
Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια έχουν κλείσει 3.000 πρατήρια από 8.400 σε πανελλαδικό επίπεδο, καταδεικνύοντας το πρόβλημα αύξησης του κόστους και βιωσιμότητας του κλάδου. Με τα 1.700 από τα υπόλοιπα να είναι εταιρικά, υπάρχει σήμερα ένας ικανός αριθμός πρατηρίων που βρίσκεται αντιμέτωπος με την παραβατική συμπεριφορά, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα.
«Αλλάζουν καθημερινά χέρια πρατήρια σε όλη τη χώρα, γεγονός που δείχνει ότι το πλαφόν που ισχύει στα καύσιμα και εμάς και για τις εταιρειές πετρελαιοειδών, από το 2021 λόγω της τότε πανδημίας, πλήττει τους πρατηριούχους, ενώ έχει θέσει όλην την αγορά, την κοινωνία και την οικονομία να προσπαθεί να διαχειριστεί το ζήτημα της παραβατικότητας, που δεν έχει παταχθεί ακόμη», τονίζει στον ΟΤ ο Μιχάλης Κιούσης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας.
Κοινό αίτημα
Στο αίτημα για άρση του πλαφόν στα καύσιμα, επέστρεψε η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, με επιστολή της στις 7 Απριλίου στην ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, επικαλούμενη το επιχείρημα των μη βιώσιμων επιχειρήσεων αλλά και της αύξησης της παραβατικότητας.
Το ίδιο μάλιστα τόνισαν και στο Delphi Economic Forum Χ, οι εκπρόσωποι των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών που επισήμαναν την ανάγκη άρσης του πλαφόν περιγράφοντας τους κινδύνους που έχουν γεννηθεί πλέον από την ισχύ του, με χαρακτηριστικότερο όλων την πώληση λαθραίων-νοθευμένων καυσίμων.
Δημόσια υπέρ της κατάργησης του μέτρου έχουν τοποθετηθεί και εκπρόσωποι των μεγάλων διυλιστηρίων της χώρας.
Το κέρδος των πρατηρίων, των εταιρειών και των μεταφορέων βάσει του τμήματος Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, αντιπροσωπεύει το 6-8% της τιμής
Σε Συμπληγάδες
«Το πλαφόν μπήκε σε μια εποχή που ήθελε να προστατέψει τον καταναλωτή με την προοπτική εν μέσω πανδημίας το 2021 να ισχύσει για οτιδήποτε αφορούσε την ενέργεια», εξηγεί στον ΟΤ ο κ. Κιούσης, υπογαμμίζοντας πως «αυτός ο σκοπός δεν μπορεί να διαρκεί 4 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων έχουν αυξηθεί όλα τα κόστη για τις επιχειρήσεις, αλλά το περιθώριο κέρδους παραμένει το ίδιο».
Κάνει λόγο για τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως «βρισκόμαστε σε Συμπληγάδες. Ή θα αναγκαστούμε να το πουλήσουμε σε κάποιον που έχει περισσότερα χρήματα ή να το δώσουμε στους παραβατικούς», πρόσθεσε ο κ. Κιούσης.
Περιορισμός, αλλά όχι πάταξη
«Ναι μεν έγιναν κάποιες κινήσεις για τον περιορισμό του φαινομένου της παραβατικότητας, αλλά μιλάμε μόνο για 62 πρατήρια και σίγουρα όχι για προσπάθεια πάταξης», επισήμανε κ πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, διευκρινίζοντας πως «ποσοστιαία τα παραβατικά πρατήρια υπολογίζονται περίπου σε 8-10%. Αλλά οι πωλήσεις τους, επειδή είναι στα μεγάλα αστικά κέντρα και πωλούν σε χαμηλότερη τιμή, αντιπροσωπεύουν ένα 20% -μπορεί και 25%».
Τι θα φέρει η άρση του πλαφόν
Στο χέρι της κυβέρνησης φαίνεται πως βρίσκεται η λύση του προβλήματος, με τον κ. Κιούση να επισημαίνει πως τέλη Απριλίου εκπνέει η εξάμηνη παράταση του μέτρου για το πλαφόν «σηματοδοτώντας την κατάλληλη στιγμή για την κατάργησή του μια και καλή. Ειδικά στην περίοδο της αύξησης του κόστους, το πλαφόν για τρίτη προς τέταρτη χρονιά, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Την τελευταία φορά που συζητήσαμε πριν από τρεις μήνες για το ενδεχόμενο άρσης του, ειπώθηκε ότι είναι άδικο μέτρο και ότι θα το εξετάσουν», συμπλήρωσε ο κ. Κιούσης.
Το κέρδος των πρατηρίων, των εταιρειών και των μεταφορέων βάσει του τμήματος Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης, αντιπροσωπεύει το 6-8% της τιμής, στα 10 σεντς – δεν αντιστοιχεί στο 1,70 που έχει η τιμή, σύμφωνα με τον κ. Κιούση. «Πόσο να ακριβύνει αυτό το περιθώριο με την άρση του πλαφόν και ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που υπάρχει αποκλιμάκωση λίγω του εμπορικού πολέμου;» αναρωτήθηκε στον ΟΤ.
«Η κατάργηση του πλαφόν θα σημαίνει πως θα αναπροσαρμοστούν οι τιμές ανάλογα με την τιμή αναφοράς που τους είχε πιάσει τότε – ακόμη και να μειωθούν.


Latest News

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 19 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ αίρει και για τις 19 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Λήξη συναγερμού για το μπλακ άουτ στο ρεύμα – Τι θα ισχύσει στις 18 Απριλίου
Με νεότερη ανακοίνωση του ο ΑΔΜΗΕ άρει για τις 18 Απριλίου το καθεστώς ετοιμότητας όσων παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα με φωτοβολταϊκά

Η Κίνα σταματά να αγοράζει υγροποιημένο αέριο από τις ΗΠΑ
Η παύση εισαγωγών LNG δείχνει πώς ο σινο-αμερικανικός εμπορικός πόλεμος έχει διαχυθεί στον ενεργειακό τομέα

«Εξέγερση» επενδυτών στην BP μετά την στροφή για το κλίμα - «Κόκκινο πανί» ο πρόεδρος
Περισσότερο από το 10% των μετόχων της BP ψήφισαν κατά της επανεκλογής του προέδρου Χελγκ Λουντ

Γαλλικό δικαστήριο ανοίγει τον δρόμο για κατάσχεση ρωσικών assets από την Naftogaz
Rωσικό δικαστήριο αύξησε σε 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια από περίπου 150 εκατομμύρια δολάρια το πρόστιμο κατά της Naftogaz

«Βγάλτε τα φωτοβολταϊκά από την πρίζα…» - Ο συναγερμός ΑΔΜΗΕ για πιθανό μπλακ αουτ το Πάσχα
Σε ετοιμότητα θέτει από τις 18 έως τις 21 Απριλίου ο ΑΔΜΗΕ τους παραγωγούς φωτοβολταϊκών για να βγάλουν εκτός λειτουργίας τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής ώστε να αποφευχθεί μπλακ άουτ το Πάσχα

Διαγωνισμός fast track για τα blocks της Chevron
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου δημοσιοποιεί τις επόμενες μέρες το κείμενο του διεθνούς διαγωνισμού για τις παραχωρήσεις της Chevron

Παπασταύρου για Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό: Παρακαταθήκη για το μέλλον
Ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου είπε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά έναν χάρτη που θέτει ξεκάθαρους και ρεαλιστικούς κανόνες

Συναγερμός για αποφυγή μπλακ άουτ το Πάσχα - Τα φωτοβολταϊκά και τα πρόστιμα
Νέα συνάντηση της task force στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη ρύθμιση της ενεργειακής παραγωγής εν όψει Πάσχα

Νέα συνάντηση της task force για αποφυγή black out το Πάσχα - Τι έδειξαν τα crash test
Η ανάγκη ρύθμισης της παραγωγής οφείλεται στην αλματώδη αύξηση του ποσοστού της ηλεκτρικής ενέργειας που αντλεί η χώρα μας από ΑΠΕ