
Στις προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών για την ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και την Ενέργεια «Green mobility 2022» που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη.
Εκτόξευση
Τα στοιχεία με την ταξινόμηση των αμιγώς ηλεκτρικώς οχημάτων από το 2019 έως σήμερα, που παρουσίασε ο κ. Παπαδόπουλος, ξεπερνούν κατά πολύ τους στόχους όπως είχαν αποτυπωθεί στο ΕΣΕΚ. Όπως ανέφερε «το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε περίπου εννέα φορές και ανήλθε σε 3.594 ταξινομήσεις». Το 2022, σύμφωνα με τον υφυπουργό, προβλέπεται να κλείσει με εντυπωσιακά νούμερα για την ηλεκτροκίνηση, αφού, όπως ανέφερε, μόνο τους μήνες Ιανουάριος – Μάϊος 2022, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ανέλθει στις 1.515, κάτι που όπως εκτίμησε «οι τελικοί αριθμοί ταξινόμησης θα είναι ακόμη πιο αυξημένοι από το 2021».
Πρόσθεσε δε, ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. Ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση φιλοδοξεί μέσω της αυξημένης παροχής οικονομικών κινήτρων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που θα “βγει” εκ νέου στην αγορά σε λίγο χρονικό διάστημα «να υπάρξει σημαντική ανανέωση του στόλου των οχημάτων». Ανακοίνωσε ότι στο ίδιο πρόγραμμα «προβλέπονται γενναίες επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των ταξί», τα οποία πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Επανέλαβε την εξαγγελία του αρμόδιου υπουργού Κώστα Καραμανλή, ότι «η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκ των οποίων τα 400 θα βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και σήμερα υπάρχουν 1.200. Στόχος μας είπε, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2030.
Το θεσμικό πλαίσιο
Αναφέρθηκε επιγραμματικά στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά την συντήρηση του ηλεκτρικού οχήματος με «συνεργεία υψηλής τάσης και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης», μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον. Ανακοίνωσε ότι σε σύντομο χρόνο μια νέα εφαρμογή του υπουργείου με «το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών» θα είναι ανοικτή στους χρήστες ηλεκτροκίνησης όπου ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών, όπως ανά πάσα ώρα και στιγμή πόσο μακριά βρίσκεται ο πρώτος διαθέσιμος φορτιστής, πόσο στοιχίζει η φόρτιση και αν πρέπει να κάνει κράτηση γιατί μπορεί να υπάρχει μποτιλιάρισμα.
«Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό»
Από την πλευρά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας, καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, δήλωσε ότι το μέλλον σε πολλές δράσεις του πανεπιστημίου θα είναι ηλεκτρικό και υπενθύμισε ότι στα εδαφικά σχέδια της δίκαιης μετάβασης «περιλαμβάνονται χώροι για στρατηγικές επενδύσεις» που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, των μπαταριών και των ΑΠΕ γενικότερα. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, ανέλυσε τον ενεργειακό σχεδιασμό της Περιφέρειας που εξελίσσεται μέσω της απολιγνιτοποίησης, με τις τεχνολογίες υδρογόνου, την ανάπτυξη ΑΠΕ και τις εμβληματικές επενδύσεις που ήδη προγραμματίζονται στο χώρο της μεταποίησης, αλλά και της αγροδιατροφικού τομέα. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον λέγοντας ότι «η δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε προνομιακή θέση, είναι στον πυρήνα των ενεργειακών εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα σε όλη την Ευρώπη.
ΔΕΔΔΗΕ και Εγνατία Οδός
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, διαβεβαίωσε ότι οι βασικές υποδομές του δικτύου «επαρκούν για την ανάπτυξη και την στήριξη της ηλεκτροκίνησης με βάση τους σημερινούς σχεδιασμούς έως το 2030 και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα στην επιβάρυνση του δικτύου από την φόρτιση οχημάτων, είτε κατά την διάρκεια της ημέρας, είτε της νύκτας με το μειωμένο τιμολόγιο».
Από την πλευρά του ο Ιωάννης Τσελίκης, επικεφαλής του τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, τόνισε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξει υποχρεωτικότητα σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου «ανά 60 χλμ να υπάρχει σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων», ενώ από τα στοιχεία που παρουσίασε «η Εγνατία οδός είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που σε όλο του το μήκος η φόρτιση οχημάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτη».
Στις εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου μίλησαν και οι δήμαρχοι Φλώρινας, Πρεσπών καθώς και Μπίτολα, Ρέσεν (Βόρεια Μακεδονία) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Interreg IPA CBC Programme Greece – Republic of North Macedonia 2014-2020 το οποίο μέσω του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας στηρίζει τις δράσεις Green Inter-e-Mobility που υλοποιούνται στους παραπάνω διασυνοριακούς δήμους.


Latest News

Δύο ταχυφορτιστές εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Νέα Οδό
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία