
Ως διαρκής χαρακτηρίζεται η άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας (PL), που το 2025 φαίνεται να είναι σταθερά εδραιωμένη στις παγκόσμιες αγορές CPG με συνεχή ανάπτυξη λόγω συνεπών, στρατηγικών επενδύσεων.
Οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια βρίσκονται μπροστά σε μια αγορά όπου το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων PL διανθίζεται διαρκώς καθώς οι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου επενδύουν σταθερά και σύμφωνα με τις τάσεις στο συγκεκριμένο τομέα.
Τι βλέπουν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με την έρευνα της Circana «The Re-Shaped Consumer Behavior», στην άνοδο του πληθωρισμού και του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, τα σούπερ μάρκετ έχουν δημιουργήσει διακριτές μάρκες ιδιωτικής ετικέτας, τις οποίες εμπλουτίζουν διαρκώς, με αποτέλεσμα να της ζητούν πλέον οι αγοραστές με το όνομά τους.
Η αρχή έγινε από την ΑΒ Βασιλόπουλος και εν συνεχεία στην ίδια λογική – αν και με χαμηλότερους και πιο προσεκτικούς ρυθμούς – «εντάχθηκαν» και οι άλλες μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, Σκλαβενίτης, Μετρό, Μασούτης, Γαλαξίας και Κρητικός.
Κάθε αντίστοιχο προϊόν ακολουθεί τη στρατηγική ανάπτυξης των επώνυμων ειδών, πλέον: συγκεκριμένοι κωδικοί απευθύνονται σε συγκεκριμένα κοινά, νέες σειρές με καινοτόμα υλικά όπως οι πρωτεΐνες κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ αρχίζουν πλέον οι εταιρείες οργανωμένου λιανεμπορίου νε επενδύουν στο branding, αλλάζοντας το προφίλ ή και το λογότυπο ενός προϊόντος όταν βλέπουν ότι υπάρχει ανάγκη.
Ο μετασχηματισμός
Στοιχεία που καταδεικνύουν πως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε διαδικασία εμπορικού «μετασχηματισμού» με επίκεντρο την κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας.
Ενδεικτικό είναι ότι ενώ στις ΗΠΑ προβλέπεται τα PL να κατέχουν ένα μερίδιο της τάξης του 22% στις συνολικές πωλήσεις συσκευασμένων τροφίμων με 308 δισ. δολάρια, στην ελληνική αγορά το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο στο 27% των συνολικών πωλήσεων με τις πωλήσεις να φτάνουν τα 2,8 δισ. ευρώ, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη αγγίζει ακόμη και το 39% και τα 268 δισ. ευρώ.
Ακολουθεί αυξητική πορεία, παρά το ότι οι τιμές διάθεσης βαίνουν την ανιούσα σε σχέση με ό,τι επικρατεί αυτή την στιγμή στα επώνυμα προϊόντα. Ακόμη κι έτσι όμως, η μεταξύ τους διαφορά πολλές φορές αγγίζει και το 30%, κάνοντας τα PL να εξακολουθούν να είναι ελκυστικά.

Ακριβό μου, PL
Όπως δίχνει η Circana, με βάση τα στοιχεία της εβδομάδας από τις 4 ως και τις 10 Μαρτίου η εβδομαδιαία μεταβολή τιμής ανά κωδικό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν – κατά μέσο όρο – 4%, ενώ των επωνύμων προϊόντων ήταν 1,4%.
Η προηγούμενη εβδομάδα αυτής οι αντίστοιχοι ρυθμοί ήταν 7,2% έναντι 3,5% – ωστόσο ίσως να είναι και εκτός σύγκρισης η συγκεκριμένη εβδομάδα, διότι περιλαμβάνει την Καθαρά Δευτέρα. Αλλά ακόμη και εβδομάδα πρό της Καθαράς Δευτέρας, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν ανά κωδικό κατά 2,9% έναντι 1,9% των επωνύμων. Στο ίδιο ρυθμό κινήθηκαν και όλες οι προηγούμενες εβδομάδες από τις αρχές του Ιανουαρίου.
Ωστόσο, το υψηλότερο ποσοστό αύξησης ανά κωδικό παρατηρείται στη διάρκεια των δύο τελευταίων εβδομάδων. Αυτή η εξέλιξη ερμηνεύεται από το γεγονός ότι με την εφαρμογή του νέου πλαισίου για τις προσφορές, που οδηγεί σε μείωση του αριθμού των προσφορών, οι καταναλωτές έχουν «σοκαριστεί».
Όπως το 2018;
Την τάση καταγράφει και η NielsenIQ, που στην έρευνα «Private Label & Branded Products report global survey, 2025 NIQ Greece Consumer Outlook Greece», αποτύπωσε την επαναφορά των ποσοστών της αξίας πωλήσεων στα ίδια επίπεδα με το 2018.
Τότε είχε καταγραφεί ότι το 24,2% αφορούσε την ιδιωτική ετικέτα, ένα χρόνο αργότερα έπεσε στο 23,7% για να κατέβει στο 23% με την εμφάνιση της πανδημίας. Η συγκεκριμένη περίοδος είδε την ιδιωτική ετικέτα να αγγίζει το χαμηλό οκταετίας, στο 22,4%, για να αρχίζει να ανεβαίνει με αργούς ρυθμούς και να σταθεροποιείται πάνω από το 24% το 2023 (24,2%, 24,3% το 2024 και 24,4% το 2025).


Latest News

Σε BMW και ΜΑΝ ο Τζιτζικώστας - Η Κομισιόν στηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές από το Piraeus WealthAdvisor
Η νέα υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τόσο των Private Bankers της Τράπεζας όσο κυρίως των πελατών της.

Πώς η Metlen μετατρέπει το εργοστάσιο στο Βόλο σε defence hub - Οι στρατηγικές συνεργασίες
Η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων στον Βόλο - Οι συνεργασίες της Metlen με μεγάλες ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες
![ΔΕΗ: Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της η JP Morgan [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_stasis_exo3-2-600x352.png)
Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η JP Morgan [πίνακας]
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, η ΔΕΗ φαίνεται σε τροχιά να πετύχει τους (επαναλαμβανόμενους) στόχους της για το 2025-27, καθώς το 65% των απαιτούμενων προς τον στόχο προσθηκών χωρητικότητας ΑΠΕ έχουν ήδη εξασφαλιστεί

Αντιδράσεις ΕΣΕΕ για τη σύμπραξη e - ΕΦΚΑ με ιδιωτικές εταιρείες
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο, τους εισηγητές και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής προειδοποιεί πως δεν πρόκειται να οδηγήσει σε βελτίωση της εισπραξιμότητας

Μπρατάκος: Στοχευμένες επενδύσεις και συστηματική εκπαίδευση πυλώνες της τεχνολογικής προόδου
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Μπρατάκος μίλησε στη Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2025

Όταν η ΑΙ μιμείται την ανθρώπινη εξυπηρέτηση | H ιστορία της Smartrep
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Κωνσταντίνο Βαρουξή, Συνιδρυτή και CTO της SmartRep. Είναι εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει AI Agents.

Intralot: Επέκταση της σύμβασης στη Νέα Ζηλανδία ως το 2032
Η νέα επέκταση έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης συνεργασίας της INTRALOT με το Τμήμα Κοινωφελών Τυχερών Παιχνιδιών της Νεμπράσκα (ΗΠΑ)

Νέα συμφωνία στην αμυντική βιομηχανία από Metlen
Η συμφωνία σηματοδοτεί έναν σημαντικό ορόσημο στην Ευρωπαϊκή βιομηχανική και αμυντική συνεργασία

Mevaco: Αναλαμβάνει την κατασκευή του στεγάστρου για το έργο Riviera Galleria
Το συνολικό τίμημα του έργου ανέρχεται σε 10,45 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ολοκλήρωσή του τοποθετείται χρονικά έως τον Ιούλιο του 2026.