Έδωσε τις προτεραιότητες το Μαξίμου

Η αλήθεια είναι ότι η πραγματική οικονομία περίμενε κάποια μέτρα ελάφρυνσης του κόστους που επωμίζονται οι επιχειρήσεις, προκειμένου να περάσουν την μπόρα των δασμών.

Αλλά το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής κινήθηκε σε πιο ασφαλή ύδατα.

Όχι ότι είναι προς τη λάθος κατεύθυνση αυτά που εξήγγειλε, καθώς θα δοθεί έμφαση σε επενδύσεις, ανταγωνιστικότητα, εξωστρέφεια και αγορά εργασίας.

Επίσης, το καλό είναι ότι δεν επανέλαβε την παροχολογία…

Οι πυλώνες

Ουσιαστικά το ΚΥΣΟΙΠ έδωσε τέσσερις προτεραιότητες, τις οποίες ο νέος Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού, Γιώργος Ευθυμίου, θα πρέπει να επικοινωνήσει το επόμενο διάστημα.

Δηλαδή τα νέα δίκτυα ηλεκτρισμού, τη διασύνδεση Αττικής με Κρήτη και Κυκλάδες, τις μεταφορές με το δίκτυο Πατρών – Πύργου και τον Ε65, τις οπτικές ίνες και τα θερμοκήπια.

Πάτρα Πύργος

Στα θετικά είναι όμως ο ψηφιακός μετασχηματισμός των Τελωνείων, η υλοποίηση της Ενιαίας Θυρίδα Εξωτερικού Εμπορίου (Ε-trade Single Window) και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας με γειτονικές χώρες.

Κρατήστε εδώ ότι η ψηφιοποίηση των τελωνείων ανήκει στην ΑΑΔΕ, την οποία και θα επισκεφτεί σήμερα ο πρωθυπουργός.

———————————————-

Η «απάντηση»

Μέσω του ΚΥΣΟΙΠ επιχείρησε το Μαξίμου να «κλείσει» και το μάτι στην πρόσφατη ερώτηση βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, για την αύξηση συμμετοχής στην αγορά εργασίας.

Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι συμπεριέλαβε πολιτικές απασχόλησης.

Θυμίζω εδώ ότι 11 βουλευτές της ΝΔ είχαν κάνει ερώτηση για την «ανάγκη αύξησης των θέσεων απασχόλησης ανέργων 55+ετών».

Είχαν θίξει ότι τα 2/3 των δήμων της χώρας αποκλείστηκαν από το πρόγραμμα με τις θέσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης.

————————————-

Κινητοποίηση

Το θετικό επίσης είναι ότι το κυβερνητικό επιτελείο κινείται προς την κατεύθυνση της συστράτευσης των δυνάμεων για να ξεπεραστεί η μπόρα.

Μια πρώτη γεύση το τι γίνεται στις τράπεζες πήρε επίσης ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος έκανε μια πρώτη συνάντηση με τον Πρόεδρο και μέλη της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Εκεί ήταν ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΤ, Γκίκας Χαρδούβελης, ο Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς, Γεώργιος Χαντζηνικολάου, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των τριών συστημικών Τραπεζών, Φωκίων Καραβίας, Παύλος Μυλωνάς και Βασίλης Ψάλτης.

Συζήτησαν τις διεθνείς εξελίξεις και τη σταθερότητα του εγχώριου χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Τι σημαίνει κανονικότητα

Στα συν του Πιερρακάκη επίσης ήταν το ότι θύμισε τι σημαίνει «κανονικότητα».

«Επιστροφή στην κανονικότητα οφείλει να σημαίνει και δάνεια για τις επιχειρήσεις και ευκαιρίες απόδοσης για τον απλό καταθέτη», είπε.

Εκείνον, δηλαδή, που με τη σταδιακή αλλά σταθερή βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος του, θα μπορεί ξανά να επιστρέψει στο πιστωτικό σύστημα, αν φυσικά έχει ως κίνητρο ένα καλύτερο επιτόκιο απόδοσης.

Ουσιαστικά όλοι καταλαβαίνουμε τι ζήτησε ο Πιερρακάκης.

———————————————

Μια σπάνια απάντηση

Αν και δεν το συνηθίζει, είδαμε και μια απάντηση από τον Άρειο Πάγο σε… δημοσιεύματα.

Ο αντεισαγγελέας Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνος Τζαβέλλας, χαρακτήρισε απολύτως αβάσιμα τα δημοσιεύματα για μη ανταπόκριση της Εισαγγελίας σε αίτημα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για την δημοσιοποίησ των ονομάτων «των 90 πρατηρίων καυσίμων που έχουν σφραγιστεί όπως και των 224 που είχαν πειραγμένες αντλίες».

Η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου δεν έχει τέτοια αρμοδιότητα είπε, ούτε, ποτέ, άλλωστε, υποβλήθηκε, προς αυτήν, τέτοιο αίτημα, από πλευράς του υπουργείου

Προστασίας του Πολίτη…

Η αλήθεια είναι ότι δεν μας είχε συνηθίσει ο Άρειος Πάγος σε «απαντήσεις» δημοσιευμάτων…
———————————

Energean: Oι μέτοχοι στηρίζουν, οι FT επιδοκιμάζουν

Καλά λόγια είχε o Alex Hamer στους Financial Times για την Energean και τη στήριξη της μετοχής από μετόχους και διοικητικά στελέχη, στην πίεση που ο τίτλος δέχθηκε στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, μετά τη γνωστοποίηση της ματαίωσης της συμφωνίας πώλησης assets στην Carlyle.

Με τίτλο «Ο CEO της Energean στηρίζει την στρατηγική ανάπτυξη» και σε ένα γενικότερο θέμα για τα “Directors’ Deals” του τελευταίου διαστήματος, ο σχολιαστής του Investors’ Chronicle αναφέρεται στη στρατηγική της εταιρείας να αποκτά περιουσιακά στοιχεία που είναι έτοιμα προς παραγωγή, η οποία διατηρείται και μετά τη ματαίωση του deal που θα απέφερε έως 945 εκατ. δολάρια για assets με το 40% της παραγωγής της Energean.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι, παρόλο που το χρέος θα παραμείνει υψηλότερο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και δεν θα υπάρξει ειδικό μέρισμα για τους επενδυτές, οι αναλυτές είναι γενικά θετικοί.

Η ψήφος της διοίκησης

Επιπλέον, η διοίκηση αγοράζει μετοχές, δείχνοντας την εμπιστοσύνη στη στρατηγική: ο CEO Μαθιός Ρήγας έχει δαπανήσει 0,7 εκατ. λίρες για μετοχές, ο εκ των ιδρυτών και μέλος του δ.σ. Στάθης Τοπούζογλου 1,7 εκατ. λίρες και ο οικονομικός διευθυντής Πάνος Μπένος αγόρασε μετοχές αξίας σχεδόν 300.000 λιρών.

Δύο ακόμη διευθυντές ξόδεψαν μεταξύ 86.000 και 104.000 λιρών, με το σύνολο των αγορών να προσεγγίζει σε αξία τα 3,4 εκατ. ευρώ.

—————————————————————

Νέα επένδυση από RWE και ΔΕΗ

Την τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή δύο μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκών έργων στη Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας έλαβε η ΜΕΤΩΝ Ενεργειακή ΑΕ, η κοινή εταιρεία, δηλαδή των RWE και ΔΕΗ.

Τα φωτοβολταϊκά έργα «Κοτύλι» και «Νέο Συρράκο» θα έχουν συνολική ισχύ 567 MWp (518 MWac).

