
Καθώς οι δασμοί 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα οχήματα παραμένουν σε ισχύ, παρά την υποχώρηση αυτή την εβδομάδα άλλων εισφορών που βασίζονται σε άλλες χώρες, οι αναλυτές αναμένουν τεράστιες παγκόσμιες επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των πολιτικών αυτών.
Αναμένουν πτώση των πωλήσεων οχημάτων κατά εκατομμύρια, υψηλότερες τιμές νέων και μεταχειρισμένων οχημάτων και αυξημένο κόστος άνω των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία, σύμφωνα με ερευνητικές εκθέσεις αναλυτών της Wall Street και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
«Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι μια διαρθρωτική αλλαγή, καθοδηγούμενη από την πολιτική, η οποία είναι πιθανό να είναι μακροχρόνια», δήλωσε στο CNBC ο Felix Stellmaszek, παγκόσμιος επικεφαλής της Boston Consulting Group για την αυτοκινητοβιομηχανία και την κινητικότητα. «Αυτή μπορεί να είναι η πιο σημαντική χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία – όχι μόνο λόγω των άμεσων πιέσεων κόστους, αλλά επειδή επιβάλλει θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο και τον τόπο κατασκευής της βιομηχανίας».
Υψηλό κόστος
Η BCG αναμένει ότι οι δασμοί θα προσθέσουν 110 έως 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση σε κόστος στη βιομηχανία, το οποίο θα μπορούσε να επηρεάσει το 20% των εσόδων της αμερικανικής αγοράς νέων οχημάτων, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής τόσο για τους αμερικανούς όσο και για τους μη αμερικανούς κατασκευαστές.
Το Center for Automotive Research, μια μη κερδοσκοπική δεξαμενή σκέψης με έδρα το Μίσιγκαν, πιστεύει ότι το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο στις ΗΠΑ θα αυξηθεί κατά 107,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει 41,9 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ General Motors, Ford Motor και τη μητρική εταιρεία της Chrysler , τη Stellantis.
Και οι δύο αναλύσεις λαμβάνουν υπόψη τους δασμούς 25% στα εισαγόμενα οχήματα που εφάρμοσε ο Τραμπ στις 3 Απριλίου, καθώς και τις επικείμενες εισφορές του ίδιου ποσού στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που πρόκειται να αρχίσουν από τις 3 Μαΐου.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές μπορεί να είναι σε θέση να αντέξουν κάποιες από τις αυξήσεις του κόστους, αλλά αναμένεται επίσης να τις μετακυλήσουν στους Αμερικανούς καταναλωτές, γεγονός που θα μπορούσε με τη σειρά του να μειώσει τις πωλήσεις, σύμφωνα με τους αναλυτές.
«Πιστεύουμε ότι οι δασμοί, όπως προτείνονται, θα αυξήσουν το κόστος τόσο της εισαγωγής όσο και της κατασκευής οχημάτων στις ΗΠΑ τουλάχιστον κατά ένα χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο επίπεδο χιλιάδων δολαρίων κατά μέσο όρο, και πιστεύουμε ότι θα είναι δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία να το μετακυλήσει πλήρως, ειδικά με την εξασθένηση της καταναλωτικής ζήτησης γενικότερα», δήλωσε ο αναλυτής της Goldman Sachs, Μάρκ Ντιλάνεϊ , σε σημείωμα για επενδυτές την Πέμπτη.
Μείωση πωλήσεων
Η Goldman Sachs υποθέτει ότι οι καθαρές τιμές των νέων οχημάτων στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά περίπου 2.000 έως 4.000 δολάρια κατά το επόμενο χρονικό διάστημα έξι έως 12 μηνών, ώστε να αντανακλούν καλύτερα το κόστος των δασμών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει στους δασμούς με διάφορους τρόπους. Οι κατασκευαστές που είναι κυρίως εγχώριοι, όπως η Ford και η Stellantis, ανακοίνωσαν προσωρινές συμφωνίες για την τιμολόγηση των εργαζομένων, ενώ άλλοι, όπως η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover, σταμάτησαν τις αποστολές στις ΗΠΑ. Η Hyundai Motor δήλωσε επίσης ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές για τουλάχιστον δύο μήνες για να αμβλύνει τις ανησυχίες των καταναλωτών.
Το καταναλωτικό κλίμα αυξήθηκε ακόμη χειρότερα από ό,τι αναμενόταν τον Απρίλιο, καθώς το αναμενόμενο επίπεδο πληθωρισμού έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 1981, έδειξε την Παρασκευή μια στενά παρακολουθούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Η Telemetry, μια εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων , αναμένει ότι το υψηλότερο κόστος για την παραγωγή, τα ανταλλακτικά και άλλους παράγοντες θα οδηγήσει σε πάνω από 2 εκατομμύρια λιγότερα οχήματα που πωλούνται ετησίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην ευρύτερη οικονομία.


Latest News

Η Ιταλία δεν θα χρησιμοποιήσει τη ρήτρα διαφυγής, λέει ο υπουργός Οικονομίας
Ο υπουργός Οικονομίας της Ιταλίας δηλωσε ότι θα ήταν καλύτερα να περιμένουν το τέλος της συνόδου του ΝΑΤΟ τον Ιούνιο πριν λάβουν οποιαδήποτε απόφαση

Οι τρεις στρατηγικές των ευρωπαϊκών εταιρειών για να αντιμετωπίσουν τους δασμούς Τραμπ
Οι περισσότερες εταιρείες από την Ευρώπη επιλέγουν μεταξύ τριών στρατηγικών για να αντιμετωπίσουν την «καταιγίδα» δασμών Τραμπ

Ο Τραμπ εξαιρεί τηλέφωνα, υπολογιστές και τσιπ από τους νέους δασμούς
Η νέα δασμολογική οδηγία περιλαμβάνει επίσης εξαιρέσεις για άλλες ηλεκτρονικές συσκευές και εξαρτήματα από τους δασμούς του Τραμπ

Ποιος σκότωσε την παγκοσμιοποίηση; – Οι δασμοί Τραμπ και τα πυρά κατά πάντων
Μέσα στο χάος, έχει προκληθεί σημαντική μακροπρόθεσμη ζημιά όχι μόνο στην πολιτική αξιοπιστία του Τραμπ, αλλά και στην ανθεκτικότητα της παγκοσμιοποίησης

Ταϊβάν και ΗΠΑ σε συνομιλίες για τους δασμούς
Η Ταϊβάν, όπου εδρεύει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τσιπ με σύμβαση στον κόσμο, η TSMC , επιδιώκει εδώ και καιρό μια συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με τις Ηνωμένες Πολιτείες

Συμφωνία Αργεντινής - ΔΝΤ για νέο πακέτο στήριξης 20 δισ. δολ.
Η συμφωνία της Αργεντινής με το ΔΝΤ ακολουθεί αυτή με την Παγκόσμια Τραπεζα που θα προσφέρει 12 δισ. δολ.

«Καμπανάκι» από έρευνα της ΕΚΤ - Ο εμπορικός πόλεμος έρχεται αλλά η καταναλωτική εμπιστοσύνη φεύγει
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη επιδεινώνεται όσο αυξάνονται οι φόβοι των γεωπολιτικών εντάσεων, δείχνει νέα έρευνα της ΕΚΤ. Πιο ανήσυχοι όλων οι Έλληνες.

Στα... «βαθιά νερά» αναζητεί ο Τραμπ την απάντηση στην Κίνα
Οι ΗΠΑ συντάσσουν εντολή για τη συλλογή «όζων» από τον βυθό του Ειρηνικού για ορυκτά που χρησιμοποιούνται στις αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών

OT Delphi Economic Forum X-Qubad Talabani: Το Ιρακινό Κουρδιστάν είναι ασφαλές και ανοιχτό σε επενδύσεις – Οι σχέσεις με την Ελλάδα
ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της Περιφέρειας του Ιρακινού Κουρδιστάν, Qubad Talabani, μιλώντας στο OT Delphi Economic Forum X, είπε ότι «έχουμε πολλά να μάθουμε από την Ελλάδα»

Το Airbnb κερδίζει στις ευρωπαϊκές πόλεις – Η περίπτωση της Ελλάδας
Τι συμβαίνει με το Airbnb σε Ευρώπη και Ελλάδα - Το στοίχημα των χωρών και οι έντονες διαμαρτυρίες