Μπορεί η Formula 1 να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα αθλήματα στον κόσμο, δυσκολεύεται ωστόσο να… μεταφράσει αυτή την ανανεωμένη δημοτικότητα στο μεγάλης κλίμακας πακέτο δικαιωμάτων που θέλει.

Η F1, την οποία η Liberty Media αγόρασε το 2017, προσπαθεί να πουλήσει ένα πακέτο δικαιωμάτων περίπου 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως ξεκινώντας από τη σεζόν 2026, σύμφωνα με άτομα που μίλησαν στην Wall Street Journal. Αυτό θα ήταν έως και διπλάσιο από ό,τι πληρώνει πρόσφατα το ESPN και απέχει πολύ από μια πολυετή συμφωνία που επιτεύχθηκε με την F1 το 2018, όταν το δίκτυο της Disney είχε το δικαίωμα να προβάλει δωρεάν τους αγώνες.

Η τηλεθέαση των ΗΠΑ για ζωντανούς αγώνες F1 στο ESPN διπλασιάστηκε περίπου από το 2018, σε 1,1 εκατομμύρια τη σεζόν το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Και αυτή η σεζόν ξεκινάει δυναμικά, σημείωσε το ESPN.

Το ESPN αποχώρησε στα τέλη του περασμένου έτους από το αποκλειστικό παράθυρο διαπραγματεύσεων για ένα νέο πακέτο. Οι Netflix, Warner Bros. Discovery, Fox, Amazon και NBC κάνουν επίσης χλιαρές προσφορές, τουλάχιστον στην τρέχουσα τιμή, σύμφωνα με τις πηγές της WSJ.

Προκλήσεις για τους παρόχους

Το ΝΒΑ και το πρωτάθλημα αμερικανικού football NFL υπογράψει γιγάντιες συμφωνίες με τα ΜΜΕ τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, γίνεται όλο και πιο δύσκολο για τις εταιρείες ψυχαγωγίας να δικαιολογήσουν μεγάλες δαπάνες για άλλα αθλήματα, καθώς τα δίκτυα αντιμετωπίζουν συνεχείς προκλήσεις από την πτώση της καλωδιακής. Εν τω μεταξύ, οι υπηρεσίες ροής δεν αναζητούν πακέτα πλήρους σεζόν.

«Είναι cool άθλημα, αναμφίβολα», είπε ο Πάτρικ Κρέικς, σύμβουλος αθλητικών μέσων ενημέρωσης και πρώην ανώτερο στέλεχος της Fox Sports. «Αλλά το cool δεν πληρώνει τους λογαριασμούς».

Ορισμένοι υποψήφιοι για τα δικαιώματα της F1 εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και η F1 αναμένεται να βελτιώσει την υπάρχουσα προσφορά της, σύμφωνα με τους παρατηρητές του κλάδου – συμπεριλαμβανομένου του Κρέικς.

Η ερευνητική εταιρεία Ampere Analysis εκτίμησε πρόσφατα ότι το πακέτο δικαιωμάτων της F1 στις ΗΠΑ αξίζει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά όχι τα 180 εκ. δολάρια που αναφέρθηκε ότι επιδιώκει.

Ο Ντέρεκ Τσανγκ, ο οποίος ανέλαβε CEO της Liberty τον Φεβρουάριο, είπε ότι αναζητά τον καλύτερο συνδυασμό έκθεσης σε νέους θεατές και την πιο ακριβοπληρωμένη συμφωνία, αλλά αναγνωρίζει ότι ο κλάδος αλλάζει -και θέτει προκλήσεις- τόσο για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς όσο και για τους streamers.

«Ολόκληρος ο κόσμος των μέσων ενημέρωσης είναι σε μια πολύ ρευστή κατάσταση», είπε ο Τσανγκ. Formula 1

 Η Formula 1 και η τηλεθέαση

Η έλλειψη θέρμης για τα δικαιώματα ζωντανής τηλεόρασης της F1 στις ΗΠΑ έρχεται σε αντίθεση με τον παγκόσμιο ενθουσιασμό γύρω από το άθλημα.

Μοντέλα και ηθοποιοί διαγκωνίζονται για θέση κοντά στα pit, κοντά στη δράση καθώς οι πιλότοι μπαίνουν στα μονοθέσια αυτοκίνητα και αγωνίζονται σε σιρκουί σε Αυστραλία, Μεξικό και Ιταλία. Επωνυμίες υψηλών προδιαγραφών συναγωνίζονται για κορυφαία διαφημιστική τοποθέτηση.

Η σειρά ντοκιμαντέρ «Drive to Survive» του Netflix βοήθησε στη δημοτικότητα της F1 στις ΗΠΑ, και μετά ήρθε το “Gran Turismo”, μια ταινία της Sony του 2023. Αυτόν τον Ιούνιο, η Warner Bros διανέμει την ταινία της Apple, “F1”, με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ.

Παρά τη διαφημιστική εκστρατεία του Χόλιγουντ γύρω από τη F1, οι ίδιοι οι αγώνες δεν αποτελούν blockbuster. Αυτό οφείλεται εν μέρει στον προγραμματισμό, καθώς πολλοί αγώνες μεταδίδονται νωρίς το πρωί της Κυριακής στις  ΗΠΑ.

Ορισμένοι λάτρεις παρακολουθούν επαναλήψεις κατ’ απαίτηση μέσω της υπηρεσίας F1 TV. Αυτή η υπηρεσία είναι μέρος της συζήτησης για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με πηγή της WSJ.

Δύσκολη πώληση

Η επερχόμενη συμφωνία για τα δικαιώματα των ΗΠΑ αντιπροσωπεύει μικρό μέρος των εσόδων της F1, αλλά η Liberty έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της F1 στη χώρα και η νέα συμφωνία θα βοηθήσει στον καθορισμό του επόμενου κεφαλαίου του αθλήματος στη Βόρεια Αμερική.

Η επιτυχία του «Drive to Survive» και προηγούμενες αναφορές προκάλεσαν εικασίες ότι το Netflix μπορεί να θέλει να αποκτήσει δικαιώματα στην F1. Αλλά δεν σχεδιάζει επί του παρόντος να υποβάλει προσφορά.

Τα τρία τέταρτα των θαυμαστών της F1 έχουν ήδη συνδρομές στο Netflix, σύμφωνα με στοιχεία της Ampere, αφήνοντας ελάχιστες πιθανότητες προσέλκυσης νέων πελατών, αλλά πιθανές ευκαιρίες για διατήρηση συνδρομητών.

Το ESPN δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο νέων συνομιλιών με την F1, ωστόσο, έχει κάνει πολλές δύσκολες επιλογές τον τελευταίο καιρό.

Η Disney υπέγραψε συμβόλαιο 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως με το NBA πέρυσι και το ESPN τερμάτισε πρόσφατα την 35χρονη σχέση του με τη Major League Baseball, λέγοντας ότι δεν ήταν διατεθειμένη να συνεχίσει να πληρώνει τα 550 εκατομμύρια δολάρια που ήθελε το πρωτάθλημα για ένα πακέτο αγώνων.

Το ESPN θα μπορούσε να είναι πιο διατεθειμένο να υποβάλει προσφορά για την F1 εάν η εταιρεία πίστευε ότι θα οδηγούσε συνδρομές σε αυτήν την υπηρεσία, δήλωσε ο τζον Σκίπερ, πρώην πρόεδρος του ESPN.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport