Αν χρησιμοποιείς TikTok, σίγουρα την έχεις δει: συνδυάζει σοκολάτα, φιστίκι Αιγίνης και ταχίνι με φύλλο κρούστας, και είναι εμπνευσμένη από το αραβικό γλυκό κιουνεφέ.

Η αυθεντική εκδοχή, που λέγεται Can’t Get Knafeh of It και φτιάχνεται από τη FIX Chocolatier, κυκλοφορεί αποκλειστικά στα Εμιράτα από το 2022. Έγινε τόσο δημοφιλής στα social που πωλείται μόνο για δύο ώρες τη μέρα και εξαντλείται μέσα σε λίγα λεπτά.

Πλέον, όμως, απομιμήσεις του προϊόντος –γνωστές με το παρατσούκλι «σοκολάτα Ντουμπάι»– έχουν φτάσει σε σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως τα Waitrose, Lidl και Morrisons, με ορισμένα καταστήματα να περιορίζουν πόσες μπορεί να αγοράσει κάθε πελάτης.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FIX Dessert Chocolatier (@fixdessertchocolatier)


Ο Γεζέν Αλάνι, που έχει συνιδρύσει τη FIX με τη σύζυγό του Σάρα Χαμούντα, είπε στο BBC ότι η παγκόσμια προσοχή που λαμβάνει το προϊόν τους είναι «κολακευτική και ταπεινωτική ταυτόχρονα».

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Dubai Chocolate

Η ιδέα για τη σοκολάτα ανήκει στη Σάρα Χαμούντα, η οποία το 2021, όταν ήταν έγκυος, είχε έντονη επιθυμία για τις γεύσεις αυτές. Το ζευγάρι ξεκίνησε την παραγωγή ένα χρόνο αργότερα, ενώ παράλληλα διατηρούσε τις εταιρικές του δουλειές.

«Εγώ και η Σάρα μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά μετακομίσαμε στο Ντουμπάι πριν από δέκα χρόνια, οπότε έχουμε ρίζες και από τη Δύση και από τον αραβικό κόσμο. Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι που να το αποτυπώνει αυτό», εξηγεί ο Γεζέν Αλάνι.

Η αποκλειστικότητα είναι μέρος της επιτυχίας: η σοκολάτα δεν πωλείται σε καταστήματα, μόνο μέσω delivery εφαρμογών. Κοστίζει περίπου 15 λίρες το κομμάτι και είναι διαθέσιμη μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, ώστε να προλαβαίνει η εταιρεία να καλύψει τις παραγγελίες.


Παρόμοιες σοκολάτες πωλούνται και σε άλλα καταστήματα της περιοχής, με την επωνυμία «σοκολάτα Ντουμπάι» και εικόνες από φύλλο και φιστίκι στη συσκευασία.

Ο Αλάνι λέει πως οι απομιμήσεις είναι «πολύ απογοητευτικές», γιατί «ο κόσμος δοκιμάζει κακέκτυπα, που βλάπτουν το brand μας».

Το ζευγάρι ξεκίνησε με έξι παραγγελίες την ημέρα, και σήμερα εξυπηρετεί 500 καθημερινά με ομάδα 50 ατόμων. Παρά τις δυσκολίες, επιμένουν στην ποιότητα. «Όλα φτιάχνονται στο χέρι, ακόμη και τα φιστίκια τα διαλέγουμε και τα επεξεργαζόμαστε μόνοι μας», εξηγεί.

Η Σάρα αναφέρει πως στόχος της ήταν να αποδώσει τη γεύση του κανταϊφιού που έφτιαχνε η μητέρα της: «Ήθελα να το αποτυπώσω με τον δικό μου τρόπο. Το «κρακ» του φύλλου, η υφή, το φιστίκι – έπρεπε να είναι τέλεια».

Μπορεί όλα να ξεκίνησαν από μια λιγούρα, αλλά η FIX κατάφερε να μετατρέψει μια αυθόρμητη επιθυμία σε παγκόσμιο brand. Το Can’t Get Knafeh of It δεν είναι απλώς μια σοκολάτα – είναι ένα πολιτισμικό γλυκό success story.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή