Αυτή την εβδομάδα, η αλυσίδα Hooters κατέθεσε αίτηση πτώχευσης.

Κι αυτή η εταιρεία αποτελεί το τελευταίο αμερικανικό ντάινερ που πέφτει θύμα της κρίσης, σε μια σειρά πτωχεύσεων που έχει ταρακούνησει τον κλάδο: Η Red Lobster, η TGI Fridays και η Buca di Beppo κατέθεσαν επίσης αίτηση πτώχευσης τον τελευταίο χρόνο.

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις των Denny’s, Applebee’s, Outback Steakhouse, Bonefish Grill, Red Robin και Cracker Barrel μειώνονται και κλείνουν εκατοντάδες εστιατόρια.

Ντάινερς: Αύξηση των τιμών κατά 34%

Οι αλυσίδες casual dining συνήθως εξυπηρετούν οικογένειες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, αλλά τελευταία, που το διαθέσιμο εισόδημά τους έχει συμπιεστεί ενώ παράλληλα οι τιμές στο μενού έχουν αυξηθεί , εγκαταλείπουν τα κάποτε αγαπημένα και δημοφιλή εστιατόρια, που αποτελούν κάτι σαν icon στο αμερικανικό τοπίο των εστιατορίων.

Από το 2019, οι τιμές στα εστιατόρια έχουν αυξηθεί κατά 34%, ξεπερνώντας την γενική αύξηση του πληθωρισμού κατά την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τα δεδομένα του Γραφείου Στατιστικής Εργασίας.

«Προσπαθούν να στοχεύσουν τον μέσο καταναλωτή», λέει στο CNN ο Έρνεστ Μπάσκιν, αναπληρωτής καθηγητής μάρκετινγκ τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Αγίου Ιωσήφ. «Όταν οι καταναλωτές αρχίζουν να παρακολουθούν τον προϋπολογισμό τους, η μεσαία τάξη συρρικνώνεται», λέει με νόημα ο καθηγητής.

Το 86% των Αμερικανών γευματίζει πλέον στο σπίτι του

Η 39η ετήσια έκθεση της Circana «Διατροφικές συνήθειες στην Αμερική» που δημοσιεύτηκε πέρυσι, αποδεικνύει του λόγου το αληθές: Το 86% των Αμερικανών γευματίζει στο σπίτι του. Και ενώ οι όγκοι λιανικής παρουσιάζουν μια μέτρια ανάπτυξη, η κίνηση στα εστιατόρια παραμένει υπό πίεση.

“Despite easing inflation, consumers continue to face the cumulative impact of several years of rising prices and ongoing economic challenges,” said David Portalatin, senior vice president and industry advisor, Food and Foodservice, Circana. “With dining out costing four times more than eating at home, many are cutting back on restaurant visits. Meal patterns have shifted as consumers spend more time at home and adapt to new daily rhythms. However, convenience and health remain top priorities, with consumers willing to spend on products offering added benefits…”

Στο πλαίσιο της τάσης που φαίνεται να γίνεται επικρατούσα τους τελευταίους μήνες για τα οικιακά γεύματα – και που ενδεχομένως να επιδεινωθεί με την ιστορία των τραμπικών δασμών και των αντιποίνων που έχουν επιφέρει – οι καταναλωτές επιλέγουν να μαγειρεύουν στο σπίτι τους και να βρίσκουν φθηνότερες επιλογές γευμάτων.

Οι φθηνότερες επιλογές γευμάτων μπορεί να περιλαμβάνει επισκέψεις σε αλυσίδες fast-food όπως η Chick-fil-A και η Raising Cane’s, καθώς και fast-casual εστιατόρια όπως είναι η Chipotle και η Cava.

Casual, fast-casual και fast-food

To 2024 οι πωλήσεις στον κλάδο του casual dining μειώθηκαν κατά 0,9% ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις στις αλυσίδες fast-casual κατά 0,6% και κατά 1% στις αλυσίδες fast-food.

«Σε έναν κόσμο με περιορισμένο χρόνο, οι άνθρωποι θέλουν κάτι γρήγορο σε προσιτή τιμή», δήλωσε ο Μπράιαν Βακάρο, αναλυτής στην Raymond James.

Ένα ακόμη σημάδι της αλλαγής της συμπεριφοράς των καταναλωτών από το να τρώνε σε εστιατόρια στο να παίρνουν φαγητό από fast food ή fast-casual καταστήματα φαίνεται και από τον αριθμό των drive-thru: Όταν κλείνουν οι αλυσίδες casual dining, τα εστιατόρια fast-food και fast-casual τα αντικαθιστούν με καταστήματα με drive-thru.

Το fast-casual κατάστημα είναι επίσης πιο κερδοφόρο να λειτουργεί από τα εστιατόρια όπου υπάρχουν καθήμενοι. Η Chipotle και άλλες αλυσίδες fast-casual είναι μικρότερες και απαιτούν λιγότερους εργαζομένους και λιγότερη συντήρηση για να λειτουργήσουν σε σχέση με τα εστιατόρια πλήρους εξυπηρέτησης.

Hooters
Ο τομέας του casual dining έχει επίσης αντιμετωπίσει προβλήματα, λόγω λαθών στην στρατηγική των εταιρειών, κάποιες από τις οποίες ανήκουν σε εταιρείες ιδιωτικών κεφαλαίων, αλλά και στην έλλειψη των επενδύσεων.

Η αλυσίδα Hooters ήταν γνωστή για τις σερβιτόρες με τα αποκαλυπτικά πορτοκαλί ρούχα, τα “Hooters girls” και τις φτερούγες κοτόπουλου. Όμως, η λεγόμενη εικόνα του «στηθορεστοράντ» – όπως αποκαλείται χλευαστικά η αλυσίδα- δεν ταιριάζει πλέον στο σύγχρονο καταναλωτή. hooters

Η Hooters σχεδιάζει μια ανανέωση του προφίλ της που θα είναι φιλικό προς τις οικογένειες, μόλις βγει από την πτώχευση.

«Τα διάσημα εστιατόρια Hooters μας είναι εδώ για να μείνουν και αναλαμβάνουμε δράση για να ενισχύσουμε την επιχείρησή μας για να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους αξιότιμους πελάτες μας μακροπρόθεσμα», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση στο σάιτ της.

Η επιχειρηματική της στρατηγική έχει αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των αγωγών που έχει δεχτεί η εταιρεία για την πρόσληψη μόνο γυναικών στην εξυπηρέτηση πελατών.

Όπως αναφέρει η Guardian, η αλυσίδα συμφώνησε πέρυσι να πληρώσει 250.000 δολάρια για να διευθετήσει μια αγωγή για φυλετικές διακρίσεις, που άσκησε η Επιτροπή Ίσων Ευκαιριών Απασχόλησης των ΗΠΑ εναντίον ενός καταστήματος Hooters στο Γκρίνσμπορο της Βόρειας Καρολίνας.

Βέβαια, υπάρχουν και αλυσίδες που διατήρησαν τις τιμές χαμηλότερες από τους ανταγωνιστές τους και έκαναν επενδύσεις, με αποτέλεσμα να είναι τώρα σε θέση να απολαμβάνουν τα κέρδη.

Για παράδειγμα, τα Chili’s, τα Texas Roadhouse και η αλυσίδα Olive Garden έχουν αντισταθμίσει την επιβράδυνση.

Η περίπτωση των Chili’s

Όπως αναφέρει το CNN, η Brinker, η μητρική εταιρεία του Chili’s, έχει επενδύσει περισσότερα από 400 εκατ. δολάρια. Αυτή η επένδυση επέτρεψε στην Chili’s να αναβαθμίσει τις συνταγές με τις τηγανιτές πατάτες και τα κοτόπουλα και να προσφέρει τιμές fast- food. Στη συνέχεια, το εστιατόριο έγινε viral στο TikTok για βίντεο που απεικονίζει πελάτες να ξεκολλούν τα κομψά ραβδιά μοτσαρέλας.

Οι πωλήσεις στα Chili’s, στα εστιατόρια που είναι ανοιχτά για τουλάχιστον ένα χρόνο, αυξήθηκαν κατά 31% το τελευταίο τρίμηνο. Ήταν το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο της Chili με διψήφια αύξηση πωλήσεων.

«Οι άνθρωποι έλεγαν ότι το χαλαρό φαγητό δεν είναι καλό και το Chili’s έχει πρόβλημα. Η πραγματικότητα είναι ότι ανατρέψαμε αυτό το σενάριο», δήλωσε πέρυσι ο CEO της Brinker, Κέβιν Χότσμαν, σε μια συνέντευξή στο CNN. «Και αυτό το κάναμε, βασισμένοι σε βασικά πράγματα, όπως το γιατί οι άνθρωποι βγαίνουν έξω».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή