
Οι παραγωγοί συσκευασμένων τροφίμων όπως η Nestle και η Unilever χαλαρώνουν τις αυξήσεις των τιμών στις ΗΠΑ για να μην χάσουν τους Αμερικανούς αγοραστές από τις φθηνότερες μάρκες ιδιωτικής ετικέτας των λιανοπωλητών, καθώς ο παγκόσμιος εμπορικός πόλεμος δοκιμάζει τα όρια της τιμολογιακής τους δύναμης στα παντοπωλεία.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει επιβάλει ευρείς δασμούς σε αρκετές χώρες σε όλο τον κόσμο τους τελευταίους μήνες, προκαλώντας ανησυχίες ότι η αμερικανική οικονομία θα οδηγηθεί σε ύφεση, με τα εμπορεύματα και τις βασικές υπηρεσίες κοινής ωφέλειας να γίνονται πιο ακριβά, αναφέρει το Reuters.
Ο Τραμπ συναντήθηκε τη Δευτέρα με μεγάλους λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένης της Walmart και της Target , για να συζητήσουν τον αντίκτυπο των δασμών στις εισαγωγές τους.
«Ορισμένες πολιτικές αποφάσεις, οικονομικές αποφάσεις που ελήφθησαν έχουν μάλλον υπονομεύσει την ήδη αδύναμη καταναλωτική εμπιστοσύνη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Λορέν Φριξ στους δημοσιογράφους την Πέμπτη κατά τη διάρκεια μιας κλήσης για τα κέρδη. Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο και παραγωγός των Nescafe και Kit-Kat, μείωσε τις τιμές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη αγορά της, κατά 1%.
«Όταν πρόκειται για την τιμολόγηση, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη τους πελάτες, τους καταναλωτές, τις κινήσεις των ανταγωνιστών», δήλωσε ο Φριξ. «Προσπαθούμε να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερες τιμές για να καλύψουμε το κόστος μας, ενώ παράλληλα λαμβάνουμε υπόψη μας την αντίδραση των καταναλωτών».
Η εταιρεία παραγωγής σαπουνιών Dove Unilever, η οποία επίσης ανακοίνωσε αποτελέσματα την Πέμπτη, σημείωσε “μειωμένο καταναλωτικό κλίμα” στη Βόρεια Αμερική, όπου αύξησε τις τιμές μόνο κατά 2,1%.
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Η Nestle, η Unilever και άλλοι κατασκευαστές οικιακών προϊόντων και συσκευασμένων τροφίμων πρέπει να επιδείξουν προσοχή με τις αυξήσεις τιμών για να αποφύγουν την απομάκρυνση των Αμερικανών αγοραστών που ανησυχούν ότι θα έχουν λιγότερα χρήματα για να ξοδέψουν σε είδη διατροφής, δήλωσαν σύμβουλοι του κλάδου και επενδυτές. Στα παντοπωλεία, οι εταιρείες αυτές ανταγωνίζονται κατά μέτωπο τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των λιανοπωλητών, τα οποία είναι γενικά φθηνότερα.
«Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι πεσμένη. Βλέπουμε ότι τα καταναλωτικά πρότυπα αλλάζουν », δήλωσε ο Kris Licht, διευθύνων σύμβουλος της Reckitt , σε μια κλήση για τα κέρδη την Τετάρτη. Πρόσθεσε ότι, σε αυτό το πλαίσιο, ο κατασκευαστής των προφυλακτικών Durex το πρώτο τρίμηνο αύξησε τις τιμές μόλις κατά 0,9% στη Βόρεια Αμερική έναντι 3% στην Ευρώπη και 3,9% στις αναδυόμενες αγορές.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών έχασαν μερίδιο αγοράς από τις μάρκες καταστημάτων (private label) που κατασκευάζονται από εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Walmart και η Target .
Τα στοιχεία που αντλήθηκαν για το Reuters από την εταιρεία ερευνών Nielsen IQ έδειξαν ότι μόλις το πρώτο τρίμηνο, οι κατασκευαστές μεγάλων εμπορικών σημάτων οικιακών αγαθών διατήρησαν κατά μέσο όρο τις αυξήσεις τιμών περίπου στο 2%, σε σύγκριση με τις ταχύτερες αυξήσεις τιμών περίπου 4% από τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας για το ίδιο καλάθι αγαθών που περιλάμβανε κατηγορίες από καφέ και σαπούνι μέχρι παιδικές τροφές και ταμπόν.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξακολουθούν να είναι φθηνότερα κατά μέσο όρο τουλάχιστον κατά περίπου 1 δολάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Η μάχη των τιμών
Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή των ΗΠΑ αυξήθηκε 2,4%, τον Μάρτιο σε ετήσια βάση, πάνω από το ποσοστό 2% με το οποίο οι μεγάλες μάρκες αύξησαν πρόσφατα τις τιμές, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Ο συνεργάτης της McKinsey, Πατρίτισο Ιμπανεζ , είπε ότι οι αγοραστές προετοιμάζονται για αύξηση του κόστους λόγω των τιμολογίων και μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία συμβούλων έδειξε ότι το 60% των ανθρώπων σχεδιάζει να αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες αγοράζοντας πράγματα που είναι φθηνότερα ή μεταβαίνοντας σε κλαμπ χονδρικής ή πηγαίνοντας σε διαδικτυακούς λιανοπωλητές.
«Δεν θα συνιστούσαμε αυξήσεις τιμών», είπε ο Ιμπανέζ. «Οι ιδιωτικές μάρκες αναπτύσσονται τέσσερις φορές πιο γρήγορα από τις εθνικές (μεγάλες) μάρκες στις ΗΠΑ».
«Μια κρύπτη»
Αυτή η τάση είναι ανησυχητική για τους επενδυτές σε μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών όπως η Nestle , παρόλο που οι περισσότερες εταιρείες επιμένουν ότι οι δραστηριότητές τους δεν είναι σημαντικά εκτεθειμένες σε δασμούς.
«Είναι πολύ δύσκολο να βρεις κρυψώνες για επενδυτές», δήλωσε ο Τομ Λεμέγκρ , διαχειριστής χαρτοφυλακίου στην ομάδα ευρωπαϊκών μετοχών στον επενδυτή Janus Henderson. Ο Λεμέγκρ είπε ότι οι αγοραστές σκέφτονται προσεκτικά πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους και ότι οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών πρέπει να βρουν πώς να καταπολεμήσουν τον ανταγωνισμό από τα εμπορικά σήματα ιδιωτικών ετικετών.
Στο Walmart.com, οι αγοραστές μπορούν να αγοράσουν ένα μπουκάλι 100 ουγκιών υγρού απορρυπαντικού Unilever’s Persil για 12,97 $. Για 11,64 $, ωστόσο, οι αγοραστές μπορούν να αγοράσουν ένα μπουκάλι υγρών 154 ουγκιών απορρυπαντικού Great Value της Walmart που υπόσχεται 154 φορτία ρούχων.
Η Nestle έχει χάσει μερίδιο αγοράς των ΗΠΑ στα καταστήματα τουλάχιστον τα τελευταία 18 τρίμηνα, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που αναλύει η Barclays. Η εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη όταν ανέφερε τα τριμηνιαία αποτελέσματα ότι είχε «προκλήσεις μεριδίου αγοράς» στις κατηγορίες κατεψυγμένων τροφίμων και κρέμας.


Latest News

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό

Αύξηση των εξαγωγών αλκοολούχων ποτών απο τις ΗΠΑ το 2024
Oι εξαγωγές ουίσκι απο τις ΗΠΑ στην ΕΕ αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60% σε 699 εκατ. δολάρια , μεταξύ 2022 και 2024, από 439 εκατ. δολάρια το 2021

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της