Προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσουν τις επιπτώσεις που προκαλούν οι δασμοί του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες κρατούν χιλιάδες οχήματα στα λιμάνια των ΗΠΑ και σταματούν προσωρινά τις αποστολές τους.

Ορισμένοι κατασκευαστές άρχισαν να καθυστερούν την είσοδο των μετοχών τους στις ΗΠΑ τις τελευταίες ημέρες, ανέφεραν στους Financial Times τρία στελέχη στους τομείς της εφοδιαστικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν τώρα να καταλάβουν από πού προέρχεται καθένα από τα εξαρτήματα των οχημάτων τους, μια διαδικασία που είναι εξαιρετικά δύσκολη και χρονοβόρα

Μια πηγή προειδοποίησε ότι η συσσώρευση εισαγόμενων οχημάτων σε αμερικανικά λιμάνια θα μπορούσε να γίνει «αρκετά άσχημη» με τα λιμάνια να «γεμίζουν γρήγορα» σε λίγες εβδομάδες, εάν δεν αμβλυνθούν οι δασμοί των ΗΠΑ εν μέσω της σύγχυσης σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των μέτρων. «Είμαστε πιο κοντά στη πληρότητα σε ορισμένα λιμάνια», είπε στέλεχος της εφοδιαστικής.

Ορισμένες μάρκες όπως η Audi, η Jaguar Land Rover και η Aston Martin έχουν αναστείλει ή ελαχιστοποιήσει τις αποστολές στις ΗΠΑ για τον Απρίλιο, καθώς στοιχηματίζουν ότι το τρέχον απόθεμά τους εκεί θα τις τελειώσει βραχυπρόθεσμα.

Στη Γερμανία, το Bremerhaven, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, δήλωσε ότι αναμένει να χάσει έως και το 50% των αποστολών οχημάτων από και προς τις ΗΠΑ – μια αγορά που αντιπροσωπεύει λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο της συνολικής κυκλοφορίας αυτοκινήτων της.

«Θα αισθανθούμε επίσης τις επιπτώσεις», δήλωσε στους Financial Times ο Ματίας Μάγκνορ, διευθύνων σύμβουλος της BLG Logistics, που διαχειρίζεται το λιμάνι Bremerhaven.

Πολλά στελέχη του κλάδου εξακολουθούν να ελπίζουν ότι οι δασμοί του Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα δεν θα διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ωθώντας ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν προς το παρόν να αποστέλλουν αυτοκίνητα από ευρωπαϊκά εργοστάσια ή λιμάνια, σύμφωνα με στέλεχος logistics.

«Αυτή η προσωρινή προσέγγιση αναμονής είναι η στρατηγική», είπε, προσθέτοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρακολουθούν για να δουν «αν επιτευχθεί κάποιος συμβιβασμός» μεταξύ των ΗΠΑ και των εμπορικών τους εταίρων. δασμοί

Οι δασμοί προκαλούν άλλους να αποθυκεύουν σε αμερικανικά και άλλους σε ευρωπαϊκά λιμάνια

Το στέλεχος logistics πρόσθεσε ότι γνώριζε αυτοκινητοβιομηχανία που είχε ζητήσει να κρατήσει οχήματα στα λιμάνια των ΗΠΑ εάν έφταναν μετά την έναρξη ισχύος των δασμών. Μια άλλη κρατούσε οχήματα που επρόκειτο να παραδοθούν στις ΗΠΑ σε ευρωπαϊκό λιμάνι.

Τα τέλη για τη φύλαξη αυτοκινήτων στο λιμάνι είναι υψηλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης να μεταφέρουν οχήματα σε αποθήκες στις ΗΠΑ, όπου οι κατασκευαστές μπορούν να αποθηκεύουν προσωρινά προϊόντα χωρίς να χρεώνονται δασμούς.

Ορισμένα οχήματα καναδικής παραγωγής που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς έχουν επίσης κολλήσει στην πύλη εισόδου στο Ντιτρόιτ, σύμφωνα με έναν ειδικό της αλυσίδας εφοδιασμού με έδρα τις ΗΠΑ.

Ο Τραμπ επέβαλε δασμούς 25% σε όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την περασμένη εβδομάδα, αλλά ένα ευρύ φάσμα ανταλλακτικών αυτοκινήτων θα υπόκειται επίσης σε δασμούς από τις 3 Μαΐου, αν και έχουν γίνει μερικές εξαιρέσεις για το Μεξικό και τον Καναδά.

Ένα γερμανικό στέλεχος αυτοκινήτων είπε ότι πολλές εταιρείες εξακολουθούν να προσπαθούν να καταλάβουν πώς ακριβώς θα εφαρμόζονταν οι δασμοί, καθώς και τι αποτελούσε ανταλλακτικό αυτοκινήτου. «Είναι ένα εξάρτημα κινητήρα ή κάθε βίδα στον κινητήρα;» είπε το άτομο.

Σύμφωνα με αξιωματούχους των ΗΠΑ, τα οχήματα που συμμορφώνονται με τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά του 2020 θα εξακολουθήσουν να εξαιρούνται από τους δασμούς, αλλά οι δασμοί 25% θα επιβληθούν αρχικά μέχρι να οριστικοποιηθεί η αξία των ξένων εξαρτημάτων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν τώρα να καταλάβουν από πού προέρχεται καθένα από τα εξαρτήματα των οχημάτων τους, μια διαδικασία που είναι εξαιρετικά δύσκολη και χρονοβόρα λόγω της περίπλοκης και παγκόσμιας φύσης των αλυσίδων εφοδιασμού αυτοκινήτων.

Ένας αξιωματούχος μιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είπε ότι τα logistics ήταν «μια βραχυπρόθεσμη τακτική κίνηση», αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έπαιρναν ακόμη μακροπρόθεσμες αποφάσεις παραγωγής, καθώς υπήρχε ακόμα πολύ μεγάλη αβεβαιότητα για τη διάρκεια των δασμών ή πιθανά αντίποινα από άλλες χώρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
ΗΠΑ: Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω τις βιομηχανίες – Οι προειδοποιήσεις των αμερικανών επιχειρηματιών
Διεθνή |

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες

Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς