
Καθώς πλησιάζουν οι διακοπές του Πάσχα και το καλοκαίρι του 2025, οι άνθρωποι που σχεδιάζουν ταξίδια ίσως θέλουν να εξετάσουν την υιοθέτηση της προσέγγισης JOMO. Μιας έννοιας που φαίνεται να έχει πολλούς υποστηρικτές και παρουσιάζεται ως κορυφαία τάση για το 2025.
Τι είναι το JOMO στα ταξίδια;
Αρκετοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τον όρο FOMO, ή αλλιώς « ο φόβος του να χάσεις κάτι». Το JOMO λοιπόν, είναι το αντίθετο από αυτό – σημαίνει τη «χαρά του να χάνεις κάτι». Η νοοτροπία αυτής της τάσης αφορά την προστασία της ηρεμίας μας και την απόλαυση των προσωπικών στιγμών, και έρχεται σε αντίθεση με το να είμαστε συνεχώς απασχολημένοι και να νιώθουμε την ανάγκη να τηρούμε ένα αυστηρό πρόγραμμα.
Σε αντίθεση με το FOMO, το JOMO αφορά την επαναξιολόγηση του τι μας φέρνει ευτυχία και την εκτίμηση του τι είναι πραγματικά σημαντικό για μας. Εστιάζει στο να είμαστε παρόντες και ελεύθεροι, χωρίς να νιώθουμε ότι πρέπει να είμαστε παντού και να κάνουμε πολλά, απλά για να τα διαγράψουμε από τη λίστα μας.
Για τους ταξιδιώτες, το JOMO σημαίνει να δώσουμε στον εαυτό μας άδεια να εγκαταλείψουμε το γεμάτο πρόγραμμα και να ζήσουμε έναν προορισμό με πιο ανέμελο τρόπο. Πρόκειται για το να επιλέξουμε να περάσουμε μια επιπλέον ώρα σε εκείνο το τοπικό καφέ, αντί να βιαστούμε να πάμε στο επόμενο αξιοθέατο.
Πλέον, οι ταξιδιώτες επιλέγουν εμπειρίες με πιο αργούς ρυθμούς που τους επιτρέπουν να απολαύσουν ήρεμες στιγμές και δραστηριότητες χωρίς άγχη — δίνοντάς τους ένα απαραίτητο διάλειμμα από τη φασαρία και το μόνιμο προγραμματισμό της καθημερινής ζωής.
Ποια είναι τα οφέλη του JOMO όταν ταξιδεύουμε;
Το JOMO έχει υιοθετηθεί από τόσους πολλούς ανθρώπους επειδή αφαιρεί την πίεση του να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα και μας υπενθυμίζει να εκτιμάμε απλώς το μέρος που βρισκόμαστε.
Μερικά από τα οφέλη του:
- Βαθύτερη σύνδεση με τους προορισμούς που επισκεπτόμαστε και καλύτερη αίσθηση της τοπικής κοινότητας
- Αισθανόμαστε λιγότερο εξαντλημένοι
- Απολαμβάνουμε πραγματικά τα ταξίδια αντί να βιαζόμαστε να τα δούμε όλα
- Ενισχύει τον αυθορμητισμό
- Βιώνουμε πιο αυθεντικές εμπειρίες και έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με τους ντόπιους
- Πιστεύεται επίσης ότι μας επιτρέπει να ξοδεύουν λιγότερα χρήματα, καθώς δεν προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν τις δραστηριότητές μας καθημερινά
Μια πρόσφατη έρευνα μάλιστα από ταξιδιωτικά sites έδειξε ότι το 62% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι το ταξίδι JOMO μειώνει το άγχος και την ανησυχία, ενώ το 47% δήλωσε ότι ενισχύει τον ποιοτικό χρόνο με τους αγαπημένους τους.
Η υιοθέτηση του JOMO σημαίνει να απελευθερωθούμε επίσης από την ανάγκη να καταγράφουμε τα πάντα για να τα δημοσιεύσουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέποντας στον εαυτό μας να είμαστε πλήρως παρόντες στο μέρος που βρισκόμαστε.
* Πηγή: Vita


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση

Τι συμβαίνει με το ξενοδοχείο «Πεντελικόν» και τις επενδύσεις Δουζόγλου
To 2022 η διεθνής αλυσίδα Hilton και το επενδυτικό «όχημα» SCD Group LTD του κ. Δουζόγλου, συμφώνησαν να συνεργαστούν στο ιστορικό Πεντελικόν της Κηφισιάς