
Ξεπέρασε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις του α’ τριμήνου η Unilever. Οι αυξήσεις των τιμών και η σταθερή ζήτηση για τα premium προϊόντα της ήταν καθοριστικοί παράγοντες για το θετικό αποτέλεσμα που παρουσίασε η εταιρεία.
Η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3%, οι όγκοι κατά 1,3% και οι τιμές κατά 1,7%.
Επιβεβαιώνει το guidance η Unilever
Η Unilever επιβεβαίωσε το guidance της για το σύνολο του έτους εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις θα σημειώσουν άνοδο μεταξύ 3% και 5%.
Όπως αναφέρει η εταιρεία των δημοφιλών brands (Dove, Magnum, Hellman’s κ.α.), η εν λόγω πρόβλεψη στηρίζεται στη γραμμή παραγωγής των καινοτόμων προϊόντων, στη δυναμική των αναπτυγμένων αγορών και τις αναμενόμενες βελτιώσεις στην Ινδονησία και την Κίνα κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ως αποτέλεσμα των αποφασιστικών ενεργειών που έχουν πραγματοποιηθεί και στις δύο αγορές.
Τα περιθώρια κέρδους
Η εταιρεία αναμένει μέτρια βελτίωση στο υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο για το σύνολο του έτους, σε σύγκριση με το 18,4% του 2024.
Τα περιθώρια κέρδους κατά το πρώτο και το δεύτερο εξάμηνο θα είναι πιο εξισορροπημένα σε σχέση με το 2024 ενώ ο άμεσος αντίκτυπος των δασμών στην κερδοφορία αναμένεται να είναι περιορισμένος και διαχειρίσιμος.
Στο σάιτ της εταιρείας αναφέρονται τα ακόλουθα: «Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, είμαστε συνειδητοποιημένοι πως το μακροοικονομικό περιβάλλον, η σταθερότητα των νομισμάτων και το καταναλωτικό αίσθημα παραμένουν αβέβαια, και θα παραμείνουμε ευέλικτοι ώστε να προσαρμόσουμε τα σχέδιά μας όπου χρειαστεί».
Σε εξέλιξη βρίσκεται και η επαναγορά μετοχών ύψους 1,5 δισ. ευρώ, η οποία θα ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
«Ξεκινήσαμε το έτος με μια ανθεκτική απόδοση. Η αύξηση των υποκείμενων πωλήσεων κατά 3% στο πρώτο τρίμηνο αντικατοπτρίζει τη δύναμη του ολοένα και πιο premium και καινοτόμου χαρτοφυλακίου μας στις ανεπτυγμένες αγορές. Έχουμε προγραμματίσει παρεμβάσεις σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές για να ενισχύσουμε την ανάπτυξη στο υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Fernando Fernandez.
«Ξεκινήσαμε το έτος με μια ανθεκτική απόδοση»
Και πρόσθεσε ότι ενώ η αυξημένη παγκόσμια μακροοικονομική αβεβαιότητα αποτελεί γεγονός, «ωστόσο, η ποιότητα του προγράμματος καινοτομίας μας, η ισχυρή επένδυση στα brands μας και η συνεχώς βελτιούμενη ανταγωνιστικότητά μας μάς δίνουν τη σιγουριά ότι θα επιτύχουμε τους ετήσιους στόχους μας».
Επιδόσεις των Power Brands
Τα Power Brands της εταιρείας σημείωσαν ανάπτυξη 3,0%, με ισχυρές επιδόσεις από το μεγαλύτερο brand, το σαπούνι Dove, το οποίο αυξήθηκε πάνω από 8%, καθώς και από τα Vaseline, Liquid I.V. και Magnum. Η ανάπτυξη αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα Power Brands του τομέα Οικιακής Φροντίδας, τα οποία επηρεάστηκαν από τις συνθήκες της αγοράς, ιδιαίτερα στη Βραζιλία, καθώς και από την Knorr.
Ο τομέας Beauty & Wellbeing σημείωσε υποκείμενη αύξηση πωλήσεων κατά 4,1%, με αύξηση όγκου 2,5% και αύξηση τιμής 1,5%, χάρη στη συνεχιζόμενη ισχυρή διψήφια ανάπτυξη των Wellbeing brands της Unilever.
Ο τομέας Personal Care σημείωσε αύξηση 5,1%, με αύξηση όγκου 2,7%, κυρίως λόγω της καλής απόδοσης των προϊόντων Καθαρισμού Δέρματος και Αποσμητικών στη Βόρεια Αμερική.
Οι υποκείμενες πωλήσεις στον τομέα Home Care αυξήθηκαν κατά 0,9%, καθώς η συνεχιζόμενη ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη, που υποστηρίχθηκε από την κυκλοφορία premium καινοτομιών, αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις προκλήσεις που παρουσίασαν οι αγορές στη Λατινική Αμερική.
Ο τομέας Τροφίμων παρουσίασε υποκείμενη αύξηση πωλήσεων 1,6%, με την ανάπτυξη να καθοδηγείται κυρίως από την αύξηση τιμών σε αργές αγορές. Ο τομέας Παγωτού αναπτύχθηκε κατά 4,0%, επωφελούμενος από τη συνεχιζόμενη ποιότητα καινοτομιών και τις λειτουργικές βελτιώσεις.
Οι αγορές – αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες
Οι ανεπτυγμένες αγορές – που αντιπροσωπεύουν το 42% του κύκλου εργασιών του oμίλου – σημείωσαν υποκείμενη αύξηση πωλήσεων 4,5%, με αύξηση όγκου 3,3% και αύξηση τιμών 1,2%. Ήταν το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο με USG πάνω από 4% στις ανεπτυγμένες αγορές. Οι όγκοι παρουσίασαν ισχυρές επιδόσεις στη Βόρεια Αμερική στους τομείς Beauty & Wellbeing και Personal Care, και στην Ευρώπη στον τομέα Home Care.
Οι αναδυόμενες αγορές – που αντιπροσωπεύουν το 58% του κύκλου εργασιών του Ομίλου – σημείωσαν υποκείμενη αύξηση πωλήσεων 2,0%, με μείωση όγκου -0,1% και αύξηση τιμών 2,1%. Η ανάπτυξη στη Λατινική Αμερική επιβραδύνθηκε στο 1,5%, με μείωση όγκου -3,0%, καθώς τα υψηλά πραγματικά επιτόκια οδήγησαν τους λιανοπωλητές στο να μειώσουν τα αποθέματα.
Η Ινδία σημείωσε ανάπτυξη 3%, χάρη στην αύξηση όγκου στους τομείς Home Care και Beauty & Wellbeing.
Η ανάπτυξη της αγοράς στην Κίνα παρέμεινε υποτονική και οι υποκείμενες πωλήσεις σημείωσαν υψηλή μονοψήφια μείωση. Η Ινδονησία παρουσίασε πτώση -6,6%, καθώς συνεχίζεται η επιχειρησιακή αναδιάρθρωση στη χώρα. Η εταιρεία αναμένει ότι και οι δύο αγορές θα συμβάλουν στην ανάπτυξη από το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €14,8 δισ., σημειώνοντας μείωση -0,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς η υποκείμενη αύξηση πωλήσεων αντισταθμίστηκε περισσότερο από μείωση -2,7% λόγω αποεπενδύσεων από εξαγορές και αρνητική επίδραση -1,1% από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Διαχωρισμός του τομέα του Παγωτού
Προς την ολοκλήρωση του διαχωρισμού του τομέα Παγωτού κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Η νέα εταιρεία θα ονομάζεται The Magnum Ice Cream Company και αναμένεται να λειτουργήσει ως ανεξάρτητη επιχειρηματική οντότητα από την 1η Ιουλίου.
Η Magnum Ice Cream Company θα διαχωριστεί μέσω αποσχίσεως, με εισαγωγή της στο χρηματιστήριο του Άμστερνταμ, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης – τα τρία χρηματιστήρια στα οποία διαπραγματεύονται σήμερα οι μετοχές της Unilever.
Η νέα εταιρεία θα έχει την έδρα της στο Άμστερνταμ.


Latest News

Το Επενδυτικό ταμείο Νορβηγίας έχασε 40 δισ. δολ. από τις επενδύσεις σε μετοχές τεχνολογίας
Το αξίας 1,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων επενδυτικό ταμείο έχει μεγάλες επενδύσεις στις λεγόμενες Big tech

Η Nokia εξετάζει επέκταση της παραγωγής στις ΗΠΑ για να αντιμετωπίσει τους δασμούς
Εάν υπάρχουν ευκαιρίες για ενίσχυση [της αμερικανικής παραγωγής], είναι ένα από τα πράγματα που θα εξετάσω, είπε ο CEO της Nokia

Ολι Ρεν: Η ΕΚΤ πρέπει να είναι ευέλικτη - Να μην αποκλείει μεγαλύτερη μείωση επιτοκίων
Ο πρώην Ευρωπαίος Επίτροπος για την Οικονομία, Ολι Ρεν, μίλησε στο περιθώριο της εαρινής συνεδρίασης του ΔΝΤ

Nestlé: Αύξηση 2,8% των πωλήσεων το α' τρίμηνο - Ο ρόλος των Kit-Kat και Nescafe
Παρόλο που η Nestlé αύξησε τις τιμές της Kit-Kat και του Nescafe, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καλύτερα από τα προβλεπόμενα

Πώς η Adidas διπλασίασε τα κέρδη της παρά τις εμπορικές εντάσεις
Τα λειτουργικά κέρδη της Adidas διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο στα 610 εκατ. ευρώ, από 336 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι

Έσοδα ρεκόρ 1,19 δισ. στο α' τρίμηνο από τις συναλλαγές μετοχών για την BNP Paribas
Ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas Ζαν Λορέν Μποναφέ έχει μπροστά του ετήσια γενική συνέλευση τον Μάιο, οπότε οι επενδυτές θα αποφασίσουν για την παραμονή του

Revolut: Κέρδη πάνω από 1 δισ. δολάρια το 2024 - Ανάπτυξη ρεκόρ και ευρεία προσφορά προϊόντων
Το οικονομικό ορόσημο φτάνει καθώς η Revolut προετοιμάζει μια μετάβαση για να γίνει μια πλήρως λειτουργική τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Τραμπ ετοιμάζει εξαιρέσεις από τους δασμούς για την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι αμερικανικές εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν τις τελευταίες εβδομάδες για περαιτέρω εξαιρέσεις, προειδοποιώντας ότι οι δασμοί Τραμπ θα επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στον κλάδο

Αυτό είναι το πιο «ακριβό» αεροδρόμιο του κόσμου
«Είναι εκμετάλλευση. Εκμεταλλεύονται τις ανάγκες των ανθρώπων που απλώς θέλουν να φάνε ή να πιούνε», λένε οι ταξιδιώτες για τις τιμές στο αεροδρόμιο

Πόσο κόστισε η επίθεση Τραμπ στην αμερικανική επιστήμη
Σαρωτικές περικοπές χρηματοδότησης απειλούν να υπονομεύσουν την καινοτομία που αποτελεί κεντρικό στοιχείο της οικονομικής ισχύος των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες