
Με υψηλές ταχύτητες κινούνται οι online πωλήσεις των μεγάλων σούπερ μάρκετ, θυμίζοντας εποχές… πανδημίας όταν και γνώρισαν πρωτοφανή ανάπτυξη. Ωστόσο, στη συνολική πίτα παραμένουν ένα μικρό ποσοστό και απέχουν αρκετά από τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές.
Το μομέντουμ πάντως όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς παραμένει θετικό, με τους μεγάλους παίκτες του κλάδου να επενδύουν στην περαιτέρω ενίσχυσή τους.
Στη ραγδαία ανάπτυξη των online πωλήσεων των τεσσάρων μεγαλύτερων λιανέμπορων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων- ο κ. Βάιος, Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, στο 15ο Food Retail Conference της Boussias.
Οι online πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
Ειδικότερα, ο κ. Δημοράγκας είπε: «Γι αυτούς τους λιανέμπορους (Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός), οι κατηγορίες έτρεξαν με πέντε φορές μεγαλύτερη ταχύτητα, σε σχέση με τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα . Είχαμε μια ανάπτυξη του online μεριδίου, περίπου κατά μισή μονάδα: Από 2,7% πήγε στο 3,1%». Και συμπλήρωσε ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και στο 2025. Οι online πωλήσεις τρέχουν πιο γρήγορα σε σχέση με τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, με επιπλέον ανάπτυξη 0,2 μονάδες», είπε ο κ. Δημοράγκας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, οι online πωλήσεις των τεσσάρων αλυσίδων αυξήθηκαν κατά 18,2% το 2023 ενώ οι πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα ήταν 12,7%. Το 2024 οι online πωλήσεις είχαν αυξηθεί κατά 21 % ενώ οι πωλήσεις στα καταστήματα κατά 4,2%.
Σύμφωνα με την Convert Group, ο τζίρος των εγχώριων online σούπερ μάρκετ πέρυσι ανήλθε στα 335 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9% σε σύγκριση με το 2023, που είχε φτάσει τα 306 εκατ. ευρώ.
Την τελευταία πενταετία ο ετήσιος τζίρος των online σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί πάνω από 300% – με έτος-ορόσημο το 2020, όταν ξεπέρασε τα 100 εκατ. ευρώ, υπό τις συνθήκες της πανδημίας και των περιορισμών.
Σκλαβενίτης
Η αλυσίδα άλλαξε κατά κάποιο τρόπο την εγχώρια αγορά των online σούπερ μάρκετ, με μια στρατηγική κίνηση που έκανε το 2023, όταν προχώρησε σε αύξηση του ελάχιστου ορίου αξίας της παραγγελίας για δωρεάν παράδοση από 30 ευρώ σε 100 ευρώ.
Έτσι, οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν τον μέσο όρο παραγγελίας τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών. Ως αποτέλεσμα, έλαβε ώθηση η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η συμμετοχή του online shopping στο τζίρο της εταιρείας έφθασε πέρυσι το 5%, ενώ το μερίδιό του στο σύνολο της αγοράς των online σούπερ μάρκετ ανέρχεται στο 30%. Εκπρόσωποι της εταιρείας εκτιμούν ότι η ανάπτυξη αυτή θα επιταχυνθεί τα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά το μεταφορικό κόστος των παραγγελιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν ακολουθεί τον γενικό – ανεπίσημο – κανόνα της αύξησης των χρεώσεων στους πελάτες. Διατηρεί το όριο παραγγελίας για τις δωρεάν αποστολές σε χαμηλό επίπεδο, στα 45 ευρώ, όταν άλλοι ανταγωνιστές της το έχουν ανεβάσει μέχρι και τα 100 ευρώ.
Η αλυσίδα σκοπεύει να εξερευνήσει τις στρατηγικές συνεργασίες και στο χώρο των Retail Media, ένα κομμάτι που γνωρίζει καλά. Εξάλλου, η ΑΒ είναι από τους πρωτοπόρους των retail media στην ελληνική αγορά. Επιπλέον, η αλυσίδα έχει επενδύσει σε hubs για το online λιανεμπόριο και έχει δημιουργήσει το Home Shop Center στον Ρέντη, δομή που εξυπηρετεί τις παραγγελίες του e-shop της.
Μασούτης
Οι online πωλήσεις της Μασούτης κινούνται με ρυθμό ανάπτυξης 20%, ένα ποσοστό που είναι διπλάσιο του ρυθμού ανάπτυξης που παρουσιάζει το σύνολο των online σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με την αλυσίδα. Οι πωλήσεις του e-commerce αντιστοιχούν περίπου στο 2,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της Μασούτης.
Μία πρόκληση για την εταιρεία είναι η επιβάρυνση του μεταφορικού κόστους των παραγγελιών. Για το λόγο αυτό, σχεδόν όλοι οι λιανέμποροι χρεώνουν τις υπηρεσίες τους με κλιμακωτή χρέωση. Από πέρυσι τον Μάρτιο, η Μασούτης έχει αναπροσαρμόσει την πολιτική των χρεώσεων των πελατών της, μειώνοντας το ελάχιστο κόστος παραγγελίας από τα 40 στα 20 ευρώ, με χρέωση 3,5 ευρώ μεταφορικά. Δωρεάν παραμένουν οι αποστολές μόνο για αγορές των 90 ευρώ και άνω, καθώς και για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες και την παραλαβή από το κατάστημα.
Επιπλέον, για την υποστήριξη των online πωλήσεων η Μασούτης αξιοποιεί το δίκτυο των φυσικών της καταστημάτων, ένα σύγχρονο logistics center και ένα darkstore, που αποτελεί το πρώτο στην Αττική.
ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η omnichannel αγοραστική εμπειρία είναι πολύ σημαντική και γι’ αυτό το λόγο, η αλυσίδα έχει επενδύσει στο ψηφιακό κατάστημα.
Σημαντικό ρόλο έχουν παίξει και οι συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες, καθώς η εταιρεία θεωρεί ότι η ανάπτυξη του quick commerce έχει δυναμική.
Φαίνεται ότι οι online αγορές έχουν ωθήσει τις επιχειρήσεις του κλάδου να συνεχίσουν να κάνουν αυξημένες επενδύσεις στην ασφάλεια, την τεχνολογία, την ποιότητα, την ταχύτητα και τη βελτίωση των λειτουργιών logistics, όπως και την επέκταση των υπηρεσιών τους σε περισσότερες γεωγραφικές περιοχές.


Latest News

Σε BMW και ΜΑΝ ο Τζιτζικώστας - Η Κομισιόν στηρίζει την αυτοκινητοβιομηχανία
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Προσωποποιημένες επενδυτικές συμβουλές από το Piraeus WealthAdvisor
Η νέα υπηρεσία βασίζεται σε μια υπολογιστικά ισχυρή robo-for-advisors πλατφόρμα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες τόσο των Private Bankers της Τράπεζας όσο κυρίως των πελατών της.

Πώς η Metlen μετατρέπει το εργοστάσιο στο Βόλο σε defence hub - Οι στρατηγικές συνεργασίες
Η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων στον Βόλο - Οι συνεργασίες της Metlen με μεγάλες ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες
![ΔΕΗ: Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της η JP Morgan [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_stasis_exo3-2-600x352.png)
Στα 18,50 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η JP Morgan [πίνακας]
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, η ΔΕΗ φαίνεται σε τροχιά να πετύχει τους (επαναλαμβανόμενους) στόχους της για το 2025-27, καθώς το 65% των απαιτούμενων προς τον στόχο προσθηκών χωρητικότητας ΑΠΕ έχουν ήδη εξασφαλιστεί

Αντιδράσεις ΕΣΕΕ για τη σύμπραξη e - ΕΦΚΑ με ιδιωτικές εταιρείες
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο, τους εισηγητές και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής προειδοποιεί πως δεν πρόκειται να οδηγήσει σε βελτίωση της εισπραξιμότητας

Μπρατάκος: Στοχευμένες επενδύσεις και συστηματική εκπαίδευση πυλώνες της τεχνολογικής προόδου
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Γιάννης Μπρατάκος μίλησε στη Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2025

Όταν η ΑΙ μιμείται την ανθρώπινη εξυπηρέτηση | H ιστορία της Smartrep
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Κωνσταντίνο Βαρουξή, Συνιδρυτή και CTO της SmartRep. Είναι εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης που αναπτύσσει AI Agents.

Intralot: Επέκταση της σύμβασης στη Νέα Ζηλανδία ως το 2032
Η νέα επέκταση έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης συνεργασίας της INTRALOT με το Τμήμα Κοινωφελών Τυχερών Παιχνιδιών της Νεμπράσκα (ΗΠΑ)

Νέα συμφωνία στην αμυντική βιομηχανία από Metlen
Η συμφωνία σηματοδοτεί έναν σημαντικό ορόσημο στην Ευρωπαϊκή βιομηχανική και αμυντική συνεργασία

Mevaco: Αναλαμβάνει την κατασκευή του στεγάστρου για το έργο Riviera Galleria
Το συνολικό τίμημα του έργου ανέρχεται σε 10,45 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η ολοκλήρωσή του τοποθετείται χρονικά έως τον Ιούλιο του 2026.