Για την επένδυση ύψους 418 εκατ. ευρώ, εξασφαλίστηκαν 175 εκατ. από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης – NextGenerationEU μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και τα υπόλοιπα κεφάλαια θα χρηματοδοτηθούν με τραπεζικό δανεισμό ύψους 169 εκατ. καθώς και με τη συνεισφορά των μετόχων.

Η έναρξη της κατασκευής τους αναμένεται φέτος την άνοιξη και η λειτουργία τους υπολογίζεται να ξεκινήσει το 2027.

Η εκτιμώμενη ετήσια παραγωγή ενέργειας των δύο έργων αναμένεται να επαρκεί για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών περισσότερων από 140.000 νοικοκυριών.

——————————————–

Defence hub ο Βόλος

Στη δημιουργία ενός κορυφαίου αμυντικού κόμβου έχει στόχο η Metlen, όπως είναι ήδη γνωστό.

Metlen

Και προς αυτήν την κατεύθυνση, η εταιρεία έχει αποκτήσει ήδη ένα ακίνητο 19 στρεμμάτων με εργοστασιακές εγκαταστάσεις 5.000 τ.μ. εντός της Α’ ΒΙΠΕ Βόλου και προχωρά στην αγορά επιπλέον 8 στρεμμάτων, τα οποία θα ενοποιηθούν με τα ήδη υφιστάμενα 32 στρέμματα που απέκτησε η Metlen το 2023.

Αυτή η συνολική έκταση των 60 στρεμμάτων θα αποτελέσει την καρδιά της ελληνικής παραγωγής αμυντικών συστημάτων, με εξειδίκευση στην κατασκευή αρμάτων, θωρακισμένων στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και εξαρτημάτων και ειδικών μεταλλικών κατασκευών για τον αμυντικό τομέα.

Η συνεργασία με την KNDS

Σε αυτό το πλαίσιο, η Metlen σύναψε αποκλειστική συνεργασία με την KNDS France (KNDS) για την παραγωγή του VBCI PHILOCTETES, του πλέον σύγχρονου γαλλικού 8×8 τεθωρακισμένου οχήματος μάχης πεζικού.

Η KNDS είναι κοινοπραξία δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών κατασκευαστών αμυντικών συστημάτων: της γερμανικής Krauss-Maffei Wegmann (KMW) και της γαλλικής Nexter Systems, με την ένωση των δύο εταιρειών να ολοκληρώνεται στις αρχές του 2016.

Η KNDS αποτελεί έναν ισχυρό βιομηχανικό όμιλο με περίπου 10.000 εργαζομένους, κύκλο εργασιών 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2023, ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους περίπου 16 δισεκατομμυρίων ευρώ, νέες παραγγελίες 7,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.

—————————————————-
«Τροχιοδρομεί» η επέκταση του ΔΑΑ

Σε φάση εκκίνησης είναι τα πρώτα έργα επέκτασης του αεροδρομίου της Αθήνας που κρίνονται αναγκαία λόγω των αυξημένων επιδόσεων που καταγράφει το τελευταίο διάστημα το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας.

Ειδικότερα το σχήμα ΤΕΡΝΑ-REDEX αναλαμβάνει μετά τον διεθνή διαγωνισμό ύψους 188 εκατ. ευρώ που αφορούσε αθροιστικά την κατασκευή νέας πίστας (100 εκατ) στην βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου και την κατασκευή πολυώροφου παρκινγκ (88εκ)

Η σύμβαση έχει εκτιμηθεί πως θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα και τα δύο έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2027. Η πλήρης λήξη της σύμβασης μαζί με την περίοδο συντήρησης τοποθετείται το δεύτερο τρίμηνο του 2029.

Σημειώνεται ότι το 2024, το αεροδρόμιο της Αθήνας έκλεισε με 31,85 εκατ. επιβάτες.Από αυτό τον αριθμό, οι 22,43 εκατ. επιβάτες είναι εξωτερικού και αντιπροσωπεύουν περίπου το 76% της συνολικής του κίνησης.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories