Οι προσεκτικοί επενδυτές με καλό… αισθητήριο για τις επιχειρήσεις έχουν πάρει μυρωδιά μία τάση στην αγορά ομορφιάς. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι, φαίνεται, φορούν άρωμα, σύμφωνα με τους FT.
ΗΠΑ: Η Ulta βγαίνει εκτός συνόρων και πάει Μεξικό – Τα σχέδια ανάπτυξης
Το άρωμα, κάποτε είχε φτάσει σε αδιέξοδο στην αγορά ομορφιάς, ήταν η πρώτη κατηγορία που βγήκε από τις πύλες μετά τα lockdown της εποχής της πανδημίας. Έχει παρουσιάσει διψήφια ανάπτυξη από το 2021 και τώρα έχει λιανικές πωλήσεις 64,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, σύμφωνα με ανάλυση της Barclays. Αυτό δεν απέχει πολύ από το 40% πάνω από το επίπεδο του 2019.
Αυτό φαίνεται να είναι μια παγκόσμια τάση. Η αρωματισμένη Ευρώπη – η οποία αντιπροσώπευε το 28% της αγοράς αρωμάτων το 2023 σύμφωνα με το Euromonitor – κατάφερε διψήφια αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο από την πανδημία. Στις ΗΠΑ, όπου το άρωμα έχει λιγότερη καθημερινή παράδοση, η διείσδυση έχει διπλασιαστεί.
Πατάνε γκάζι τα αρώματα
Ακόμα καλύτερα, το πιο ακριβό προϊόν της αγοράς έχει ξεπεράσει τα φθηνότερα αρώματα. Στις ΗΠΑ, το άρωμα…. ποιότητας αυξήθηκε κατά 12% το 2023 σε σύγκριση με το 4% της μαζικής αγοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Τουλάχιστον προς το παρόν, η αγορά αρωμάτων επιτυγχάνει την αγία τριάδα της αυξανόμενης διείσδυσης, της συχνότητας χρήσης και υπάρχει σαφής τάση προς την πριμοδότηση.
Αλλά τα συστατικά αυτής της έκρηξης στην αγορά αρωμάτων είναι δύσκολο να αναλυθούν. Η βάση είναι η αυξανόμενη τάση προς την αυτο-φροντίδα, η οποία έχει ανυψώσει την αγορά ομορφιάς ευρύτερα. Οι νεότεροι καταναλωτές αποφεύγουν την έννοια του αρώματος «υπογραφής» υπέρ της κατοχής και της χρήσης αρωμάτων πολλαπλών διαφορών. Η διείσδυση μεταξύ των πολύ νεότερων καταναλωτών – με άλλα λόγια της γενιάς Z – έχει τετραπλασιαστεί στις ΗΠΑ, αν και από πολύ χαμηλή βάση, επισημαίνει ο Iain Simpson, αναλυτής καταναλωτών στην Barclays.
Για τις εταιρείες, αυτό έχει σημασία. Οι «χυμοί» και τα φανταχτερά γυάλινα μπουκάλια του αρώματος premium σημαίνουν ότι έχει χαμηλότερα μικτά περιθώρια κέρδους σε σύγκριση με, ας πούμε, την premium περιποίηση της επιδερμίδας. Για παράδειγμα, η ισπανική Puig – που επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στα ακριβά αρώματα – έχει περιθώριο κέρδους 75%, ενώ η premium μάρκα ομορφιάς Aesop της Αυστραλίας, η οποία αγοράστηκε από τη L’Oréal, κατάφερε ένα εντυπωσιακό 87,1% το 2022. Αλλά υπάρχουν πολλά περισσότερα από τα ακριβά πράγματα.
Περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων αρωμάτων είναι ποιοτικά αρώματα , σύμφωνα με τη Molly Wylenzek από την Jefferies, σε σύγκριση με περίπου το ένα τρίτο για την ομορφιά συνολικά.
Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει κανένα σημάδι επιβράδυνσης. Ωστόσο, η τάση πριμοδότησης έχει όρια, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες αναταράξεις στον τομέα της ομορφιάς. Πάντως τα ακριβά γυάλινα δοχεία και οι φιλόδοξες εκστρατείες μάρκετινγκ δεν συμβάλλουν, τελικά, στην ουσία.
Latest News
H «ατμομηχανή» της Ευρώπης αγκομαχά - Σε ύφεση για δεύτερη χρονιά η Γερμανία
Η οικονομία στη Γερμανία συρρικνώθηκε κατά 0,2% το προηγούμενο έτος
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες