
Οκτώ μήνες μετά τη συμφωνία στρατηγικού χαρακτήρα με τη Foot Locker, ο όμιλος Fourlis, ανακοίνωσε την οριστική εξαγορά των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ενεργοποιώντας και με τη βούλα πλέον το νέο σχήμα αθλητικών ειδών στις δύο αγορές.
Η εξαγορά περιλαμβάνει τη μεταβίβαση έξι υφιστάμενων καταστημάτων της Foot Locker – τριών στην Ελλάδα και τριών στη Ρουμανία – και το ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό τη διαχείριση του ομίλου Fourlis.
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών
Η στρατηγική επιλογή της Ρουμανίας
Η Ρουμανία αποτελεί μία από τις πιο δυναμικές και αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με σημαντική αγοραστική δύναμη στις ηλικίες-κλειδιά για brands όπως η Foot Locker, δηλαδή κυρίως νέους και νεαρούς ενήλικες, η οποία διατηρεί ήδη φυσική παρουσία στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, με υπάρχον δίκτυο καταστημάτων.
Ο όμιλος Fourlis προχώρησε στην εξαγορά αυτών των καταστημάτων, αναλαμβάνοντας τον πλήρη έλεγχο της δραστηριότητάς τους και στις δύο χώρες και σκοπεύει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία στη ρουμανική αγορά μέσα από τη δημιουργία επιπλέον καταστημάτων, όπως και στις υπόλοιπες χώρες για τις οποίες έχει εξασφαλίσει δικαιώματα αδειοδότησης.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η επιλογή του ομίλου Fourlis να επενδύσει και στη Ρουμανία έχει στρατηγική βάση: πρόκειται για χώρα όπου ο όμιλος έχει ήδη έντονο αποτύπωμα μέσω της Intersport με 37 φυσικά καταστήματα και 1 ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν ήδη υποδομές, εμπειρία και τοπική γνώση που διευκολύνουν την επιχειρησιακή ενσωμάτωση και ανάπτυξη. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η ταυτόχρονη παρουσία της Foot Locker και της Intersport στη Ρουμανία επιτρέπει στον όμιλο να υλοποιήσει μια συμπληρωματική στρατηγική.
Τα δύο brands απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά – με την Intersport να καλύπτει ένα ευρύ φάσμα αθλητικών αναγκών και τη Foot Locker να εστιάζει περισσότερο στο athleisure και sneaker lifestyle – και λειτουργούν ενισχυτικά το ένα για το άλλο. Έτσι, η ενίσχυση της παρουσίας στη ρουμανική αγορά ενισχύει τη στρατηγική επέκτασής μας και αποτελεί μια συνειδητή επιλογή με βάση την υπάρχουσα υποδομή και τη δυναμική του brand portfolio του oμίλου.

Η επέκταση στη ΝΑ Ευρώπη
Ο όμιλος Fourlis έχει ήδη εξασφαλίσει δικαιώματα αδειοδότησης της Foot Locker σε συνολικά οκτώ χώρες, πέρα από την Ελλάδα, σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο.
Η στρατηγική περιλαμβάνει σταδιακή ανάπτυξη φυσικών καταστημάτων, αλλά και ισχυρή παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο στόχος δεν είναι μόνο αριθμητικός -περισσότερα από 100 καταστήματα, αλλά και λειτουργικός: πρώτον, επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου στον κλάδο των αθλητικών ειδών και παράλληλα εισχώρηση σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική και δεύτερον, διαμόρφωση μιας ενιαίας, αναγνωρίσιμης εμπειρίας Foot Locker σε ολόκληρη την περιοχή.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Η Foot Locker λειτουργεί ως ηγέτης στο athleisure και το sneaker culture
Το σχήμα με Foot Locker και Intersport
Η παρουσία των brands Foot Locker και Intersport στον όμιλο Fourlis δημιουργεί ένα συμπληρωματικό και στρατηγικά ισχυρό σχήμα στον χώρο των αθλητικών και lifestyle ειδών. Η Intersport είναι ο sports performance specialist του ομίλου προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα αθλητικών ειδών, εξοπλισμού και ρουχισμού που καλύπτει τόσο καθημερινούς καταναλωτές όσο και πιο απαιτητικούς αθλούμενους. Έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για όσους αναζητούν ποικιλία, αξιοπιστία και εξειδίκευση.
Η Foot Locker λειτουργεί ως ηγέτης στο athleisure και το sneaker culture, ανερχόμενες τάσεις παγκοσμίως. Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γενιά Z, η οποία αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό στην αγορά των αθλητικών ειδών, συνεισφέροντας περίπου το 30% της συνολικής ζήτησης. Η στρατηγική τοποθέτηση της Foot Locker είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς η κατηγορία athleisure αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.
Το πολυκαναλικό αυτό μοντέλο λειτουργίας προσφέρει ευελιξία, διαφοροποίηση και ευρύτατη κάλυψη αναγκών, καθιστώντας το αθλητικό λιανεμπόριο έναν από τους βασικότερους πυλώνες ανάπτυξης του ομίλου. Η συνύπαρξη της Foot Locker με την Intersport, όχι απλώς ενισχύει το συνολικό αποτύπωμα του ομίλου στον χώρο, αλλά του δίνει και την ώθηση να επιταχύνει το πλάνο γεωγραφικής επέκτασης σε νέες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.


Latest News

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023

Από τον Μασούτη στον Σκλαβενίτη: Πώς αλλάζει το παιχνίδι στα σούπερ μάρκετ
Η στρατηγική των μεγάλων παικτών στην αγορά των σούπερ μάρκετ – Το χτύπημα της Μασούτης με την Κρητικός και το φλερτ της «Γαλαξίας» στη Βόρεια Ελλάδα