Η αναταραχή που προκλήθηκε από τις εμπορικές πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ έχει παγιδεύσει ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία εκτός από έναν μικρότερο παίκτη: τη γαλλική Renault.

Έχοντας αναδυθεί από μια πενταετή ανάκαμψη υπό τον Λούκα ντε Μέο και με σχεδόν καθόλου πωλήσεις στις ΗΠΑ, η Renault είναι μονωμένη – τουλάχιστον προς το παρόν – από τον δασμό 25 % που έχει επιβάλει ο Trump σε όλα τα οχήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ.

Ωστόσο, αναλυτές και μέλη της εταιρείας λένε ότι μια ευρύτερη επιβράδυνση της αγοράς που προκαλείται από το χάος των τιμολογίων θα μπορούσε να βλάψει τα σχέδια του Ντε Μέο να επεκτείνει περαιτέρω το μερίδιο της Renault στα ηλεκτρικά οχήματα καθώς και στα υβριδικά.

Οι σαρωτικοί δασμοί του Τραμπ σε οχήματα και εξαρτήματα αυτοκινήτων έχουν διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού, βλάπτοντας πολλούς μεγάλους παίκτες, όπως η Toyota, η Volkswagen, η General Motors και η Hyundai.

Ο Στίβεν Ράιτμαν, αναλυτής της Bernstein, είπε στους Financial Times ότι η Renault ήταν από τις καλύτερα απομονωμένες από την δασμολογική αβεβαιότητα, αν και αυτό δεν θα συνέβαινε σε «μια γενικευμένη κατάρρευση της αγοράς».

Υπό την ηγεσία του Ντε Μέο, η Renault ενίσχυσε τη δομή του κόστους της και ανανέωσε τα μοντέλα της, με τη βοήθεια του πρώην διευθυντή μηχανικού της PSA, Ζιλ λε Μπορνιέ.

Λιγότερες πωλήσεις, υψηλότερα περιθώρια κέρδους

Διατήρησε τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και το γεωγραφικό της αποτύπωμα σε μικρότερη κλίμακα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, παράγοντας λιγότερα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι έχει σχεδόν μηδενικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, η Renault δεν έμεινε ανοσία στις ανησυχίες για παγκόσμια επιβράδυνση και τον αντίκτυπο των δασμών, με την τιμή της μετοχής της να υποχωρεί κατά 9% τις τελευταίες πέντε ημέρες.

Έχοντας ολοκληρώσει την αναδιάρθρωσή του, ο Ντε Μέο θέλει να αυξήσει το μερίδιο των πωλήσεων της Renault για EV από περίπου 12% σε 20%, ενώ παράλληλα κλείνει τη διαφορά με την Toyota στην ευρωπαϊκή υβριδική αγορά. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μερίδιο αγοράς 48% στην ήπειρο, ενώ η Renault 20%.

Επίσης, αναθεώρησε την 25ετή συμμαχία της με τη Nissan το 2023 και βρίσκεται σε τροχιά μείωσης του μερίδιού της στον προβληματικό Ιάπωνα εταίρο της, που κάποτε έφθανε τα 43%, στο 10%. Αυτή τη στιγμή κατέχει το 36%, συμπεριλαμβανομένου του 18,7% που κατέχει τώρα σε ένα γαλλικό καταπίστευμα που θέλει να εκφορτώσει.

Ένας τραπεζίτης είπε στους FT ότι δεν πιστεύει η Renault θα βιαστεί να πουλήσει το μερίδιο, ειδικά μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης μεταξύ της Nissan και της Honda. Η τιμή της μετοχής της Nissan έχει επίσης βυθιστεί κατά 35% φέτος υπό την απειλή των δασμών, καθιστώντας τις πωλήσεις μη ελκυστικές.

Ωστόσο, παρά την απομόνωση από τις ΗΠΑ, οι αναλυτές αμφισβητούν πόσο καιρό μπορεί να αψηφήσει την πτώση της ζήτησης για νέα οχήματα στην Ευρώπη που αντιπροσωπεύει δύο τρίτα των πωλήσεων.

Ο Ντε Μέο πρόκειται να παρουσιάσει μια νέα στρατηγική ανάπτυξης φέτος, η οποία είναι πιθανό να επικεντρωθεί στην επένδυση στην τεχνολογία και την καινοτομία και στην επέκταση των δραστηριοτήτων της Renault σε τομείς «γειτονικούς» με αυτοκίνητα, όπως το λογισμικό και τα οικονομικά. Γαλλία

Οι συνεργασίες της Renault

Επίσης, στηρίζεται σε συνεργασίες για να αντισταθμίσει την έλλειψη κλίμακας. Για να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην Κίνα, η Renault συνεργάστηκε με την Geely σε μια επιχείρηση κινητήρων εσωτερικής καύσης και έχει επίσης συνεργασίες στη Νότια Κορέα και τη Βραζιλία.

Αλλά το κλειδί για τη μελλοντική ανάπτυξη θα είναι η βελτίωση των πωλήσεων της γκάμας EV. Τα ισχυρά αποτελέσματα της Renault οφείλονται στις ισχυρές πωλήσεις και τα περιθώρια κέρδους από τα χαμηλού κόστους, κυρίως βενζινοκίνητα Dacia. Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν επίσης 45% πέρυσι, δηλαδή στο ένα τέταρτο των πωλήσεων. Ωστόσο, ελάχιστα πλήρως ηλεκτροκίνητα πωλήθηκαν.

Οι πωλήσεις EV μειώθηκαν περίπου 20% για να αποτελέσουν μόλις το 9% του συνόλου του ομίλου καθώς τα παλαιότερα μοντέλα αποσύρθηκαν πριν από την κυκλοφορία νέων μοντέλων όπως το R5.

Τους δύο πρώτους μήνες του έτους, οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας το 15% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με την Acea.

Σε πρόσφατη επίσκεψη στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Douai, στη βόρεια Γαλλία, που πλέον επικεντρώνεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά μοντέλα, ο Ντε Μέο είπε ότι ήταν «η καρδιά της μάχης» για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το εργοστάσιο θα κυκλοφορήσει μοντέλα του νέου R5 E-Tech σε όλη την Ευρώπη τους επόμενους μήνες. Η Renault σχεδιάζει επίσης ένα νέο EV από τη Dacia και μια πιο προσιτή έκδοση του R5.

Αλλά με ένα νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να συνεχίσει να πείθει πελάτες να αγοράσουν νέα ηλεκτροκίνητα, κάτι πιο δύσκολο με τους δασμούς που αναμένεται να επιβραδύνουν την παγκόσμια οικονομία και να αυξήσουν τις τιμές των οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή