Οι ευρωπαϊκές μάρκες πολυτελείας αντιμετωπίζουν τεράστιο πλήγμα από τον δασμό 25% του Τραμπ στα εισαγόμενα οχήματα, με τις τιμές των συμβόλων πολυτελείας όπως η Ferrari, η Rolls-Royce και η Aston Martin να είναι σχεδόν εγγυημένο ότι θα αυξηθούν, όπως ανέφεραν αναλυτές στο Business Insider.

Ο Τραμπ διέκοψε απότομα πολλούς από τους λεγόμενους «αμοιβαίους» δασμούς του για 90 ημέρες την Τετάρτη, αλλά ο δασμός στα εισαγόμενα οχήματα παραμένει σε ισχύ.

Η βρετανική μάρκα JLR, η οποία κατασκευάζει σπορ αυτοκίνητα Jaguar και οχήματα εκτός δρόμου Land Rover, είπε στο BI ότι διέκοψε τις αποστολές στις ΗΠΑ αυτόν τον μήνα καθώς κάνει τον απολογισμό των δασμών, ενώ η εταιρεία πολυτελείας Audi, που ανήκει στη VW, φέρεται να αποθηκεύει αυτοκίνητα στα λιμάνια των ΗΠΑ.

Άλλες μάρκες πολυτελείας έχουν ήδη δηλώσει ότι θα αυξήσουν τις τιμές ως απάντηση στους εμπορικούς πολέμους.

Τον περασμένο μήνα, η Ferrari ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές σχεδόν όλων των οχημάτων της έως και 10%, προσθέτοντας δεκάδες χιλιάδες δολάρια στο κόστος απόκτησης.

Οι αναλυτές είπαν στο BI ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν μια περίοδο αναταραχής χάρη στους δασμούς, αλλά ότι η σύγχυση θα μεγεθυνθεί για εξειδικευμένες ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η JLR, η Aston Martin και η Ferrari, που δεν έχουν εργοστάσια στις ΗΠΑ όπου μπορούν να μεταφέρουν την παραγωγή τους.

Πολύ άσχημα νέα

«Είναι πολύ άσχημα νέα. Δεν υπάρχει καμία λύση. Δεν μπορούν να απορροφήσουν όλο το κόστος ενός δασμού 25%, οπότε αυτό θα πρέπει να μετακυλιστεί στους πελάτες”, δήλωσε στο Business Insider ο Τιμ Ούρκουχαρτ, κύριος αναλυτής αυτοκινήτων στην S&P Global Mobility.

Οι αγοραστές των υψηλών Bentley, Rolls-Royce και Ferrari θα πρέπει να περιμένουν να δεχτούν το μεγαλύτερο χτύπημα. Ο Ούρκουχαρτ είπε ότι οι μάρκες στην κορυφή της αγοράς πολυτελείας είχαν μεγαλύτερη ευελιξία να μετακυλίσουν το κόστος στους πελάτες λόγω των ήδη υψηλών τιμών τους.

«Είμαι βέβαιος ότι εταιρείες όπως η Rolls-Royce και η Bentley πιθανότατα θα μεταφέρουν μεγαλύτερο ποσοστό των δασμών στους πελάτες από τη BMW, τη Mercedes και την Porsche», πρόσθεσε.

Εκπρόσωπος της Bentley είπε ότι η εταιρεία δεν σχεδιάζει να διακόψει τις εισαγωγές στις ΗΠΑ και δεν είχε λάβει «σταθερή απόφαση» για το αν θα αυξήσει τις τιμές, ενώ η Rolls-Royce είπε ότι ακόμη αξιολογεί την ανακοίνωση των δασμών.

Άλλες μάρκες στο χαμηλότερο άκρο της αγοράς ενδέχεται να αντιμετωπίσουν πίεση να περιορίσουν τη σειρά οχημάτων τους στις ΗΠΑ ή να επικεντρωθούν περισσότερο σε άλλες αγορές, καθώς οι δασμοί καθιστούν αδύνατη την πώληση οχημάτων στις ΗΠΑ.

«Πιστεύω ότι υπάρχει αυτός ο κίνδυνος. Νομίζω ότι εάν μπορέσουν να βρουν άλλες αγορές μακριά από τις ΗΠΑ, τότε μπορεί να το κάνουν”, δήλωσε στο BI ο Φίλιπ Νόθαρντ, διευθυντής στρατηγικής και διορατικότητας στην Cox Automotive.

Την περασμένη εβδομάδα, το Bloomberg ανέφερε ότι η Mercedes-Benz σκέφτεται να αποσύρει ορισμένα από τα βασικά οχήματά της από την αγορά των ΗΠΑ λόγω των δασμών. Aston Martin

Η απομάκρυνση από τις ΗΠΑ θα ήταν τεράστιο πλήγμα

Οι ΗΠΑ είναι μια κρίσιμη αγορά για τους κατασκευαστές πολυτελείας, με ευρωπαϊκά αυτοκίνητα όπως η BMW, η Mercedes και η Rolls-Royce να λειτουργούν παραδοσιακά ως σύμβολο κύρους για τους πλούσιους και ισχυρούς – συμπεριλαμβανομένου του Τραμπ.

Η γερμανική κατασκευάστρια πολυτελών αυτοκινήτων Porsche δήλωσε την Τρίτη ότι οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν 37% το πρώτο τρίμηνο, παρόλο που μειώθηκαν κατά 42% και 10% στην Κίνα και την Ευρώπη.

Η κατασκευή νέων εργοστασίων στις ΗΠΑ για να παρακάμψει τους δασμούς είναι απίθανο να προσφέρει μια εύκολη διέξοδο, αλλά δεν είναι μια γρήγορη λύση.

Οι ταχέως κλιμακούμενοι εμπορικοί πόλεμοι κάνουν τα πράγματα περίπλοκα, ακόμη και για εκείνους τους κατασκευαστές που έχουν ήδη εργοστάσια στις ΗΠΑ.

Σε ένα ερευνητικό σημείωμα που εστάλη σε πελάτες τη Δευτέρα, αναλυτές της UBS ανέφεραν ότι ο δασμός αντιποίνων 34% της Κίνας στις εξαγωγές των ΗΠΑ, ο οποίος ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, θα είχε σημαντικό αντίκτυπο σε BMW και Mercedes.

Και οι δύο εταιρείες εξάγουν μεγάλα SUV που κατασκευάζονται στα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ στην Κίνα. Με βάση τα στοιχεία του 2024, οι αναλυτές της UBS υπολόγισαν ότι οι κινεζικοί δασμοί θα μπορούσαν να κοστίσουν στη BMW περίπου 650 εκατομμύρια δολάρια και στη Mercedes σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Από τη στιγμή που η UBS δημοσίευσε αυτή την έρευνα, η Κίνα αύξησε τους δασμούς στις εξαγωγές των ΗΠΑ στο 84%, που σημαίνει ότι το πλήγμα θα ήταν πιθανότατα ακόμη πιο ουσιαστικό.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή