
Με μικτά πρόσημα έκλεισαν σήμερα οι αγορές της Ασίας, διατηρώντας την εστίαση στις τελευταίες εξελίξεις που δείχνουν ότι ενδεχομένως να οδεύουμε σε αποκλιμάκωση στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας.
Μετά από τα τελευταία σχόλια τόσο του προέδρου όσο και του Υπουργού Οικονομικών των ΗΠΑ, η Κίνα δείχνει ότι είναι ανοιχτή σε εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ, αρκεί να σταματήσουν να προβαίνουν σε απειλές.
«Η στάση της Κίνας απέναντι στον εμπορικό πόλεμο που ξεκίνησαν οι ΗΠΑ είναι ξεκάθαρη: Δεν θέλουμε να πολεμήσουμε, αλλά δεν τον φοβόμαστε. Αν πολεμήσουμε, θα το πάμε μέχρι τέλους. Αν συνομιλήσουμε, η πόρτα είναι ορθάνοιχτη», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, Guo Jiakun, σύμφωνα με την Dow Jones.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο δείκτης Nikkei 225 της Ιαπωνίας ενισχύθηκε πάνω από 1%, με τον Topix να προσθέτει 0,81%. Ο δείκτης S&P/ASX 200 της Αυστραλίας σημείωσε άνοδο 0,56%.
Ο Kospi της Νότιας Κορέας υποχώρησε όμως κατά 0,47%, ενώ ο δείκτης μικρής κεφαλαιοποίησης Kosdaq κατέγραψε πτώση 0,15%.
Ο δείκτης Hang Seng του Χονγκ Κονγκ έχασε κατά 0,29%, ενώ ο δείκτης CSI 300 της ηπειρωτικής Κίνας παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος.
Οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών
Στο μεταξύ, οι μετοχές των ασιατικών αυτοκινητοβιομηχανιών παρουσίασαν μικτά πρόσημα, μετά τη δήλωση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ ότι εξετάζει την εξαίρεση ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών από δασμούς που είχαν προηγουμένως ανακοινωθεί από τη διοίκησή του.
Οι μετοχές των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών σημείωσαν άνοδο, με τις μετοχές των Toyota και Nissan να ενισχύονται κατά 3,49% και 2,44% αντίστοιχα. Η Honda αυξήθηκε κατά 0,99%, ενώ οι Mazda Motor και Mitsubishi Motor σημείωσαν άνοδο περίπου 3% η καθεμία.
Αντίθετα, οι μετοχές των νοτιοκορεατικών Kia και Hyundai Motor υποχώρησαν κατά 0,67% και 0,37% αντίστοιχα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επίσης κινήθηκαν πτωτικά. Οι μετοχές της Li Auto έχασαν πάνω από 3%. Η BYD υποχώρησε κατά 1,96% και η Xpeng κατά 1,76%.
Στα μάκρο της ημέρας, το ΑΕΠ της Νότιας Κορέας συρρικνώθηκε κατά 0,1% το πρώτο τρίμηνο του 2025, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα, χαμηλότερα από τις προσδοκίες για άνοδο 0,1%.


Latest News

Ήπιο profit taking στο Χρηματιστήριο Αθηνών - Αναζητούνται άμυνες
Η αγορά χρειάζεται να αφομοιώσει τη μεγάλη κίνηση του τελευταίου δεκαπενθημέρου μέχρι να μπορέσει να διασπάσει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα τη ζώνη των 1.700 μονάδων

Μικρή ανάκαμψη για την τιμή του πετρελαίου
Στο ραντάρ των επενδυτών η αύξηση της παραγωγής του ΟΠΕΚ+ και τα σήματα της Ουάσινγκτον για τους δασμούς

«Γαλλικές» πιέσεις δέχονται οι ευρωαγορές
Στο επίκεντρο ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας και τα εταιρικά αποτελέσματα

Γιατί ο χρυσός ξεπέρασε αμερικανικά ομόλογα και δολάριο - Το ράλι δίχως φρένα
Ο χρυσός διανύει ένα ράλι που φαίνεται ασταμάτητο - Η τιμή του έσπασε το φράγμα των 3.500 δολ, ανά ανά ουγγιά

Συνέχεια του ράλι στη Wall Street με ελπίδες για αποκλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων
Η Wall Street συνέχισε στον ίδιο ρυθμό με χθες, αλλά περιμένει ακόμη αρκετά για να μπορέσει να επανέλθει σε μια πιο κανονική τροχιά

Deutsche Bank: Κι όμως… οι αγορές δεν βλέπουν ακόμη ύφεση λόγω δασμών
Η ιστορία δείχνει ξεκάθαρα ότι αν τελικά υπάρξει ύφεση, τότε υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για περαιτέρω πτώση στις αγορές, εξηγεί η Deutsche Bank

Άλμα 3% για τον DAX, ισχυρά κέρδη στις ευρωαγορές
Ο Τραμπ και πάλι αναστάτωσε τις αγορές δίνοντας ελπίδα για μια συμφωνία στο εμπορικό αδιέξοδο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας

Φόρτσαρε στο φίνις το Χρηματιστήριο - Ανέκτησε και τις 1.700 μονάδες
Η αποφασιστική διατήρηση των 1.700 μονάδων δείχνει να χρειάζεται περισσότερα καύσιμα, με το πρώτο τεστ να είναι από αύριο

Ανακουφίζει τη Wall Street ο Τραμπ - Ράλι και για την Tesla
Ο αμερικανός πρόεδρος άφησε να εννοηθεί ότι οι δασμοί στις κινεζικές εισαγωγές ενδέχεται να μειωθούν - Και πάλι μια νέα πραγματικότητα για τη Wall Street

H Vetanda σχεδιάζει την εισαγωγή στο χρηματιστήριο για να αναπτυξει ορυχείο χαλκού στη Ζαμπια
H Vetanda χρειάζεται ένα δισ. δολ. για να αναπτύξει το ορυχείο χαλκού στη Ζάμπια - Ελπίζει ότι σε μια πενταετία θα παράγει 300.000 τόνους χαλκού ετησίως