
Έγραψε ιστορία στη ναυτιλία η Capital Clean Energy Carriers συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη με την πρόσφατη καθέλκυση του πρώτου πλοίου της μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) μεταφορικής ικανότητας 22.000 κυβικών μέτρων που κατασκευάζεται στα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo Dockyard, θυγατρική της HD Hyundai Shipbuilding, η οποία πραγματοποίησε πριν λίγες ημέρες «με υπηρεφάνεια» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, εκδήλωση στα ναυπηγεία του Ulsan.
Είναι το πρώτο από τα τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα που κατασκευάζουν τα Κορεάτικα ναυπηγεία για λογαριασμό της Capital Clean Energy Carriers Corp. Το πλοίο έχει μήκος 159,9 μέτρα μήκος, 27,4 μέτρα πλάτος και 17,8 μέτρα ύψος και την επίβλεψη της κατασκευής του που αναμένεται στο τέλος του έτους έχει αναλάβει η Capital Gas Ship Management Corp.
Το πλοίο αυτό είναι το μεγαλύτερο του τύπου του και είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες που του επιτρέπουν, να μεταφέρει αξιόπιστα διάφορα φορτία υγροποιημένου αερίου, όπως υγροποιημένο διοξείδιο του άνθρακα, υγραέριο (LPG) και αμμωνία (NH₃). Εφαρμόζει επίσης τεχνολογία ανθεκτική στον πάγο (Ice Class 1C) η οποία επιτρέπει την ασφαλή λειτουργία σε κρύες, παγωμένες θάλασσες.
Επιπλέον, μπορεί να μειώσει διάφορα επιβλαβή καυσαέρια μέσω της συσκευής παροχής ρεύματος από την ξηρά (Alternative Marine Power) και της συσκευής μείωσης των οξειδίων του αζώτου (Selective Catalytic Reduction) και να χρησιμοποιηθεί ως πλοίο με καύσιμο πρόωσης αμμωνία, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μετά από μελλοντική μετασκευή.
Η αρχική συμφωνία για την ναυπήγηση των τεσσάρων πλοίων είχε υπογραφεί τον Ιούλιο του 2023 στα γραφεία της Capital στον Πειραιά παρουσία του πρόεδρου και ιδρυτή της Capital Maritime & Trading Corp Βαγγέλη Μαρινάκη και η υπογραφή της, αποτελούσε ένα ιστορικό ορόσημο όχι μόνο για τον Ομιλο Capital, αλλά και για τη ναυτιλία διεθνώς.
Τα εν λόγω πλοία ανταποκρίνονται πλήρως στην ανάγκη ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και καινοτόμων λύσεων για την αντιμετώπιση της πρόκλησης της απαλλαγής από τον άνθρακα. Μελέτες του οίκου Clarkson προβλέπουν ότι για να επιτευχθεί ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα πλανήτης θα πρέπει να δεσμεύει και να αποθηκεύει περισσότερους από 6 γιγατόνους (Gt) άνθρακα ετησίως μέχρι το 2050 και ότι περίπου το 20% αυτού της ποσότητας θα πρέπει να μεταφέρεται δια θαλάσσης, απαιτώντας περίπου 2.500 πλοία μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα.
Ο όμιλος Capital εκτιμά ότι η θαλάσσια μεταφορά CO2 είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατακτήσει την πρώτη θέση. Οι επενδύσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της ευρύτερης στόχευσης του Ομίλου να ακολουθήσει στην ανάπτυξη του στόλου του την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών