
Οι εισαγωγείς των ΗΠΑ ενημερώνονται για την αύξηση των ακυρώσεων δρομολογίων των φορτηγών πλοίων από την Κίνα, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να εξισορροπήσουν την υποχώρηση των παραγγελιών που προκύπτει από τους δασμούς του προέδρου Τραμπ και την κλιμάκωση των εντάσεων στον εμπορικό πόλεμο, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNBC.
Συνολικά 80 κενά ή ακυρωμένα δρομολόγια από την Κίνα έχουν καταγραφεί από την εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών HLS Group. Σε πρόσφατο σημείωμά της προς τους πελάτες της ανέφερε ότι με τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ να οδηγεί σε κατακόρυφη πτώση της ζήτησης, οι μεταφορείς έχουν αρχίσει να αναστέλλουν ή να προσαρμόζουν τις υπηρεσίες υπερατλαντικού εμπορίου.
Η μεγάλη συμμαχία θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών ONE «ανέστειλε μέχρι νεωτέρας» ένα δρομολόγιο που σχεδίαζε προηγουμένως να επαναφέρει τον Μάιο, το οποίο θα περιελάμβανε τα λιμάνια Qingdao, Ningbo, Shanghai, Pusan, Vancouver και Tacoma. Εν τω μεταξύ, ένα υπάρχον δρομολόγιο προγραμματίζεται να ακυρωθεί, το οποίο περιλάμβανε την προσέγγιση του λιμανιού στο Γουίλμινγκτον της Βόρειας Καρολίνας.
Ο αντίκτυπος
Ο αντίκτυπος της μειωμένης κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων προς τη Βόρεια Αμερική θα είναι σημαντικός για πολλούς κρίκους της οικονομίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένων των λιμένων και των εταιρειών εφοδιαστικής που διακινούν τα εμπορεύματα. Εάν κάθε πλοίο μετέφερε 8.000 έως 10.000 TEU (μονάδες ισοδύναμου μεγέθους είκοσι ποδιών), αυτό θα ισοδυναμούσε με μείωση της εμπορευματικής κίνησης κατά 640.000-800.000 εμπορευματοκιβώτια και θα οδηγούσε σε μειωμένες δραστηριότητες γερανών στα λιμάνια, σε χαμηλότερα τέλη που θα μπορούσαν να εισπραχθούν και σε μείωση των παραλαβών εμπορευματοκιβωτίων και των μεταφορών με φορτηγά, σιδηροδρομικές γραμμές και σε αποθήκες για αποθήκευση.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου προειδοποίησε την Τετάρτη ότι οι προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου έχουν «επιδεινωθεί απότομα» μετά το σχέδιο δασμών του Τραμπ. Οι μετοχές της JB Hunt έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2020 μετά τα σχόλια κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για τα κέρδη της εταιρείας μεταφορών φορτηγών σχετικά με την αβεβαιότητα από τους δασμούς.
«Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο σημαντική θα είναι αυτή η πτώση των παραγγελιών στα δρομολόγια των πλοίων», δήλωσε ο Alan Murphy, διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence. “Δεν υπάρχουν μοντέλα για να το προεκτείνουμε αυτό.
Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του συνόλου των αμερικανικών εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων (από 37% το 2018), αλλά αντιπροσωπεύει περίπου το 54% του συνόλου των αμερικανικών εισαγωγών εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία (από 67% το 2018).


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας