Επενδύσεις 1,4 δισ. δολαριων στην Κίνα σχεδιάζει η Nissan προκειμένου να ανταποκριθει καλύτερα στις συνθήκες της αγοράς και να ανεβάσει τις πωλήσεις της.

«Ήμασταν κάπως αργοί στην προσέγγιση της αγοράς με την Κίνα να κινείται τόσο γρήγορα», δήλωσε ο Στέφεν Μα, ο οποίος μετακινήθηκε από τον οικονομικό διευθυντή της Nissan για να αναλάβει την ευθύνη των δραστηριοτήτων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανιας στην Κίνα,  στις αρχές του έτους.

«Οι κινεζικές μάρκες ήταν πολύ γρήγορες, για να είμαι ειλικρινής. Ήταν εξαιρετικές στο πόσο γρήγορα κινούνταν. Τους αιφνιδίασαν όλους. Τώρα νομίζω ότι έχουμε επαναφέρει την κατάσταση», δήλωσε σε συνέντευξη στρογγυλής τραπέζης στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Προβλήματα στην Κίνα

Η Nissan πούλησε λιγότερα από 700.000 οχήματα στην Κίνα το 2024, λιγότερα από τα μισά από αυτά που πούλησε μόλις τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας αναγκάστηκε να μειώσει τις προβλέψεις της για τις παγκόσμιες πωλήσεις της για το οικονομικό έτος που έληξε τον περασμένο μήνα, εν μέρει λόγω των προβλημάτων της στην Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών της, η Nissan σκοπεύει να επενδύσει επιπλέον 10 δισεκατομμύρια γουάν (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια) μέχρι το τέλος του 2026 στην επιχείρηση, δήλωσε ο Μα κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην έκθεση αυτοκινήτου.

Η Nissan αποκάλυψε επίσης το πρώτο plug-in υβριδικό της, ένα ολοκαίνουργιο pickup truck που ονομάζεται Frontier Pro. Παρουσίασε επίσης την έκδοση παραγωγής του N7, ενός ηλεκτρικού σεντάν με μπαταρία που θα κυκλοφορήσει αυτόν τον μήνα με τον τοπικό συνεργάτη Dongfeng.

Ο Ma είπε ότι η Nissan θα λανσάρει 10 νέα ενεργειακά οχήματα στην Κίνα μέχρι το καλοκαίρι του 2027, σε σύγκριση με την προηγούμενη δέσμευση να κυκλοφορήσει οκτώ τέτοια οχήματα μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

«Πάντα μας επικρίνονταν επειδή καθυστερούσαμε στην τάση των plug-in υβριδικών, αλλά τώρα έχουμε την πρώτη. Και θέλαμε να κάνουμε κάτι ξεχωριστό με αυτό”, είπε ο Ma, αναφερόμενος στο Frontier Pro.

Οι πωλήσεις της Nissan

Είπε ότι τα σχέδια της Nissan ήταν να συνεχίσουν να εξάγουν από την Κίνα σε «πολλές άλλες χώρες, εκτός ίσως από μία», αναφερόμενος στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι πωλήσεις για κινεζικές εισαγωγές έχουν ουσιαστικά μπλοκαριστεί από δασμούς από την κυβέρνηση Μπάιντεν.

«Αν και ζούσα και εργάζομαι στις ΗΠΑ για μεγάλο χρονικό διάστημα, δεν μπορούσα να το προβλέψω», είπε ο Μα. «Θα κάνουμε εξαγωγές σε πολλές χώρες. Δεν μπορούμε να ανακοινώσουμε ποιες ακόμη.»

Ο Μα είπε ότι η επιτυχία της Nissan θα κριθεί από την τιμή της μετοχής και τις πωλήσεις της καθώς κυκλοφορούν τα νέα μοντέλα, ενώ ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας θα μιλήσει για συγκεκριμένους στόχους.

Αναφερόταν στον Ιβαν Εσπινόζα , ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος όταν ο προκάτοχός του, Μακότο Ουσίντα , αναγκάστηκε να παραιτηθεί τον Μάρτιο.
«Σίγουρα μου έβαλε έναν τεράστιο στόχο: γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα, γρήγορα», είπε ο Μα για το νέο του αφεντικό.

Ο Εσπινόσα δεν παρευρέθηκε στο σόου της Σαγκάης. Ο Ουσίντα, ο οποίος παραμένει διευθυντής της Nissan μέχρι τον Ιούνιο και διηύθυνε την κινεζική επιχείρηση νωρίτερα στην καριέρα του, ήρθε με τον Μα για μια ιδιωτική συνάντηση την Τετάρτη στο περίπτερο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή