
Η δράση των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα έπληξε περισσότερο τον ΟΛΠ που στερήθηκε ένα μεγαλύτερο ρεκόρ στα έσοδα της χρήσης 2024, καθώς μειώθηκε το ποσό που λαμβάνει σαν αντάλλαγμα από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ. Αντιθέτως ο ΟΛΘ εμφάνισε, παρά την κρίση στην Ερυθρά, σημαντική αύξηση στον όγκο των φορτίων σε όλους τους τομείς γεγονός που επίσης επέδρασσε θετικά στο νέο ρεκόρ εσόδων του Οργανισμού. Προφανώς και τα δυο λιμάνια εάν ‘απουσίαζαν» οι αντάρτες Χούθι από την Ερυθρά θα είχαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα στη χρήση του 2024.
Ειδικότερα στον ΟΛΠ τα έσοδα από το car terminal, την κρουαζιέρα αλλά και του προβλήτα Ι που αφορά στο εγχώριο φορτίο ήταν αυτά που έδωσαν σε σύγκριση με άλλες χρονιές το νέο ρεκόρ εσόδων για την εταιρεία στη χρήση 2024. Αντιθέτως το έσοδο της εταιρείας, από την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ (Αντάλλαγμα) μειώθηκε για πρώτη φορά από την παραχώρηση, λόγω της πτώσης της διακίνησης φορτίων στου δυο προβλήτες σαν αποτέλεσμα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Έτσι ο ΟΛΠ στερήθηκε ένα ακόμη μεγαλύτερο ρεκόρ εσόδων
Ειδικότερα τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε 231,0 εκατ. ευρώ έναντι 219,8 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 11,2 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 5,0%.
Η αύξηση στα έσοδα της χρήσης σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρήση, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από αποθήκευση κατά ποσό € 7.455.019,63 ή 56,0%, των εσόδων από φορτοεκφορτώσεις κατά το ποσό των € 3.683.257,11 ή ποσοστό 9,0%., των εσόδων της κρουαζιέρας κύρια δραστηριότητα κατά ποσό € 3.081.239,53 ή ποσοστό 17,8%, καθώς και των εσόδων προσόρμισης κατά των ποσών των € 2.033.177,44 ή ποσοστό 13,60%. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε μερικώς από την μείωση των εσόδων από διάφορες υπηρεσίες λιμενικών εξυπηρετήσεων κατά ποσό € 1.299.594,82 ή ποσοστό 9,4%. Επισημαίνεται ότι τα συνολικά έσοδα από την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα δεν παρουσίασαν στον σύνολό τους (Δεξαμενισμός και Υπηρεσίες Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης) σημαντικές διακυμάνσεις σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρήση.
Αύξηση εσόδων από car teminal
Η αύξηση των εσόδων από αποθήκευση, προέρχεται κυρίως από τον τομέα δραστηριότητας των αυτοκινήτων (car terminal), όπου παρά την μείωση των φορτίων, τόσο των εγχώριων (31.12.2024: 137.825 οχήματα, 31.12.2023: 153.381 οχήματα) όσο και των φορτίων μεταφόρτωσης (31.12.2024: 109.775 οχήματα, 31.12.2023: 163.920 οχήματα), η δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας (σε εγχώριο και σε διεθνές επίπεδο), επέφερε σημαντική αύξηση του χρόνου παραμονής των φορτίων στις προβλήτες της Εταιρείας.
Η έκτακτη αυτή κατάσταση ενίσχυσε σημαντικά τα έσοδα υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε € 14,8 εκατ. για την χρήση 2024 (31.12.2023: € 8,1 εκατ.) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων, και κυρίως των μειωμένων επιπέδων διακίνησης, οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα και γενικότερα των εσόδων από αποθήκευση της Εταιρείας.
Η αύξηση των εσόδων από φορτοεκφορτώσεις προέρχεται κυρίως από τις δραστηριότητες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Η διακίνηση στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, Προβλήτα Ι, για τη χρήση 2024 έφτασε τα 563.725 TEUs, σημειώνοντας αύξηση 9,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρήση του 2023 (514.382 TEUs). Ειδικότερα, σημαντική αύξηση καταγράφηκε στο εγχώριο φορτίο (εισαγωγές και εξαγωγές) από 172.148 TEUs το 2023 σε 232.252 TEUs το 2024 (+34,9%). Ωστόσο, το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκε κατά 3,1% από 342.234 TEUs το 2023 σε 331.473 TEUs το 2024. Αυτή η τάση των εγχώριων φορτίων επηρεάζεται θετικά από την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας και είναι ο κύριος λόγος πίσω από τις βελτιωμένες αποδόσεις της επιχειρηματικής μονάδας του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, και των εσόδων φορτοεκφόρτωσης αντίστοιχα, καθώς αποτελεί σημαντικά πιο επικερδή δραστηριότητα για την Εταιρεία.
Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων τη χρήση του 2024 ανήλθαν σε 810 έναντι 760 τη χρήση του 2023, σημειώνοντας αύξηση 6,6%. Ο συνολικός αριθμός επιβατών σημείωσε αύξηση 14,4% (1.698.877 επιβάτες) σε σύγκριση με το 2023 (1.484.788 επιβάτες). Ειδικότερα, σε σύγκριση με τη χρήση του 2023 σημειώθηκε αύξηση 26,5% (1.008.209 επιβάτες έναντι 797.234 επιβατών) στους επιβάτες από- επιβίβασης (homeport) και 0,5% (690.668 επιβάτες έναντι 687.554 επιβατών) στους διερχόμενους επιβάτες (transit).
Η σημαντική μείωση των εσόδων από την Παραχώρηση προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ οφείλεται κυρίως στην μείωση του μεταβλητού ανταλλάγματος, το οποίο ανήλθε στο ποσό των € 66.009.391,37 (31.12.2023: € 72.261.213,78) καθώς μειώθηκε 7,8% η διακίνηση containers. (4,228,474 teu το 2024 έναντι 4,586,535 το 2023).
Τέλος να σημειωθεί ότι τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €112,9 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 17,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €87,4 εκατ., αυξημένα κατά 30,8%. Η Διοίκηση προτείνει διανομή μερίσματος ύψους €1,92 ανά μετοχή, ενισχυμένο κατά 43,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο μέρισμα του €1,336 το 2023.
ΟΛΘ άνοδο στη διακίνηση σχεδόν όλων των φορτίων
Ο ΟΛΘ από την πλευρά του παρουσίας αύξηση των όγκων φορτίων σε όλες, εκτός μίας, δραστηριότητας ,ενώ φαίνεται να επηρεάστηκε λιγότερο από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Σύμφωνα με την έκθεση της διοίκησης κατά την χρήση του 2024 μέσω του Λιμένα Θεσσαλονίκης εξυπηρετήθηκαν 8.490.728 τόνοι εμπορευμάτων έναντι 7.362.408 το 2023 (+15,32%), 565.595 εμπορευματοκιβώτια (TEU’s) έναντι 520.048 το 2023 (+8,76%) και 2.155 πλοία έναντι 2.098 το 2023 (+2,72%). Με τα δεδομένα αυτά, σε σχέση με το 2023 εμφάνισαν αύξηση το γενικό φορτίο κατά 15,31%, η κίνηση φορτίων RO-RO κατά 15,74% και τα μοναδοποιημένα φορτία (Ε/Κ) κατά 8,76% σε TEU’s. Αντίθετα η διακίνηση χύδην φορτίων εμφάνισε μείωση κατά 0,41%.
Με βάση τα παραπάνω, ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας για τη χρήση 2024 ανήλθε σε € 100.523 χιλ. (Όμιλος € 100.652 χιλ.) έναντι € 85.822 χιλ. (Όμιλος € 85.870 χιλ.) της αντίστοιχης χρήσης 2023 παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 17,13% (Όμιλος 17,21%). Η άνοδος αυτή οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων σε όλους σχεδόν τους τομείς δραστηριοτήτων. Συγκεκριμένα στο ΣΕΜΠΟ κατά 19,31%, στον Συμβατικό λιμένα κατά 14,25%, στην Εκμετάλλευσης Χώρων κατά 6,78%, και της Επιβατικής Κίνησης κατά 54,47%. Αντίθετα οι πωλήσεις της υπηρεσίας intermodal μειώθηκαν κατά 42,18% λόγω της προσπάθειας αναδιάρθρωσης που βρίσκεται σ εξέλιξη σε αυτόν τον τομέα.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.