
Οι ΗΠΑ προχωρούν με ένα σχέδιο να χρεώνουν τέλη σε κινεζικά πλοία που καταπλέουν σε αμερικανικά λιμάνια, μέρος της προσπάθειας της κυβέρνησης Τραμπ να αντιμετωπίσει την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία και να αναζωογονήσει την εγχώρια ναυτιλιακή βιομηχανία, αναφέρει η Wall Street Journal.
Το γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ – USTR δημοσίευσε την Πέμπτη το σχέδιο επιβολής υψηλών τελών σε πλοία κινεζικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης και χαμηλότερων τελών σε πλοία κινεζικής κατασκευής που εκμεταλλεύονται μη κινεζικές εταιρείες.
Τα πλοία θα χρεώνονται για κάθε ταξίδι προς τις ΗΠΑ και όχι για κάθε επίσκεψη σε λιμάνι των ΗΠΑ, ένα βήμα πίσω από μια προηγούμενη πρόταση που είχε προκαλέσει έντονη κριτική από μια σειρά κλάδων που προειδοποιούσαν για καταστροφικό κόστος για καταναλωτές και επιχειρήσεις. Το USTR την Πέμπτη είπε ότι τα τέλη θα επιβάλλονται σε οποιοδήποτε συγκεκριμένο πλοίο έως και πέντε φορές το χρόνο.

Τα μέτρα θα ισχύσουν σε έξι μήνες
Ξεκινώντας σε έξι μήνες, οι Κινέζοι ιδιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης θα χρεώνονται 50 δολάρια τον καθαρό τόνο σε κάθε ταξίδι στις ΗΠΑ. Αυτό το τέλος θα αυξάνεται κατά 30 δολάρια ανά καθαρό τόνο κάθε χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια. Οι μη Κινέζοι χειριστές πλοίων κινεζικής ναυπήγησης σε έξι μήνες θα χρεώνονται με βάση την καθαρή χωρητικότητα ή ανά εμπορευματοκιβώτιο, ξεκινώντας από 18 δολάρια ο καθαρός τόνος ή 120 δολάρια το εμπορευματοκιβώτιο. Αυτό θα αυξηθεί κατά 5 δολάρια ανά καθαρό τόνο ή το ανάλογο ποσό για κάθε εμπορευματοκιβώτιο, σε καθένα από τα επόμενα τρία χρόνια.
Το σχέδιο τελών του USTR έρχεται περίπου μια εβδομάδα αφότου ο Πρόεδρος Τραμπ υπέγραψε εκτελεστικό διάταγμα που δίνει εντολή στον σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Μάικ Γουόλτς και τους επικεφαλής διαφόρων ομοσπονδιακών υπηρεσιών να καταρτίσουν σχέδια για την αναζωογόνηση της εγχώριας ναυπηγικής και του ναυτιλιακού εργατικού δυναμικού.
Ως μέλος του Κογκρέσου πέρυσι, ο Γουόλτς υποστήριξε τον Νόμο για τη Ναυπηγική και Λιμενική Υποδομή για Ευημερία και Ασφάλεια για την Αμερική για να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και να επεκτείνει τον εμπορικό στόλο με σημαία ΗΠΑ.
Το σχέδιο λιμενικών τελών του USTR δημιουργήθηκε ως απάντηση σε μια έρευνα των ΗΠΑ που ξεκίνησε υπό τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν τον Μάρτιο του 2024. Το USTR διαπίστωσε τον Ιανουάριο ότι η Κίνα εμπλέκεται σε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Η Κίνα παράγει περισσότερα πλοία από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Τα ναυπηγεία της αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 29% των υπαρχόντων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 70% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό παραγγελία, βάσει χωρητικότητας, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Linerlytica. Η χώρα κυριαρχεί επίσης στην κατασκευή εμπορευματοκιβωτίων και γερανών λιμένων.
Ποιοι θα πληγούν
Ο εμπορικός αντιπρόσωπος αποφάσισε να μην επιβάλει τέλος με βάση τις μελλοντικές παραγγελίες μιας εταιρείας σε κινεζικά πλοία, μετά από αντιδράσεις της βιομηχανίας. Το USTR είπε ότι τα τέλη και οι περιορισμοί σε οποιοδήποτε δεδομένο σκάφος θα ανασταλούν για έως και τρία χρόνια, εφόσον οι μεταφορείς μπορέσουν να αποδείξουν την παραγγελία ενός πλοίου κατασκευής ΗΠΑ.
Τα νέα τέλη θα πλήξουν άμεσα τον κολοσσό της κινεζικής ναυτιλίας και εφοδιαστικής Cosco, τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας. Τα τέλη θα επηρεάσουν επίσης μεγάλες μη κινεζικές εταιρείες όπως η A.P. Moller-Maersk της Δανίας και η Mediterranean Shipping με έδρα την Ελβετία, οι οποίες έχουν αγοράσει πολλά πλοία από κινεζικά ναυπηγεία.
Το USTR είπε ότι θα χρεώνει τα πλοία αλλοδαπής κατασκευής μεταφοράς αυτοκινήτων με βάση τη χωρητικότητά τους, ξεκινώντας από 150 δολάρια ανά ισοδύναμη μονάδα αυτοκινήτου ξεκινώντας σε έξι μήνες, για να ενθαρρύνει την κατασκευή πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Το USTR δεν θα χρεώνει τέλη για εξαγωγές εμπορευμάτων χύδην σε πλοία που φτάνουν στις ΗΠΑ άδεια, ούτε σε ταξίδια στις Μεγάλες Λίμνες, την Καραϊβική και μεταξύ των εδαφών των ΗΠΑ.
Το USTR είπε επίσης ότι σε τρία χρόνια θα επιβάλει περιορισμούς στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω ξένων πλοίων και θα αυξήσει τους περιορισμούς σταδιακά τα επόμενα 22 χρόνια για να ενθαρρύνει την κατασκευή πλοίων LNG στις ΗΠΑ.


Latest News

Η σοκολάτα Ντουμπάι προκαλεί έλλειψη φιστικιών ενώ οι TikTokers τρελαίνονται
Οι παγκόσμιες τιμές φιστικιού αυξάνονται κατά το ένα τρίτο καθώς η ζήτηση για μπάρες γεμάτες με κρέμα συνεχώς αυξάνεται

Unicredit: «Πράσινο φως» υπό όρους για την απόκτηση της Banco BPM
Η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως στην UniCredit να προχωρήσει την προσφορά εξαγοράς της Banco BPM

Ιταλία και ΗΠΑ αντιτάσσονται στους «μεροληπτικούς» φόρους των Big Tech
Η Ιταλία συμφωνεί με τις ΗΠΑ να αντιταχθούν στους «μεροληπτικούς» φόρους τεχνολογίας που επιβάλλονται στις Big Tech

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί