Στη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών από την 1η Μαΐου με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή αλλά και στον κλειστό διαγωνισμό τεσσάρων χρόνων για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοίας αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο ΟΤ Delphi Economic Forum X.

Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια καθώς όπως εξήγησε από 1/5/2025 η ΕΕ αλλάζει το μείγμα των καυσίμων καθιστώντας τα πιο ακριβά. Με τη μείωση των λιμενικών τελών στον ΟΛΠ, τον ΟΛΘ και όλα τα άλλα λιμάνια της χώρας, το σχετικό ποσό θα εκπείπτει από την τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. «Δεν είναι πολυτέλεια οι Έλληνες να ταξιδεύουν στα νησιά μας, μια οικογένεια με το αυτοκίνητό της», ισχυρίστηκε ο υπουργός απαντώντας σε σχετική ερώτηση και πρόσθεσε ότι το κλίμα στην αγορά είναι να υπάρξει σύμπλευση όλων των φορεών για προστασία των συμπολιτών μας.

Ασφάλεια των πλοίων

Αναφερόμενος στα ζητήματα ασφάλειας των ακτοπλοικών γραμμών στη χώρα μας, ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι έχει ζητήσει να γίνονται οριζόντιοι έλεγχοι σε όλα τα πλοία, ακτοπλοϊκά και τουριστικά, ώστε να ξέρουμε ότι τα πλοίά είναι ασφαλή. Κάλεσε σε αντίστοιχες προσπάθειες και τους λιμενάρχες ώστε να παραγγέλνονται και να πραγματοποιούνται επιτόπιοι έλεγχοι στα λιμάνιαμ επισημαίνοντας ωστόσο ότι θα υπάρχουν κανόνες γθια όλους στη ναυτιλία και ότι προτεραιότητα είναι η ασφάλεια των πολιτών. Ο υπουργός δεν απέκλεισε την περαιτέρω αυστηροποίηση του κανονιστικού πλαισίου που ήδη υπάρχει.

Λιμενικές υποδομές

Στο μεγάλο ζήτημα των λιμενικών υποδομών της χώρας και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλές περιοχές και ειδικά νησιωτικές, ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, το πιο φιλόδοξο και σημαντικό πρόγραμμα – ύψους 2,1 δισ. ευρώ- για την Πολιτική Προστασία της χώρας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, προχωρούν οι διαγωνισμοί για την ψηφιοποίηση, τα λιμάνια, τους λιμενοβραχίονες και τα αγκυροβόλια και τις μαρίνες.

Αγονες γραμμές

Ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι θα δρομολογηθεί κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές με σημαντικά ποσά, όπως είπε χαρακτηριστικά, ώστε να έχουμε καλύτερη προστασία των κατοίκων των νησιών μας. Στόχος είναι να επιτευχθεί μεγαλύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των μεγάλων λιμανιών αλλά και ανάμεσα στη νησιά και αναμένουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα και ποιοτικότερες γραμμές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακτοπλοΐα