Μεγάλο διαμορφώνεται ξανά το ενδιαφέρον για επενδύσεις στους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη, με υποσχέσεις για γρήγορες και προσιτές μετακινήσεις μεταξύ κορυφαίων ευρωπαϊκών πόλεων από άκρη σε άκρη σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Στα πλαίσια νέων κινήσεων μεγάλων παικτών του χώρου, οι κρατικοί σιδηρόδρομοι της Ιταλίας, η Ferrovie dello Stato (FS), σχεδιάζουν να συνδέσουν έως το 2029 το Λονδίνο με το Μιλάνο μέσω Παρισιού με τρένα υψηλής ταχύτητας, δημιουργώντας αντίπαλο δέος για την Eurostar. Η FS στην Ελλάδα ελέγχει την Hellenic Train.

Πρόκειται για νέα αμφισβήτηση του μονοπωλίου που απολαμβάνει σήμερα η τελευταία στις διαδρομές μεταξύ της βρετανικής και γαλλικής πρωτεύουσας μέσω του Τούνελ της Μάγχης. Η Eurostar με διευθύνουσα σύμβουλο την Gwendoline Cazenave είναι διεθνής σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας στη Δυτική Ευρώπη που συνδέει το Βέλγιο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία.

Η Ferrovie dello Stato ετοιμάζεται να επενδύσει στο έργο 1 δις ευρώ, κοντράροντας τον δισεκατομμυριούχο ιδρυτή της αεροπορικής εταιρείας Virgin, Richard Branson, ο οποίος το Μάρτιο ανακοίνωσε κι αυτός ότι θέλει να μπει δυνατά στο παιχνίδι των σιδηροδρόμων που διέρχονται από το τούνελ στο Κανάλι της Μάγχης.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει είναι ότι βρέχει κυριολεκτικά χρήμα για τις διαδρομές αυτές, αφού εκτός από το 1 δις ευρώ που θέλει να ρίξει η FS, ο Branson μέσω της Virgin Group αναζητά να συγκεντρώσει κεφάλαια έως 800 εκατ ευρώ (700 εκατ στερλίνες) για να χρηματοδοτήσει τα δικά του αυτά σχέδια. Οι Ferrovie dello Stato και Virgin Group είναι μέχρι στιγμής οι βασικοί μνηστήρες που απειλούν το μονοπώλιο της Eurostar από τότε που η τελευταία ξεκίνησε να παρέχει τέτοιες υπηρεσίες το Νοέμβριο του 1994.

Το νέο δρομολόγιο της FS θα εξυπηρετείται από τρένα που θα είναι εμπνευσμένα από τα υψηλής ταχύτητας ιταλικά τρένα Frecciarossa («Κόκκινα Βέλη»), ανακοίνωσε η ιταλική εταιρεία. Η FS προσέθεσε επίσης ότι πραγματοποιεί τεχνικές αξιολογήσεις για την ενσωμάτωση των νέων υπηρεσιών μέσω της σήραγγας την οποία διαχειρίζεται η Getlink και πως ο σχεδιασμός πρόσθετης χωρητικότητας στον τερματικό σταθμό του σταθμού St. Pancras του Λονδίνου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.

Μεγάλα σχέδια της FS για Γαλλία και Βρετανία

Η ιταλοί της FS εκτός από τα δρομολόγια Λονδίνο-Παρίσι-Μιλάνο εξετάζουν ακόμη περαιτέρω επεκτάσεις της διαδρομής προς τη Λιλ, τη Λυών και τη Μασσαλία. Εάν υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά θα μπορούσε επίσης να συνδεθεί ξανά σιδηροδρομικών το Άσφορντ στο Κεντ της Βρετανίας, κάτι που δεν έχει γίνει από την Eurostar από την έναρξη της πανδημίας και μετά, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Standard.

Το ενδιαφέρον της FS ενισχύει τις προοπτικές για μεγάλη αύξηση τα κινητικότητας σιδηροδρόμων στο Κανάλι της Μάγχης. Ο Όμιλος FS Italiane κατέχει ήδη μερίδιο 30% στην Avanti West Coast, τον φορέα εκμετάλλευσης μεγάλων αποστάσεων στην κύρια γραμμή της Δυτικής Ακτής (West Coast Main Line) της Βρετανίας. Αυτή η γραμμή είναι ένας από τους σημαντικότερους σιδηροδρομικούς κόμβους στη Βρετανία, αφού συνδέει τις πόλεις του Λονδίνου και της Γλασκώβης με το Μπέρμιγχαμ, το Μάντσεστερ, το Λίβερπουλ και το Εδιμβούργο. Η Avanti West Coast ελέγχει επίσης τους σιδηροδρόμους της c2c μεταξύ Fenchurch Street και του Έσσεξ, μέσω της θυγατρικής της Trenitalia, επισημαίνεται.

Πολύ πρόσφατα επίσης οι ιταλοί της FS ξεκίνησαν ξανά τη λειτουργία της  γεμάτης αξιοθέατα διαδρομής Frecciarossa, από το Παρίσι στο Μιλάνο μέσω των Άλπεων. Το δρομολόγιο αυτό είχε σταματήσει μετά από μεγάλη κατολίσθηση πριν από δύο χρόνια.

Η εταιρεία, η οποία χαρακτηρίζεται επίσης ως ο πρώτος «εναλλακτικός φορέας εκμετάλλευσης» στο δίκτυο υψηλής ταχύτητας σιδηροδρόμων της Γαλλίας, συνδέει επίσης Παρίσι και Λυών και προχωρά σε σύνδεση Παρισιού και Μασσαλίας από τις 15 Ιουνίου.

Η ΕΕ θέλει επενδύσεις σε σιδηροδρόμους

Η υποστηριζόμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών του μπλοκ έχει ωθήσει τις τιμές των εισιτηρίων προς τα κάτω και έχει κάνει τα τρένα βιώσιμη εναλλακτική λύση απέναντι σε αεροπορικά ταξίδια για οικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους, σχολίαζε το Reuters.

“Επεκτείνοντας την παρουσία μας σε βασικές διαδρομές δεν επενδύουμε μόνο σε υποδομές… Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός θα δημιουργήσει μια πιο αποτελεσματική και πελατοκεντρική βιομηχανία, προσφέροντας πραγματική εναλλακτική στα αεροπορικά ταξίδια”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της FS, Stefano Antonio Donnarumma.

 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΗΠΑ: Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω τις βιομηχανίες – Οι προειδοποιήσεις των αμερικανών επιχειρηματιών
Διεθνή |

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες

Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς