
Νέοι «κυματισμοί» αρχίζουν και επικρατούν στο ελληνικό λιανεμπόριο. Αλλάζουν θέσεις στη σειρά «κατάταξης» οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Ασκούνται ισχυρές πιέσεις στις – εναπομείνασες – τοπικές αλυσίδες. Και πλέον στο προσκήνιο προβάλει ένας νέος γύρος «χαμηλών ρυθμών» συγκέντρωσης της αγοράς, που αφορά κυρίως το «κάτω μέρος» της.
Η συμφωνία εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Μασούτης ΑΕ
Τα χτυπήματα Μασούτη και Γαλαξία
Ενδεικτικές του νέου «κυματισμού» είναι οι δύο τελευταίες κινήσεις.
Η συμφωνία εξαγοράς της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός από την Μασούτης ΑΕ. Και η είσοδος της Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) στη Δυτική Ελλάδα με αφετηρία τα Ιωάννινα – και την επικείμενη εξαγορά της Παπαγεωργίου ΑΕ.
Ο πρώτος ανταγωνίζεται ευθέως την ΑΒ Βασιλόπουλος για την τρίτη θέση του κλάδου και ο δεύτερος για να βελτιώσει το μερίδιο αγοράς του – που έχει υποχωρήσει – και να δραστηριοποιηθεί σε περιοχές που δεν έχει … φτάσει ακόμη!
Η Σκλαβενίτης επιχειρεί πρωτίστως να βελτιώσει το δίκτυο της ανά την Ελλάδα
Πώς αντιδρούν Σκλαβενίτης και Lidl
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι άλλοι μεγάλοι «παίκτες» παραμένουν αδιάφοροι σε μία διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά.
Πρωτίστως ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της ελληνικής αγοράς, η Σκλαβενίτης επιχειρεί πρωτίστως να βελτιώσει το δίκτυο της ανά την Ελλάδα. Κυρίως να ενισχύσει την παρουσία της σε περιοχές που είναι περιορισμένη.
Και βεβαίως σκοπεύει να επενδύσει σε σε κέντρα logistics για να εξυπηρετήσει έναν τζίρο που φέτος θα πλησιάσει τα 5,5 δισ. ευρώ. Κι όπου φυσικά ενισχύει την θέση της, είναι προφανές ότι ο ανταγωνισμός «χτυπάει κόκκινο».
Η Lidl Hellas συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο της
Με αιχμή την ιδιωτική ετικέτα
Η Lidl Hellas συνεχίζει να αναπτύσσει το δίκτυο της και ανά διαστήματα να «χτυπάει» τις τιμές σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τονίζοντας την παρουσία της και «φέροντας» τον ανταγωνισμό στο δικό της «γήπεδο».
Εκ του ασφαλούς φυσικά, διότι σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες το περιθώριο της κερδοφορίας της ίσως και να υπερβαίνει το 8%!
Η Μασούτης έχει πολύ δουλειά να κάνει την απόκτηση του δικτύου της Κρητικός
Το στοίχημα της Αττικής
Η Μασούτης έχει πολύ δουλειά να κάνει την απόκτηση του δικτύου της Κρητικός, διότι πρέπει το δίκτυο – το οποίο είναι μεγάλο, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι διαθέτει μερικές εκατοντάδες μικρά καταστήματα – να αναδιαταχθεί και να ενσωματωθεί στο υπάρχον.
Κύριο μέλημα της βέβαια – παράλληλα με την αναδιάταξη του νέου δικτύου – είναι η ενίσχυση του μεριδίου της στην Αττικής. Και ελπίζει σε πολλά με την ολοκλήρωση του δικτύου του υπερμάρκετ στις Τρεις Γέφυρες και – ίσως – με την παρουσία της στα Βόρεια Προάστια.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετασχηματίζεται
Ο μετασχηματισμός της ΑΒ Βασιλόπουλος
Η ΑΒ Βασιλόπουλος μετασχηματίζεται. Η «φρενήρης» προσπάθεια για την ανάπτυξη του δικτύου των μικρών καταστημάτων (φραντσάιζ), προκειμένου να εκμεταλλευτεί την τάση που επικρατεί τα τελευταία 2 – 3 χρόνια – και συνεχίζεται – που αφορά στην ενίσχυση του μεριδίου των suprettes, δηλαδή των καταστημάτων μέχρι 400 τμ, είναι από τις βασικές στρατηγικές της επιλογές. Διαθέτει ήδη μερικές εκατοντάδες.
Η άλλη επιλογή της είναι η αναδιαμόρφωση της εμπορικής της πολιτικής. Και ο περιορισμός της τιμολογιακής απόστασης μεταξύ των επωνύμων προϊόντων και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Σε μία πιο συντηρητική και πιο «συνετή» στρατηγική κινείται η METRO
Η στρατηγική της METRO
Σε μία πιο συντηρητική και πιο «συνετή» στρατηγική κινείται η METRO. Επιλέγει σταθερά την δημιουργία καταστημάτων σε περιοχές που είναι «άτονη» η παρουσία της και φυσικά «παρακολουθεί» τον ανταγωνισμό στη δημιουργία ενός ξεχωριστού δικτύου μικρών καταστημάτων (φραντσάιζ) – διαθέτει ήδη αρκετές δεκάδες τέτοιων σημείων πώλησης.
Ολες αυτές οι στρατηγικές επιλογές είναι προφανές ότι ασκούν πίεση πρωτίστως στις εναπομείνασες μικρές λιανεμπορικές επιχειρήσεις, όσο και στην μεσαία κατηγορία – Market In, Bazaar.


Latest News

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023