
«Τρία αυτοκίνητα στην Κίνα και για την Κίνα». Αυτό είναι το σύνθημα της Volkswagen στο πρώτο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σανγκάης που άνοιξε τις πύλες του την Τετάρτη υποδεχόμενο περί τους… 1.300 εκθέτες! Ο γερμανικός όμιλος με τις 10 επωνυμίες μεταξύ των οποίων τις Volkswagen, Audi και Porsche, παρουσίασε τρία πρωτότυπα μοντέλα «με συμπαγή σχεδίαση μεν, αλλά και με σαφή σπορ διάθεση», όπως μεταδίδουν τα κινεζικά και ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης.
Ασφαλώς η VW, όπως και όλες οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν κατασκευάζει μόνη της τα μοντέλα της στην Κίνα. Τα κατασκευάζει σε συνεργασία με τοπικούς εταίρους. Με παρουσία από τη δεκαετία του 1990 ο γερμανικός όμιλος ήταν κάποτε πρώτος σε πωλήσεις στην Κίνα, ωστόσο στη συνέχεια ξεπεράστηκε από Κινέζους κατασκευαστές όπως η BYD και η Dongfeng, οι οποίοι χάρη στις συνεργασίες τους με τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες απέκτησαν τεχνογνωσία που τους κατέστησε άκρως ανταγωνιστικούς. ΄
Φουλ επίθεση
Σε κάθε περίπτωση η κινεζική είναι εδώ και δεκαετίες μια από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως για τη Volkswagen. Οι πωλήσεις της όμως εκεί φθίνουν. Το πρώτο τρίμηνο του 2025 πούλησε 644.100 οχήματα, αριθμός τεράστιος μεν αλλά μειωμένος κατά 7,1% συγκριτικά με τις πωλήσεις του αντίστοιχου τριμήνου πέρυσι.
«Στόχος της VW είναι η κορυφή της κινεζικής αγοράς και για να την κατακτήσει ξανά επιστρατεύει όλες της τις δυνάμεις: σχεδιάζει να λανσάρει περισσότερα από 20 ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα στη χώρα έως το 2027», γράφει η γαλλική οικονομική «Les Echos».
Πρόκειται για μια κίνηση που ο επικεφαλής της κινεζικής θυγατρικής του ομίλου, Ραλφ Μπραντστέτερ, χαρακτήρισε ως «τη μεγαλύτερη επίθεση που έχει εκδηλωθεί ποτέ στην ιστορία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου».
«Μέσα σε ένα διεθνές περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό που καθίσταται όλο και πιο ασαφές και αβέβαιο εξαιτίας των αυξανόμενων τελωνειακών φραγμών, η Volkswagen βρίσκεται σε σημείο καμπής», κατά τη «Les Echos». Η εφημερίδα σημειώνει ότι μετά τις αποτυχίες που κόστισαν τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στο πρώην αφεντικό του ομίλου Χέρμπερτ Ντίες, ο νέος CEO Όλιβερ Μπλούμε έχει διακηρύξει ως στόχο του ομίλου να καταστεί «παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας».
Η κορυφαία αγορά
Επιπλέον φημολογείται ότι ο Μπλούμε προωθεί εντατικά τα σχέδια επέκτασης του ομίλου και στις ΗΠΑ, με την κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής της Audi σε μια προσπάθεια να αποφύγει τους δασμούς του προέδρου Τραμπ. Η κεντρική στόχευση, ωστόσο, δεν παύει να είναι η Κίνα.
«Θα πρέπει να προχωρήσουμε γρήγορα», τονίζει ο Μπλούμε. Η Κίνα είναι η κορυφαία κατασκευάστρια χώρα αυτοκινήτων στον κόσμο και πέρυσι εξήγαγε 6,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα – μιλάμε για αύξηση 23% σε σύγκριση με τις εξαγωγές του 2023.
Ακόμα κι αν τα τελωνειακά εμπόδια που ορθώνονται σε ολόκληρο τον κόσμο με πρωτοβουλία των ΗΠΑ καταφέρουν να φρενάρουν τους τοπικούς κατασκευαστές, δεν θα σταματήσουν σε καμία περίπτωση την ανάπτυξη του κλάδου αυτοκινήτου στην Κίνα. Κι αυτό διότι μόνο στην κινεζική αγορά θα μπορούσαν να πωληθούν το 2025 περισσότερα από 26 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων AlixPartners.
Αν επαληθευθούν οι προβλέψεις της AlixPartners, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά το άθροισμα των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, όπου η τάση των καταναλωτών είναι πτωτική για τον κλάδο.
Επισπεύδει και η Nissan
Σημειωτέον ότι επέκταση των δραστηριοτήτων της στη γιγαντιαία κινεζική αγορά ανακοίνωσε και η ιαπωνική Nissan. Συγκεκριμένα, ο πρώην οικονομικός διευθυντής της Nissan και άρτι διορισθείς επικεφαλής της εταιρείας στην Κίνα Στέφεν Μα ανακοίνωσε επενδύσεις 10 δισ. γουάν (1,4 δισ. δολαρίων) στην Κίνα έως τα τέλη του 2026 κρίνοντας ότι η επιχείρησή του «ήταν κάπως αργή σε ό,τι αφορά την προσέγγιση με την Κίνα».
Μιλώντας σε εκδήλωση στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σανγκάης ο Μα απέδωσε την υστέρηση στη… μεγάλη ταχύτητα με την οποία κινήθηκαν τα τελευταία χρόνια οι Κινέζοι κατασκευαστές. Η Nissan πούλησε πέρυσι λιγότερα από 700.000 οχήματα στην Κίνα, ενώ το έτος 2000 είχε πουλήσει υπερδιπλάσια.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια

Μπέιλι: Επικεντρωνόμαστε στο σοκ της ανάπτυξης – Τι είπε για δασμούς και ύφεση
Η Τράπεζα της Αγγλίας θα εξετάσει τις επιπτώσεις από τους δασμούς στην ανάπτυξη και στον πληθωρισμό