
Ο διάσημος οίκος Christie’s στοιχηματίζει ότι ένας αυθεντικός καμβάς του Άντι Γουόρχολ μπορεί να τραβήξει τα επενδυτικά βλέμματα του κοινού, το οποίο φαίνεται να απομακρύνεται από τους οίκους δημοπρασιών με γοργούς ρυθμούς: θα προσφέρει το έργο «Big Electric Chair» («Μεγάλη Ηλεκτρική Καρέκλα») κατά τη διάρκεια της βραδινής πώλησης έργων τέχνης του 20ού αιώνα στο Rockefeller Center στις 12 Μαΐου, με εκτίμηση της τάξης των 30 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από τη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle. Οι συλλέκτες ήταν «από τις προσωπικότητες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της σύγχρονης βελγικής τέχνης», σύμφωνα με τον Πίτερ φαν ντερ Γκράαφ, διεθνή ειδικό μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης στον οίκο Christie’s. «Με μια προσωπική συλλογή που αντικατοπτρίζει σημαντικά καλλιτεχνικά ρεύματα της σύγχρονης εποχής τα τελευταία πενήντα χρόνια, άφησαν το στίγμα τους δανείζοντας πολλά από τα έργα τους σε αναδρομικές εκθέσεις και εκθέσεις καλλιτεχνών, καθώς και με μακροχρόνιο δανεισμό στο SMAK», πρόσθεσε.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από τη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.
View this post on Instagram
«Η απόλυτη νεκρή φύση»
Το ζευγάρι άρχισε να συλλέγει τη δεκαετία του 1950 και είχε στην κατοχή του έργα των Ρόι Λιχτενστάιν, Μπρους Νάουμαν, Τζέιμς Ρόζενκουιστ και άλλων. Το 1957, ο Matthys υπήρξε συνιδρυτής της οργάνωσης Friends of SMAK, η οποία έχει στο ιστορικό της καλλιτεχνικές εκδόσεις και συλλογές έργων τέχνης. Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ είναι ένα από τα έργα της συλλογής του ζεύγους που είχε παραχωρηθεί ως μακροχρόνιος δανεισμός στο SMAK.
«Η Μεγάλη Ηλεκτρική Καρέκλα είναι η απόλυτη νεκρή φύση», δήλωσε ο Άλεξ Ρότερ, πρόεδρος του Τμήματος Τέχνης του 20ού και 21ου αιώνα του οίκου Christie’s. «Είναι μοναδική μέσα στο έργο του Γουόρχολ – ένα μοναχικό αντικείμενο σε μια ήσυχη στιγμή, που αντανακλά την ευθραυστότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Το έργο αποτελεί φόρο τιμής στις μεγάλες νεκρές φύσεις που προηγήθηκαν, από τους Ολλανδούς Δασκάλους μέχρι τον [Πολ] Σεζάν».
Aν η εκτίμησή των 30 εκατομμυρίων αποδειχθεί αληθής, θα σημειώσει νέο ρεκόρ στην αγορά για τη σειρά, ξεπερνώντας μια άλλη «Μεγάλη Ηλεκτρική Καρέκλα (1967-68)» που κινούνταν σε μπλε, πράσινες και ροζ αποχρώσεις, η οποία πωλήθηκε για 20,4 εκατ. δολάρια σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη το 2014 (έναντι εκτίμησης 18 έως 25 εκατ. δολαρίων).
Το έργο που πρόκειται να βγει σε δημοπρασία τον επόμενο μήνα, είναι το μοναδικό της σειράς που παρουσιάζει μια ηλεκτρική καρέκλα σε μαύρο χρώμα σε μονόχρωμο έδαφος.
Δασμοί και τέχνη
Παρά τους δασμούς που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Τραμπ, οι οίκοι δημοπρασιών ελπίζουν να ανακάμψουν κατά τη διάρκεια των πωλήσεων της φετινής σεζόν μετά από ένα δύσκολο 2024. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της UBS και της Art Basel για την αγορά τέχνης, που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, οι πωλήσεις των οίκων δημοπρασιών μειώθηκαν κατά 20% σε αξία από το 2023 έως το 2024.
Όπως έγραψε το Artnet: «Το εμπόριο έργων τέχνης ταλανίζεται από τους δασμούς του προέδρου Τραμπ. Οι σαρωτικοί δασμοί -ή τέλη που επιβάλλονται στα εισαγόμενα αγαθά- περιλαμβάνουν ένα βασικό επίπεδο 10% που ισχύει για τις περισσότερες χώρες από τις 5 Απριλίου, με υψηλότερους δασμούς σε περίπου 60 άλλες χώρες από τις 9 Απριλίου. Για τον κόσμο της τέχνης, το μεγαλύτερο ζήτημα είναι ότι πολλά παραμένουν άγνωστα. Πολλές επιχειρήσεις τέχνης αναμένουν ότι οι δασμοί θα αυξήσουν σε γενικές γραμμές το κόστος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ιδίως όσον αφορά τη ναυτιλία και τον χειρισμό έργων τέχνης».
Πηγή in.gr / *Με πληροφορίες από: The Art Newspaper & ArtNet


Latest News

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

Ο Μούσα και ένα «χρυσό» deal: «Υπογράφει συμβόλαιο για τρία χρόνια με 10.000.000»
Δημοσίευμα από το εξωτερικό κάνει λόγο για αποχώρηση του Μούσα από τη Ρεάλ Μαδρίτης και υπογραφή πλουσιοπάροχου συμβολαίου με τη Dubai BC

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματα της Formula 1
Η Formula 1 της Liberty Media αναζητά 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το ταχέως αναπτυσσόμενο άθλημα

Οι Beatles ζωντανεύουν στην μεγάλη οθόνη
Η επερχόμενη βιογραφική ταινία για τους Beatles αναζωπυρώνει τον ενθουσιασμό και επιβεβαιώνει τη διαχρονική τους γοητεία

Ούτε τον βασικό μισθό ο Κάρολ!
Από τα χρυσά συμβόλαια της Premier League στον βασικό μισθό της Γαλλίας: Η απίθανη πορεία του Άντι Κάρολ

Γιατί η Sotheby's κάνει δωρεάν αποτιμήσεις έργων τέχνης που ανήκουν σε αγγλικούς δήμους;
Μια επιστολή από το τμήμα Tax, Heritage and UK Museums του οίκου Sotheby's δημοπρασιών προσφέρθηκε να εκτιμήσει τα 5 κορυφαία έργα τους «χωρίς περαιτέρω υποχρεώσεις»

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της

Γιατί το ΚΑΣ αρνήθηκε στον Λάνθιμο τα γυρίσματα στην Ακρόπολη
Το αίτημα της «Either Or Productions» και του Γιώργου Λάνθιμου για γυρίσματα στην Ακρόπολη δεν βρήκε θετική ανταπόκριση από το ΚΑΣ – Τι εξηγεί μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου