
Μετά από χρόνια κλυδωνισμών από τη μαζική αναστάτωση που προκλήθηκε από την πανδημία Covid-19, οι αερομεταφορές ανέκαμψαν το 2024 και ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών ξεπέρασε τελικά τα επίπεδα του 2019.
Υπήρχαν περίπου 9,5 δισεκατομμύρια επιβάτες παγκοσμίως πέρυσι — αύξηση 3,8% από τα προπανδημικά επίπεδα το 2019 και αύξηση 9% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά παγκόσμια δεδομένα αεροδρομίων που δημοσιεύθηκαν τη Δευτέρα από το Airports Council International (ACI) World. Η ACI εκπροσωπεί τα συμφέροντα 2.181 αεροδρομίων σε 170 χώρες.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε ότι η κίνηση επιστρέφει και αναμένουμε σημαντική ανάπτυξη να προχωρήσει αυτή τη στιγμή, ακόμη και με μερικές αντιξοότητες που βλέπουμε», δήλωσε στο CNN Travel ο Τζάστιν Ερμπάτσι, γενικός διευθυντής του ACI World.

Η Ατλάντα και πάλι νούμερο 1
Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο είναι και πάλι το διεθνές αεροδρόμιο Hartsfield-Jackson Atlanta. Ο κόμβος της Delta Air Lines στην πρωτεύουσα της Τζόρτζια κατείχε την Νο. 1 θέση για 26 από τα τελευταία 27 χρόνια, υποχωρώντας από την πρώτη θέση μία φορά το 2020 καθώς η επιβατική κίνηση υποχώρησε διεθνώς.
Το Νο. 2 αεροδρόμιο, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι, έγινε το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο για πρώτη φορά το 2023 και διατήρησε αυτή τη θέση στην τελευταία μέτρηση.
Στο Νο. 3, η κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντάλας Φορτ Γουόρθ αυξήθηκε κατά 17% το 2024 από τα επίπεδα του 2019 και αυξήθηκε περισσότερο από 7% από το 2023. Το Τόκιο Χανέντα και το Χίθροου του Λονδίνου — συχνά κορυφαία 10 αεροδρόμια — ήρθαν στο Νο. 4 και στο Νο. 5, αντίστοιχα.
Στο Νο. 6, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ λειτουργεί ως παράδειγμα ισχυρού όγκου επιβατών στους κόμβους των ΗΠΑ, με αύξηση άνω του 19% από το επίπεδο επιβατών του 2019 και αύξηση σχεδόν 6% από το 2023.
«Βγαίνοντας από την πανδημία, είδαμε ότι τα αεροδρόμια κόμβων στις ΗΠΑ αναπτύχθηκαν πολύ γρήγορα, στην πραγματικότητα ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έδιναν έμφαση στους κόμβους τους», είπε ο Ερμπάτσι.
Τα αεροδρόμια της Κωνσταντινούπολης και του Νέου Δελχί της Ινδίας — Νο. 7 και 9, αντίστοιχα — «ακμάζουν λόγω της επέκτασης των αεροπορικών εταιρειών, της ανάπτυξης υποδομών και της ενισχυμένης παγκόσμιας συνδεσιμότητας», σύμφωνα με δελτίο ειδήσεων της ACI World.
Στο Νο. 8, ο όγκος επιβατών στο Διεθνές Αεροδρόμιο O’Hare του Σικάγο εξακολουθεί να είναι μειωμένος κατά περίπου 5% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 (αύξηση περίπου 8% από το 2023), αλλά «αυξάνεται για μεγαλύτερη ανάπτυξη», είπε ο Ερμπάτσι.
Και ολοκληρώντας την πρώτη 10άδα της κατάταξης του 2024 είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης, το οποίο σημείωσε το μεγαλύτερο άλμα στην κατάταξη — από το Νο. 21 το 2023 στο Νο. 10, με εντυπωσιακή αύξηση 41% στην επισκεψιμότητα.
Το σημαντικό άλμα του αεροδρομίου οφείλεται στις «διευρυμένες πολιτικές θεωρήσεων, την επανέναρξη και επέκταση των διεθνών πτήσεων, τις λειτουργικές βελτιώσεις και την ανάκαμψη της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, ιδιαίτερα της Κίνας», σύμφωνα με την ACI World.
Μεγάλη ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές
Η Ατλάντα φαίνεται έτοιμη να διατηρήσει την πρώτη της θέση, αν και η επισκεψιμότητα του 2024 – περίπου 108 εκατομμύρια επιβάτες – εξακολουθούσε να είναι περίπου 2% κάτω από τον όγκο επιβατών του 2019.
«Προβλέπουμε ότι η Ατλάντα θα διατηρήσει την υψηλή της θέση για λίγο», είπε ο Ερμπάτσι, αλλά η μεγαλύτερη μελλοντική ανάπτυξη αναμένεται σε άλλες περιοχές.
«Θα συνεχίσετε να βλέπετε πιο σημαντική ανάπτυξη στις περιοχές της Ασίας Ειρηνικού, της Ινδίας, της Κίνας, της Λατινικής Αμερικής, σε κάποιο βαθμό και στην Αφρική. Και θα δούμε λιγότερο σημαντική ανάπτυξη – αλλά παρόλα αυτά ακόμα ανάπτυξη – στις ανεπτυγμένες χώρες της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης», είπε στο CNN.
Η ACI ανέφερε την οικονομική αβεβαιότητα, τις γεωπολιτικές εντάσεις, τις καθυστερήσεις στην παραγωγή από τους κατασκευαστές αεροσκαφών μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετώπισε η βιομηχανία το 2024. Ωστόσο, οι προοπτικές της ACI World παραμένουν θετικές.
«Νομίζω ότι βλέπουμε τη συνεχιζόμενη ανθεκτικότητα των ταξιδιών επιβατών, ακόμη και με ορισμένες μεγάλες παγκόσμιες αναταραχές», δήλωσε ο Ερμπάτσι.
Υπάρχει ακόμη γεωπολιτική και οικονομική αβεβαιότητα στο άμεσο μέλλον και ο Ερμπάτσι αναμένει ότι αυτοί οι παράγοντες θα έχουν κάποιο αντίκτυπο στα αεροπορικά ταξίδια. Ο αντίκτυπος — σε τομείς όπως η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών ή η ζήτηση επιβατών — μένει να φανεί.
«Προφανώς, εάν η αβεβαιότητα και οι δασμοί και όλα συνεχιστούν… θα μπορούσε να επηρεάσει την ανάπτυξη που προβλέπουμε αυτή τη στιγμή», είπε ο Ερμπάτσι σε συνέντευξή του την περασμένη εβδομάδα πριν από την παύση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για τον τελευταίο γύρο των αμερικανικών δασμών.
«Αλλά η πρόγνωση για περαιτέρω ανάπτυξη είναι υψηλή και αναμένουμε ότι ο αριθμός της επισκεψιμότητάς μας θα διπλασιαστεί μέχρι το 2045», είπε ο Ερμπάτσι.
Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου για επιβατική κίνηση το 2024
- Hartsfield-Jackson Atlanta (ATL): 108,1 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 3,3% από το 2023
2. Ντουμπάι (DBX): 92,3 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 6,1% από το 2023
3. Ντάλας Φορτ Γουόρθ (DFW): 87,8 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 7,4% από το 2023
4. Tokyo Haneda (HND): 85,9 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 9,1% από το 2023
5. London Heathrow (LHR): 83,9 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 5,9% από το 2023
6. Ντένβερ (DEN): 82,4 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 5,8% από το 2023
7. Κωνσταντινούπολη (IST): 80,1 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 5,3% από το 2023
8. Chicago O’Hare (ORD): 80 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 8,3% από το 2023
9. Νέο Δελχί (DEL): 77,8 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 7,8% από το 2023
10. Shanghai Pudong (PVG): 76,8 εκατομμύρια επιβάτες. αύξηση 41% από το 2023


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς