
Σε περίπου δύο εβδομάδες οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, αλλά και οι προμηθευτικές επιχειρήσεις θα γνωρίζουν αν ο «κορσές» στο μικτό περιθώριο κέρδους που έχει επιβληθεί από το 2022 – την χρονιά έναρξης του ρωσο – ουκρανικού πολέμου – θα παραμείνει για άλλου τέσσερις ή έξι μήνες ή αν θα καταργηθεί τελικά.
Πρόκειται για την σημαντικότερη παρέμβαση στην αγορά, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, μετά από το ισχυρό κύμα ακρίβειας που «χτύπησε» αποφασιστικά το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα. Με βάση τα δεδομένα των τελευταίων μηνών, η κυβέρνηση έχει «κλείσει το μάτι» προς τις επιχειρήσεις πως στο τέλος του Απριλίου που λήγει η διάρκεια εφαρμογής της ρύθμισης, δεν πρόκειται να παραταθεί.
Φέτος η αγορά σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών, τρέχει με υψηλούς ρυθμούς τόσο ως προς το τζίρο των αλυσίδων των σούπερ μάρκετ, όσο και ως προς τον όγκο των πωλήσεων
Τα σούπερ μάρκετ στο μικροσκόπιο
Αν τελικώς επιβεβαιωθούν οι αισιόδοξες προβλέψεις της αγοράς, τότε η κατάργηση του συγκεκριμένου μέτρου θα συνοδευτεί από τις … δέουσες «απειλές» της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, πως το μέτρο θα επανέλθει εφόσον οι επιχειρηματίες δεν είναι εγκρατείς! Δηλαδή εφόσον εκμεταλλευτούν την απελευθέρωση του περιθωρίου κερδοφορίας των επιχειρήσεων τους και προχωρήσουν σε ανατιμήσεις.
Γι΄ αυτό ο Μάιος και ο Ιούνιος θα βρεθούν στο «μικροσκόπιο» της γενικής γραμματείας Εμπορίου. Παράλληλα φέτος η αγορά σύμφωνα με τα στοιχεία των ερευνών, τρέχει με υψηλούς ρυθμούς τόσο ως προς το τζίρο των αλυσίδων των σούπερ μάρκετ, όσο και ως προς τον όγκο των πωλήσεων. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στην τρίτη εβδομάδα του Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4%, ενώ ο όγκος του κατά 2,3%.
Με υψηλές ταχύτητες ο τζίρος το δίμηνο
Σε σχετικά υψηλούς ρυθμούς κινείται η αγορά στο πρώτο τρίμηνο του χρόνου. Ομως τα ενδιαφέροντα στην προκειμένη περίπτωση, το οποίο έχει επισημάνει ο ΟΤ, είναι δύο βασικά στοιχεία: πρώτον, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρουσιάζουν μία μικρή «κούρσα» ανατιμήσεων – πρόκειται για προφανή προσπάθεια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να βελτιώσουν τα περιθώρια κερδοφορίας τους – και δεύτερον, ο ρυθμός ανάπτυξης τους, εν αντιθέσει με το 2024, είναι μικρότερος από τον ρυθμό ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων.
Ωστόσο με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου το μερίδιο τους ανέρχεται στο 26,8%. Εν τω μεταξύ από σήμερα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αποδύονται σε ένα σκληρό ανταγωνισμό με «ομοβροντία» προσφορών, προκειμένου να αποσπάσει η κάθε μία για τον εαυτό της το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο της πασχαλινής αγοράς. Και επίκεντρο αυτού του ανταγωνισμού θα είναι – ως συνήθως – τα αμνοερίφια και όλα εκείνα τα προϊόντα που συνθέτουν το πασχαλινό τραπέζι.
Μαχαίρι στις προσφορές
Κι όπως συμβαίνει κάθε χρόνο τα κρεοπωλεία θα είναι οι … «παράπλευρες απώλειες» αυτού του «πολέμου»! Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του Μαρτίου με την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας για τις προσφορές, οι επιχειρήσεις – οι λιανέμποροι και οι προμηθευτές τους – προχώρησαν σε περιορισμό των προσφορών.
Αφού σύμφωνα με την σχετική διάταξη μία προσφορά πρέπει να είναι χαμηλότερη της τιμής ενός προιόντος των τελευταίων 30 ημερών. Ως εκ τούτου έκαναν «οικονομία δυνάμεων» για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν η κάθε μία επιχείρηση τη «δύναμη πυρός» που διαθέτει για την αγορά της Μεγάλης Εβδομάδας.


Latest News

Χρυσός Χορηγός η HELLENiQ ENERGY και στην εκδήλωση «3ο Παραολυμπιακό Πανόραμα»
H HELLENiQ ENERGY, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, υποστήριξε και την εκδήλωση «3ο Παραολυμπιακό Πανόραμα»

Το «Σπίτι μου 2» πυροδοτεί την άνοδο των στεγαστικών δανείων - Αμετάβλητα τα επιχειρηματικά
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το Σπίτι μου 2

Η Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία περνά και με την βούλα στην Fourlis
Με τη συγκεκριμένη εξαγορά, ο όμιλος Fourlis έχει πλέον το σύνολο της παρουσίας της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό τη δική του διαχείριση

DBRS: Πώς χτυπά ο εμπορικός πόλεμος τις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τι λέει για Πειραιώς και Alpha
Στο μικροσκόπιο της DBRS βρέθηκαν 50 τράπεζες στην Ευρώπη - Τι βλέπει για την αύξηση του κόστους κινδύνου

Η Metlen ενισχύει την παρουσία της στην Ιταλία - Σε λειτουργία 2 νέα φωτοβολταϊκά
Με συνολική ισχύ 51 MWp, τα δύο πάρκα θα παράγουν ετησίως 89 GWh ανανεώσιμης ενέργειας

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

H Interamerican παρούσα στις εξελίξεις που διαμορφώνουν το μέλλον
H Interamerican συμμετείχε στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, στηρίζοντας ως Silver Sponsor τον θεσμό παγκόσμιου κύρους

Αύξηση 8% στις πωλήσεις της Jumbo - Ο αστερίσκος του Μαρτίου και το πρόσημο του Απριλίου
Γιατί οι πωλήσεις τον Μάρτιο του 2025 καταγράφονται μειωμένες κατά -2% - Οι εκτιμήσεις της Jumbo

«Πράσινο φως» από την ΤτΕ για τη λειτουργία της ELGRE - Τι θα παρέχει στους πελάτες
Πρόεδρος της ELGRE ΑΕ είναι ο επιχειρηματίας κ. Στέλιος Αργυράκης και Διευθύνων σύμβουλος ο κ. Γρηγόρης Μιχαηλίδης

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις των σουπερ μάρκετ και το 2025 - Τι λένε οι CEOs για τον Κώδικα Δεοντολογίας
Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ οι πώλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα κινηθούν ανοδικά - Τα FMCGs αναπτύσσονται με +6,7% σε αξία