
Tο ενδεχόμενο παραγωγής της επόμενης έκδοσης του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV RAV4 στις Ηνωμένες Πολιτείες εξετάζει η Toyota σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters. Σε αυτή την περίπτωση, ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τον δρόμο που χαράσσουν κι άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες που επανεξετάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού για να μειώσουν το πλήγμα από τους δασμούς των ΗΠΑ στα εισαγόμενα οχήματα.
Η Toyota κατασκευάζει την τρέχουσα έκδοση του δημοφιλούς SUV στο Κεντάκι των ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιαπωνία. Αρχικά σχεδίαζε να εξάγει το νέο RAV4 στις Ηνωμένες Πολιτείες από τον Καναδά και την Ιαπωνία, αλλά τώρα εξετάζει επίσης την παραγωγή του στο Κεντάκι ως μία επιλογή, δεδομένου ότι η ζήτηση για το αυτοκίνητο φαίνεται πιθανό να ξεπεράσει την προσφορά, σύμφωνα με τις πηγές που μίλησαν στον Reuters, υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η παραγωγή αυτοκινήτων από την ιαπωνική εταιρεία στο έδαφος των ΗΠΑ θα μειώσει επίσης τον αντίκτυπο από τους δασμούς 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα και θα αποφύγει δυνητικά υψηλότερο κόστος σε περιπτώσεις διακυμάνσεων στο ιαπωνικό νόμισμα γεν, όπως υποστήριξαν δύο από τις πηγές του Reuters.
Η παραγωγή αυτοκινήτων από την ιαπωνική εταιρεία στο έδαφος των ΗΠΑ θα μειώσει επίσης τον αντίκτυπο από τους δασμούς 25% του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στα εισαγόμενα αυτοκίνητα
Toyota: Aνανεωμένο RAV4
Η Toyota πρόκειται να αποκαλύψει ένα ανανεωμένο RAV4 το 2026 – τον πρώτο επανασχεδιασμό της από το μοντέλο πέμπτης γενιάς του 2019 – αργότερα φέτος και στη συνέχεια θα το παρουσιάσει σταδιακά σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη ανακοινώσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα της κυκλοφορίας στις ΗΠΑ.
Επίσης η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τα σχέδια παραγωγής της. Οποιεσδήποτε αλλαγές στην παραγωγή δεν μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και απαιτούν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, είπε μία από τις πηγές, λόγω της χρονοβόρας και κεφαλαιακής έντασης εργασίας που απαιτείται για την ανακατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής και την προσαρμογή των αλυσίδων εφοδιασμού.

Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία προχωρήσει με το σχέδιο του Κεντάκι, πιθανότατα θα ξεκινήσει την παραγωγή της εκεί το 2027, είπε μία από τις πηγές. Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα με το Κεντάκι, η συνολική παραγωγή οχημάτων της Toyota στον Καναδά είναι πιθανό να διατηρηθεί.
Η Toyota ανέφερε σε δήλωσή της στο Reuters ότι μελετά συνεχώς τρόπους για τη βελτίωση της κατασκευής της για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και την παροχή σταθερής απασχόλησης για τους εργαζομένους.
«Δεν έχουμε τίποτα να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή και δεν θα σχολιάσουμε εικασίες», απάντησε εκπρόσωπος της εταιρείας όταν ρωτήθηκε για τα σχέδια παραγωγής της νέας έκδοσης του RAV4 στο Κεντάκι.
Το RAV4 ήταν το όχημα με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ πέρυσι, «ρίχνοντας» από την κορυφή το φορτηγό της Ford, F-150, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς JATO Dynamics.
Η Toyota πούλησε περισσότερα από 475.000 RAV4 στις ΗΠΑ πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων οχημάτων της εκεί.
Δεν ήταν αμέσως σαφές πόσα από τα νέα RAV4 θα παρήγαγε η αυτοκινητοβιομηχανία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Διαθέτει 11 εργοστάσια στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων εργοστασίων ανταλλακτικών αυτοκινήτων, και παρήγαγε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια οχήματα εκεί το 2024, που ισοδυναμεί με περισσότερες από τις μισές από τις 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εδρεύουν στις ΗΠΑ που παράγουν αυτοκίνητα σε άλλες χώρες, αντιμετωπίζουν το φάσμα του δυνητικά υψηλότερου κόστους από την εισφορά 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα που εισήχθη αυτόν τον μήνα.
Τι σχεδιάζουν οι άλλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η Nissan σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή του μοντέλου της στις ΗΠΑ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατά 13.000 οχήματα μέσα στους τρεις μήνες έως τον Ιούλιο, ανέφερε την Τρίτη το Reuters. Η Honda σχεδιάζει να κατασκευάσει το υβριδικό Civic επόμενης γενιάς στην πολιτεία της Ιντιάνα των ΗΠΑ και όχι στο Μεξικό για να αποφύγει πιθανούς δασμούς, ανέφερε το Reuters.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτύξει την παραγωγή των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η συνολική επένδυσή της στις ΗΠΑ με την πάροδο των ετών έφτασε σχεδόν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια.


Latest News

«Ευκαιρίες στο χάος» των ΗΠΑ αναζητούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Με ράλι προσφορών προσπαθούν να ξεστοκάρουν εν όψει επικείμενων ανατιμήσεων λόγω των δασμών Τραμπ

Η σοκολάτα Ντουμπάι προκαλεί έλλειψη φιστικιών ενώ οι TikTokers τρελαίνονται
Οι παγκόσμιες τιμές φιστικιού αυξάνονται κατά το ένα τρίτο καθώς η ζήτηση για μπάρες γεμάτες με κρέμα συνεχώς αυξάνεται

Unicredit: «Πράσινο φως» υπό όρους για την απόκτηση της Banco BPM
Η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως στην UniCredit να προχωρήσει την προσφορά εξαγοράς της Banco BPM

Ιταλία και ΗΠΑ αντιτάσσονται στους «μεροληπτικούς» φόρους των Big Tech
Η Ιταλία συμφωνεί με τις ΗΠΑ να αντιταχθούν στους «μεροληπτικούς» φόρους τεχνολογίας που επιβάλλονται στις Big Tech

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»