής Χριστίνα Θεοφιλίδη, θέλει να ενδυναμώσει περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.
 
Όπως επισήμανε η ίδια μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους, το πλάνο που έχει τεθεί σε εφαρμογή προβλέπει στρατηγικής κινήσεις στην εγχώρια αγορά, αλλά και συνέργειες, μέσα από συνεργασίες με εταιρείες από τον ευρύτερο τεχνολογικό κλάδο.
 
Σε όλους τους επιμέρους τομείς, από τις χορηγήσεις και το wealth management μέχρι τις πληρωμές, η τράπεζα στοχεύει στη διεύρυνση των μεριδίων της και στην παραγωγή επιπλέον εισοδήματος από εργασίες πέραν των παραδοσιακών τραπεζικών.
 
Όπως τόνισε η ηγετική ομάδα της Εθνικής Τράπεζας στο retail banking, πρόκειται για μια συνολική προσπάθεια, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού και του rebranding του ομίλου.
 

Ψηφιακός μεσίτης

 
Ενδεικτική της νέας στρατηγικής που εφαρμόζει η τράπεζα είναι η ανάπτυξη μίας νέας ψηφιακής πλατφόρμας για αγοραπωλησίες ακινήτων, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία τις προηγούμενες ημέρες.
 
Πρόκειται για την πλατφόρμα Uniko, που αναπτύχθηκε από κοινού με την Qualco. Συγκεκριμένα, συστάθηκε μία νέα εταιρεία, στην οποία η Εθνική συμμετέχει με ποσοστό στο 49%, ενώ πρόεδρός της είναι η κυρία Θεοφιλίδη.
Το Uniko αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό μεσίτη στην Ελλάδα
 
Όπως ανέφερε η ίδια, αφορμή αλλά και πρωταρχικός στόχος ήταν η αξιοποίηση ευκαιριών στην αναπτυσσόμενη, αλλά κατακερματισμένη εγχώρια αγορά ακινήτων.
 
Επίσης, έμφαση θα δοθεί στη σταδιακά αναπτυσσόμενη αγορά των ακινήτων σε πλειστηριασμό, καθώς και των ακινήτων που έχουν στην κατοχή τους οι πιστωτές, τράπεζες και funds.
 
Το Uniko αποτελεί τον πρώτο ψηφιακό μεσίτη στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε η κυρία Θεοφιλίδη, από την εύρεση κατοικίας, μέχρι τη νομική αξιολόγηση ή τη χρηματοδότησή του από την Εθνική Τράπεζα, εξασφαλίζει σιγουριά και εμπιστοσύνη σε δυνητικούς αγοραστές.
 
Συγκεκριμένα, πωλητές ακινήτων και συνεργάτες του κλάδου θα μπορούν να διεκπεραιώσουν τις συναλλαγές τους πιο εύκολα και γρήγορα, καθώς η πλατφόρμα εξαλείφει τη γραφειοκρατία, μέσα από μία γκάμα αξιόπιστων υπηρεσιών.
 
Ξεκινώντας από την έγκυρη εκτίμηση και πιστοποίηση των ακινήτων τους από την τράπεζα, έως την ψηφιακή περιήγηση ενός ακινήτου και την επιτυχή ολοκλήρωση ενός συμβολαίου.
 
Η κα Θεοφιλίδη τόνισε ότι «ο συνδυασμός της εμπειρίας, της γνώσης, των δυνατοτήτων του Embedded Banking της Εθνικής και της τεχνογνωσίας της Qualco στην παροχή εξειδικευμένων τεχνολογικών λύσεων, εξασφαλίζει ένα μοναδικό end-to-end journey στους χρήστες της πλατφόρμας».
 

Τα στεγαστικά δάνεια

 
Αναφορικά με τη στεγαστική πίστη, εκτιμάται ότι οι εκταμιεύσεις στο σύνολο της αγοράς θα ανέλθουν εφέτος στα 2 δισ. ευρώ, υψηλότερα κατά 15% σε σχέση με το 2024.
 
Σύμφωνα με τον κ. Παντελή Μαραβέα, Βοηθό Γενικό Διευθυντή Retail Segments, Bank Analytics & Lending Products, η Εθνική Τράπεζα έχει μερίδιο 33% περίπου στις νέες χορηγήσεις την προηγούμενη διετία.
H Εθνική ήταν η πρώτη που πρόσφερε εναλλακτική σε πελάτες που δεν ήταν επιλέξιμοι στο πρόγραμμα Σπίτι μου
 
Επιπλέον, στο πρόγραμμα Σπίτι μου ΙΙ, όπως και στον 1ο κύκλο του προγράμματος, ήταν η πρώτη τράπεζα που εκταμίευσε δάνειο.
 
Όπως είπε ο ίδιος, προσφέρει προέγκριση εντός 48 ωρών για την πλειοψηφία των αιτημάτων, ποσοστό εγκρισιμότητας 85%, ενώ εξειδικευμένοι σύμβουλοι στα καταστήματα είναι οι παράγοντες που την διαφοροποιούν από την αγορά.
 
Παράλληλα, η Εθνική ήταν η πρώτη που πρόσφερε εναλλακτική σε πελάτες που δεν ήταν επιλέξιμοι στο πρόγραμμα Σπίτι μου, είτε λόγω εισοδηματικών κριτηρίων είτε λόγω ακινήτου εκτός προδιαγραφών, παρέχοντας ευνοϊκούς όρους τιμολόγησης, αυξημένο ποσοστό χρηματοδότησης και άλλα προνόμια.
 

Επιχειρηματικά δάνεια

 
Παράλληλα, η Εθνική συμμετέχει στο σύνολο σχεδόν των προγραμμάτων που προσφέρονται με εγγύηση/συγχρηματοδότηση από τους φορείς (Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων) με στόχο τη στήριξη των επιχειρήσεων, προσφέροντας χαμηλή τιμολόγηση χωρίς ή με περιορισμένες εξασφαλίσεις.
 
Είναι χαρακτηριστικό πως το ποσοστό εγκρισιμότητας προσεγγίζει το 70%, αποδεικνύοντας εμπράκτως τη στρατηγική προτεραιότητα για μεγέθυνσή της στην επαγγελματική και επιχειρηματική πίστη.
 
Οι χορηγήσεις προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις τα τελευταία 5 έτη έχουν ανέλθει σε 2,5 δισ. ευρώ.
 
Σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη των πωλήσεων παίζουν οι εξειδικευμένοι Relationship Managers (RM’s) στο δίκτυο των καταστημάτων, οι οποίοι παρέχουν καθοδήγηση για την  εύρεση του ευνοϊκότερου χρηματοδοτικού σχήματος για την επιχείρηση.
 
Επίσης, δίνεται έμφαση στο embedded banking, τη διάθεση δηλαδή προϊόντων και υπηρεσιών μέσα από μη τραπεζικά κανάλια. Για παράδειγμα, δάνεια αυτοκινήτων μέσω dealers, στεγαστικά δάνεια μέσω μεσιτών και καταναλωτικά δάνεια μέσω μεγάλων retailers.
 
Η δυναμική του embedded banking είναι τέτοιου μεγέθους που πλέον το σύνολο των δανείων αυτοκινήτου, 3 στα 4 καταναλωτικά δάνεια και 1 στα 5 στεγαστικά δάνεια που δίνει η Εθνική Τράπεζα, προέρχονται από αυτό το κανάλι.
 

Το ψηφιακό αποτύπωμα

Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Πλέσσας, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Cards & Digital Business αναφέρθηκε στην ψηφιακή αναβάθμιση της τράπεζας. 
 
Ειδικότερα, υπογράμμισε πως η Εθνική εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη ψηφιακή τράπεζα στην Ελλάδα με περισσότερους από 3 εκ. ενεργούς χρήστες, οι οποίοι συνδέονται με τις εφαρμογές της περίπου 20 φορές το μήνα.
 
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε, ο όμιλος κατέγραψε το 2024 500.000 ψηφιακές πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, αποκλειστικά μέσα από Internet και Mobile Banking.
 
Παράλληλα, είναι η μόνη ελληνική τράπεζα που έχει αναπτύξει ειδική εφαρμογή για νέους, το Next by NBG, το οποίο μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον χρήσης και ανανεωμένο σχεδιασμό, εισάγει τη νέα γενιά στο digital banking.
 
Ταυτόχρονα, έχει αναπτύξει ένα ευρύ δίκτυο 1.800 μηχανημάτων ΑΤΜ και APS για ανάληψη-κατάθεση μετρητών και πληρωμή λογαριασμών και λοιπών υποχρεώσεων σε όλη την Ελλάδα.
 
Το δίκτυο αυτό ανανεώνεται συνέχεια με νέα μηχανήματα. Μάλιστα, το 2025 προχωράει στην αντικατάσταση 500 ΑΤΜ με νέας τεχνολογίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της.
 
Παράλληλα, διαθέτει σε κάθε της κατάστημα αυτόματα μηχανήματα ενημέρωσης βιβλιαρίων (PPUs) για όσους πελάτες προτιμούν αυτόν τον τρόπο ενημέρωσης για λογαριασμό τους.
 

Διαχείριση επενδύσεων

Τέλος, στον τομέα της διαχείρισης επενδύσεων ιδιωτών, ο Γιώργος Βαρελτζίδης, Ανώτερος Διευθυντής Διοίκησης Wealth Management, επεσήμανε ότι ο πρωταρχικός στόχος της Εθνικής είναι η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και η ανάπτυξη μιας εξατομικευμένης προσέγγισης στις ανάγκες κάθε πελάτη.
 
Αναφερόμενος στο γενικότερο πλαίσιο, εξήγησε ότι η περιουσία των νοικοκυριών στην Ελλάδα είναι παραδοσιακά επικεντρωμένη κυρίως στα ακίνητα κατά ποσοστό 77%, κατά 13% σε λοιπά περιουσιακά (πχ εταιρικές συμμετοχές) και μόλις 10% σε χρηματοοικονομικά μέσα (ρευστά διαθέσιμα).
 
Επιπλέον, σημείωσε πως τα επενδυτικά προϊόντα έχουν πολύ μικρότερη διείσδυση σε σχέση με τις αντίστοιχες χώρες του Ευρωπαϊκού νότου (12%), καθώς η συντριπτική πλειοψηφία βρίσκεται σε τραπεζικές καταθέσεις (ταμιευτηρίου και προθεσμιακές).
 
Υπογράμμισε ότι έχουν γίνει αρκετά βήματα σύγκλισης με την υπόλοιπη Ευρώπη, ειδικά με επενδύσεις μέσω Αμοιβαίων Κεφαλαίων, όπως φαίνεται από τον υπερδιπλασιασμό  του ενεργητικού των ελληνικών ΑΕΔΑΚ (22,1δισ το  2024 έναντι 11δισ το 2022).
 
Ωστόσο υπάρχει ακόμη δρόμος για να καλυφθεί η απόσταση.
 
Στην κατεύθυνση αυτή, τα εκπαιδευμένα και πιστοποιημένα στελέχη της τράπεζας φροντίζουν να συζητήσουν και να διερευνήσουν τις ανάγκες του κάθε πελάτη, ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες και οι οικονομικοί στόχοι του.
 
Με γνώμονα βασικές επενδυτικές αρχές όπως η διασπορά, ο χρονικός ορίζοντας και η ανοχή στη διακύμανση καταλήγουν από κοινού στις καταλληλότερες επενδυτικές λύσεις ανάλογα με τον επενδυτικό χαρακτήρα του καθενός.
 
Συμπερασματικά και σύμφωνα με μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Αναλύσεων της Εθνικής Τράπεζας για την περίοδο 1980-2024 ένα διευρυμένο επενδυτικό χαρτοφυλάκιο (60% μετοχές, 40% ομόλογα) είχε πάντα θετική απόδοση αν η περίοδος διακράτησης ήταν από 5 έτη και πάνω.  
 
Σημειώνεται πως το Wealth Management στην Εθνική Τράπεζα αποτελείται από δύο διακριτές, αλλά και συνάμα αλληλοεπιδρούσες και συνεργαζόμενες υπηρεσίες: το Private Banking και το Premium Banking.
 
Το πρώτο απευθύνεται στους πελάτες που έχουν εμπιστευθεί ένα σημαντικό κεφάλαιο και έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας σύνθετων επενδυτικών χαρτοφυλακίων.
 
Το Premium Banking είναι η υπηρεσία που προσφέρεται σε όσους έχουν ελάχιστη σχέση ύψους 60.000 ευρώ και επιθυμούν να διευρύνουν περαιτέρω τη συνεργασία με την τράπεζα.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΔΕΗ: Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της η JP Morgan [πίνακας]
Επιχειρήσεις |

Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η JP Morgan [πίνακας]

Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, η ΔΕΗ φαίνεται σε τροχιά να πετύχει τους (επαναλαμβανόμενους) στόχους της για το 2025-27, καθώς το 65% των απαιτούμενων προς τον στόχο προσθηκών χωρητικότητας ΑΠΕ έχουν ήδη εξασφαλιστεί