
Για να επιτευχθεί ο στόχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050, απαιτείται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα έχει συγκεκριμένους στόχους, θα είναι τεχνολογικά ουδέτερο και επιστημονικά τεκμηριωμένο, υποστηρίζουν σε κοινή τους δήλωση δέκα διεθνείς μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι που έχουν επενδύσει σημαντικά στην πράσινη μετάβαση.
Οι ναυτιλιακοί όμιλοι GasLog, GNV, Capital Group, PIL, MSC, CMA CGM, Carvival, Ponant, Brittany Ferries και Angelicoussis Group, προειδοποιούν με την δήλωση τους ότι η μη δίκαιη και επιστημονικά ορθή αξιολόγηση των καυσίμων μπορεί να επιβραδύνει την πρόοδο και να «πνίξει» την καινοτομία και τις επενδύσεις, που είναι απαραίτητες για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας.
Καθώς ο IMO προχωρά στην υιοθέτηση μέτρων μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα για την εφαρμογή της Στρατηγικής για τα Αέρια του Θερμοκηπίου (GHG) του 2023, είναι ζωτικής σημασίας, οι θεσμοί να προσφέρουν σαφείς κανονισμούς, μια επενδυτική σιγουριά και ένα ισχυρό, ενιαίο μήνυμα σε όλη την αλυσίδα αξίας—συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών καυσίμων, των πλοιοκτητών, των λιμανιών και γενικότερα σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Απαραίτητη προϋπόθεση προσθέτουν οι ναυτιλιακές, είναι μια τεχνολογικά ουδέτερη και επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση, που θα ικανοποιεί τη φύση της στρατηγικής που ο ΙΜΟ, σχεδίασε ήδη από το 2023, η οποία χαρακτηρίζεται από την «ουδετερότητα» ως προς τα καύσιμα και τις τεχνολογίες που οδηγούν στην πράσινη μετάβαση. Αυτή η ουδετερότητα, όπως τονίζεται, εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή όλων στην ανάπτυξη και χρήση νέων καυσίμων ανάλογα με τις διαφορετικές αγορές, τις γεωγραφικές περιοχές αλλά και το επιχειρησιακό μοντέλο.
Η διατήρηση αυτής της αρχής είναι ουσιαστική για την ενίσχυση της καινοτομίας και τη διασφάλιση ότι η στρατηγική παραμένει παγκόσμια εφαρμόσιμη και προσαρμόσιμη, τονίζεται στη δήλωση των «δέκα».
Κίνδυνος να ευνοηθούν καύσιμα με υψηλές εκπομπές αερίων όπως η γκρι μεθανόλη και η γκρι αμμωνία
Στη συνέχεια οι ναυτιλιακοί όμιλοι αναφέρονται σε «πρόσφατες προτάσεις» που έπεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων και αφορούν την προσαρμογή της μεθοδολογίας του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων (GFS) οι οποίες δημιουργούν ανησυχίες καθώς αμφισβητούν τις αρχές της επιστημονικής ακρίβειας και συνέπειας στις οποίες θα πρέπει να βασίζεται το GFS.
Όπως εξηγείται καθώς το μείγμα καυσίμων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ναυτιλία, εξελίσσεται συνεχώς το GFS λειτουργεί ως ο ρυθμιστής συμμόρφωσης, παρέχοντας ένα κοινό σημείο αναφοράς με βάση το οποίο όλα τα καύσιμα μπορούν να αξιολογούνται δίκαια. Η υπονόμευση του ρόλου αυτού, μέσω εναλλακτικών ή μεταβαλλόμενων σημείων αναφοράς αποδυναμώνει την ακεραιότητα του πλαισίου και δημιουργεί σύγχυση σε όλη την αλυσίδα αξίας. Επιπλέον, οι προτάσεις αυτές μπορεί ακούσια να ευνοήσουν καύσιμα με υψηλές εκπομπές, όπως η γκρι μεθανόλη ή η γκρι αμμωνία, όπως για παράδειγμα τον συντελεστή διόρθωσης «ki» που θα μπορούσε τεχνητά να μειώσει το κόστος προσαρμογής τους.
Το LNG προσφέρει άμεσες μειώσεις εκπομπών
Στη συνέχεια οι ναυτιλιακοί όμιλοι αναφέρονται και στο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επισημαίνοντας ότι το καύσιμο αυτό παραμένει βασικό συστατικό της πράσινης μετάβασης. Το ορυκτό LNG προσφέρει άμεσες μειώσεις στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, ενώ παρέχει και ένα σαφές μονοπάτι προς επεκτάσιμες ανανεώσιμες εναλλακτικές, μέσω του bio/e-LNG.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπογράφουν την κοινή δήλωση τονίζουν ότι πάνω από 1.000 πλοία που κινούνται με LNG βρίσκονται ήδη σε λειτουργία ή έχουν παραγγελθεί, υποστηριζόμενα από ήδη υπάρχουσες υποδομές και σημαντικές επενδύσεις. Αυτά τα περιουσιακά στοιχεία είναι «ανθεκτικά στο μέλλον» καθώς μπορούν να λειτουργήσουν με «ανανεώσιμo» LNG, προσφέροντας μια ρεαλιστική και οικονομικά αποδοτική γέφυρα προς τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα.
Στην περίπτωση που μέσω των νέων προτάσεων καταγραφεί μία υπερβολική επιβάρυνση του LNG δεν θα πρόκειται μόνο για παραποίηση των επιστημονικών δεδομένων αλλά θα υπονομευθεί επίσης η εμπιστοσύνη της αγοράς, τονίζεται στην δήλωση. Ένα σταθερό, προβλέψιμο πλαίσιο πρέπει να αναγνωρίζει την αξία των επενδύσεων μετάβασης και να αποφεύγει αναδρομικά αντικίνητρα που θέτουν σε κίνδυνο τις κεφαλαιουχικές προσπάθειες απανθρακοποίησης.
Η προσαρμογή των τιμών συμμόρφωσης και των μηχανισμών ανταμοιβής—παράλληλα με την αναπροσαρμογή των στόχων μείωσης της Έντασης Καυσίμου (Global Fuel Intensity)—είναι το κλειδί για την αποτελεσματική προώθηση της χρήσης καυσίμων με Μηδενικές ή Σχεδόν Μηδενικές Εκπομπές (ZNZ). Αυτή είναι η κατάλληλη και διαφανής μελλοντική πορεία. Διατηρεί την ουδετερότητα του πλαισίου και συνεχίζει να υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμη μετάβαση, καταλήγει η κοινή δήλωση των ναυτιλιακών ομίλων.


Latest News

Temu και Shein μειώνουν τις διαφημιστικές δαπάνες σε ΗΠΑ
Η υποχώρηση των Κινέζων λιανοπωλητών απειλεί τα διαφημιστικά έσοδα της Big Tech

Ο μεγαλύτερος φόβος της αγαπημένης μπύρας της Αμερικής δεν είναι οι δασμοί...
Ενώ οι νέοι δασμοί στα εισαγόμενα κουτιά μπύρας θα αυξήσουν το κόστος η κατασκευάστρια της Modelo, προειδοποιεί ότι η καταστολή της μετανάστευσης μειώνει τις πωλήσεις

Τι φοβίζει τον Ντίμον για τις πολιτικές των ΗΠΑ
Ο Τζέιμι Ντίμον φοβάται ότι θα υπάρχει ένα βιβλίο σε 40 χρόνια με θέμα «Πώς χάθηκε η Δύση»
![ΗΠΑ: Εκτιμήσεις για ύφεση στον τουρισμό και απώλειες δισ. δολαρίων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/new-york-1867569_1280-600x326.jpg)
Εκτιμήσεις για απώλειες δισ. δολ. απο την ύφεση του τουρισμού στις ΗΠΑ [γράφημα]
Σύμφωνα με τις προβλέψεις περιπου 20 δισ.δολ. θα χαθούν στις ΗΠΑ απο τις λιανικές πωλήσεις των τουριστών

Δύσκολη χρονιά για το κρασί και τους παραγωγούς του
Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1961 υποχώρησε η παγκόσμια παραγωγή το 2024 – κάμψη και στη ζήτηση

Τα ταμεία της Χαμάς έχουν στερέψει - Δεν μπορεί να πληρώσει τους μαχητές της
Οι στοχευμένες δολοφονίες του Ισραήλ, οι περικοπές βοήθειας έχουν στερέψει τις πηγές μετρητών της Χαμάς και την ικανότητα να τα διανέμει στη Γάζα

Σχέδιο ΕΕ για «φρένο» στις εξαγωγές - Το Plan B εάν καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις με ΗΠΑ
Οι περιορισμοί θα χρησιμοποιηθούν ως αποτρεπτικός παράγοντας και μόνο εάν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΕΕ - ΗΠΑ καταρρεύσουν

«Θα υπάρξει εμπορική συμφωνία 100%» - Τι υποσχέθηκε ο Τραμπ στη Μελόνι
Ο Τραμπ δεν παρέλειψε για μία ακόμα φορά να εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλίδα πρωθυπουργό

Ανησυχεί για τους δασμούς η Heineken - Μικρή πτώση πωλήσεων στο α΄τρίμηνο
«Υπάρχουν ευρύτερες αβεβαιότητες, συμπεριλαμβανομένων των πρόσφατων προσαρμογών των δασμών και των πιθανών αυξήσεων». λέει η Heineken

Αντισταθείτε στους δασμούς, λέει ο πρόεδρος της Κίνας περιοδεύοντας σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας
Μηνύματα κατα των δασμών και του προστατευτισμού απο τον προέδρο της Κίνας, στη διάρκεια της περιοδείας του σε τρεις χώρες της ΝΑ Ασίας