Στην παραγωγή ενός φθηνότερου αυτοκινήτου, έχουν εναποθέσει οι επενδυτές της Wall Street την ανάκαμψη των πωλήσεων της Tesla, που έχουν πληγεί από τον ανταγωνισμό και τα αντίποινα στην ακροδεξιά πολιτική του Μασκ.

Οπως αναφέρει το Reuters oι επενδυτές της Tesla θα ανυπομονούν να θέσουν στον διευθύνοντα σύμβουλο Ιλον Μασκ δύο πιεστικά ερωτήματα κατα την ανακοίνωση των αποτελεσματων της εταιρειας αύριο Τρίτη: πότε θα ξεκινήσει η διάθεση του προσιτού οχήματος και αν είναι εντός χρονοδιαγράμματος το σχέδιο για την ανάπτυξη του ρομποταξί.

Το Reuters ανέφερε αποκλειστικά την Παρασκευή ότι τα σχέδια για μια προσιτή Tesla περιλαμβάνουν μια «απογυμνωμένη έκδοση» του best-seller  Model Y SUV που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, αλλά η παραγωγή του έχει καθυστερήσει.

«Το Tesla χαμηλού κόστους μπορεί να είναι το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να αλλάξει τη δυναμική. Αν καταλήξει να είναι απλώς μια γυμνή έκδοση του Model Y, πιστεύουμε ότι θα προκαλουσε απογοήτευση. Ο Ιλον πρέπει πραγματικά να πετύχει την προθεσμία σε αυτό και να πετύχει το ίδιο το όχημα», δήλωσε ο Γουιλ Ριντ, διευθύνων σύμβουλος του παγκόσμιου εκδότη ETF GraniteShares.

Σε πτώση οι πωλήσεις

Η Tesla χρειάζεται επειγόντως μια νίκη. Καθώς οι πωλήσεις έχουν υποχωρήσει, το ίδιο και τα περιθώρια κέρδους – η Wall Street εκτιμά ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας πιθανότατα έφτασε στο χαμηλότερο επίπεδο του πρώτου τριμήνου. Οι αναλυτές αναμένουν ότι αυτό θα συνεχιστεί, καθώς η Tesla συνεχίζει να προσφέρει κίνητρα για να ενισχύσει τις πωλήσεις.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η χρήση μιας υπάρχουσας πλατφόρμας οχημάτων και γραμμών παραγωγής για την ανάπτυξη ενός φθηνότερου αυτοκινήτου θα μειώσει το κόστος κεφαλαίου της, αλλά προσέφερε ελάχιστες λεπτομέρειες πέραν αυτού.

Αντιμέτωπος με την επιβράδυνση της ζήτησης για τη γερασμένη γκάμα της και τις καυτές πωλήσεις των κινεζικών EVs στην Κίνα και την Ευρώπη, ο Μασκ στράφηκε πέρυσι προς τα ρομποτάκια και την τεχνητή νοημοσύνη. Υποσχέθηκε υπηρεσίες μεταφοράς χωρίς οδηγό στο κοινό στο Τέξας μέχρι τον Ιούνιο και αργότερα φέτος στην Καλιφόρνια.

Πέρα από το γεγονός ότι ο Μασκ υποσχέθηκε και απέτυχε να παραδώσει αυτοκινούμενα Teslas για σχεδόν μια δεκαετία, υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και τους σχετικούς δικαστικούς κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την ανάπτυξη μη αποδεδειγμένης τεχνολογίας χωρίς οδηγό σε δημόσιους δρόμους.

Η Tesla αναζητά τις ρυθμιστικές εγκρίσεις που απαιτούνται για να ξεκινήσει τελικά την υποσχόμενη υπηρεσία ρομποτάξι.

Απωλειες 500 δισ. δολ.

Ωστόσο, υπάρχουν κι άλλα προβληματα. Η παραγωγή του πολυαναμενόμενου Cybercab – μιας έννοιας ρομποτικού ταξί που είναι κεντρική σε αυτή την ιδέα – θα μπορούσε να διαταραχθεί, ανέφερε το Reuters, επειδή η Tesla έχει διακόψει τις εισαγωγές εξαρτημάτων από την Κίνα μετά την αύξηση των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο 145%.

Παράλληλα με αυτές τις προκλήσεις, υπάρχουν αμφιβολίες των επενδυτών σχετικά με το πόσο χρόνο αφιερώνει ο Μασκ στη διαχείριση της εταιρείας λόγω της συμμετοχής του στη διοίκηση του Τραμπ, όπου έχει ηγηθεί των ομοσπονδιακών προσπαθειών περικοπής θέσεων εργασίας.

Οι ενέργειές του έχουν εξοργίσει τον κόσμο, οδηγώντας σε διαμαρτυρίες και βανδαλισμούς σε εκθεσιακούς χώρους της Tesla που αντανακλώνται σε πτώση της αξίας της μάρκας και αύξηση των ανταλλαγών.

Οι πωλήσεις έχουν μειωθεί απότομα, ιδίως στην Καλιφόρνια, τη μεγαλύτερη αγορά της Tesla στις ΗΠΑ. Η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει κατά 40% μέχρι στιγμής φέτος, εξανεμίζοντας περισσότερα από 500 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραία αξία της.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία