
Οι εταιρείες logistics προσπαθούν να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες της εποχής Τραμπ που απειλούν να ανατρέψουν την άνθηση της επιχείρησής τους, που βασίζεται σε παραδόσεις μικρών δεμάτων από Κινέζους πωλητές σε Αμερικανούς αγοραστές.
Η απόφασή του αμερικανού προέδρου να ανακαλέσει έναν κανόνα «de minimis» για την Κίνα, κλείνοντας ουσιαστικά ένα κενό που επέτρεπε σε μικρές συσκευασίες αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισέλθουν αφορολόγητα στις ΗΠΑ, τέθηκε σε ισχύ λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης ώρα Ουάσιγκτον, επηρεάζοντας τα δισεκατομμύρια σε αγαθά που πωλούνται από λιανοπωλητές όπως η Shein και η Temu, σημειώνει το Bloomberg.
Huawei: Δημιουργεί Ευρωπαϊκό Κόμβο Logistics στο λιμάνι του Πειραιά
Ο αρχικός αντίκτυπος ήταν η σύγχυση και οι βιαστικές προσπάθειες ορισμένων εταιρειών logistics στην Κίνα να αυξήσουν τις τιμές για να αντιμετωπίσουν υψηλότερους δασμούς. Ωστόσο, η κίνηση του Τραμπ κινδυνεύει με εκτεταμένες συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της καταναλωτικής ισχύος των πολιτών των ΗΠΑ που ήδη παλεύουν με το άγχος του κόστους ζωής.
Ενώ η Κίνα ανέφερε επίσημα περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια εξαγωγές μικρών δεμάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, η Nomura Holdings εκτιμά ότι πακέτα αξίας έως και 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων με προορισμό τις ΗΠΑ προήλθαν από τη χώρα.
Η ανάκληση του de minimis θα μπορούσε να μειώσει την ανάπτυξη των εξαγωγών της Κίνας κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες και να μειώσει την επέκταση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος φέτος κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, εκτιμά η τράπεζα, επιβαρύνοντας τις υπάρχουσες προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
Οι εντολές Τραμπ έχουν επίσης τονίσει την περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού που στηρίζει τη ροή των πακέτων. Περίπου το 50% της διεθνούς αγοράς υπηρεσιών άμεσης αλληλογραφίας που συνιστούν τα μικρά δέματα, σύμφωνα με την China Merchants Bank, αποστέλλονται αεροπορικώς ή θαλάσσια μέσω εθνικών ταχυδρομικών εταιρειών όπως η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το αντίο της USPS για τη μεταφορά αγαθών από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ προκαλεί εκνευρισμό στη βιομηχανία. Η μέθοδος είναι συνήθως φθηνή, αλλά χρειάζονται δύο έως τρεις εβδομάδες για να παραδοθούν τα αγαθά.

Επιπτώσεις στις αγορές στο διαδίκτυο
Η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή, που αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της αγοράς, είναι η χρήση υπηρεσιών αεροπορικού φορτίου που διοργανώνονται από πράκτορες εφοδιαστικής, οι οποίες συνήθως κοστίζουν περισσότερο αλλά υπόσχονται χρόνους παράδοσης περίπου μία εβδομάδα. Η πιο ακριβή επιλογή, που αντιστοιχεί στο 10% της αγοράς, είναι η αποστολή δεμάτων μέσω αεροπλάνου μέσω εταιρειών όπως η FedEx, η United Parcel Service, η DHL και η κινεζική SF Holding Co.
Το Bloomberg έριξε μια ματιά στο πώς επηρεάζονται οι βασικοί παράγοντες του κλάδου.
Hongkong Post
Η ταχυδρομική υπηρεσία του οικονομικού κόμβου ανέφερε ότι δεν θα δέχεται δέματα στις ΗΠΑ μέχρι νεωτέρας. Ο φορέας εκμετάλλευσης είπε ότι είχε ξεκινήσει συνομιλίες με την USPS, αλλά υπάρχουν θέματα που απαιτούν περαιτέρω διευκρίνιση, συμπεριλαμβανομένων των τιμολογίων.
USPS
Η USPS ανακοίνωσε ότι δέχεται «όλα τα διεθνή εισερχόμενα ταχυδρομεία και πακέτα» από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ και συνεργάζεται με την Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ για να ελαχιστοποιήσει τις διακοπές παράδοσης. Εφαρμόζει επίσης έναν μηχανισμό είσπραξης για να διασφαλίσει τη χρέωση και την είσπραξη νέων τιμολογίων.
FedEx
Η FedEx ανέφερε ότι συνεργάζεται και υποστηρίζει τους πελάτες της καθώς προσαρμόζεται σε σημαντικές αλλαγές από τις ανακοινώσεις τιμολογίων.
Οι αποστολές συνεχίζουν να κινούνται μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, σύμφωνα με μια εκπρόσωπο, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει εάν η εταιρεία είχε προσαρμόσει τα προγράμματα πτήσεων ή τους χρόνους παράδοσης για πακέτα με προορισμό τις ΗΠΑ από την Κίνα.
UPS
Η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες προς και από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.
DHL
Η DHL Asia Pacific έκανε γνωστό ότι ενδέχεται να υπάρχουν επιπλέον καθυστερήσεις και χρεώσεις για την αποστολή αντικειμένων. Η εταιρεία δεν έχει αναστείλει τη διαχείριση πακέτων από το Χονγκ Κονγκ που προορίζονται για τις ΗΠΑ.
SF Express
Ο μεγαλύτερος πάροχος logistics στην Κίνα αύξησε το τέλος εκκαθάρισης και τις καταθέσεις δασμών για μικρά δέματα με προορισμό τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Nomura.
Όλα τα πακέτα ηλεκτρονικού εμπορίου που αποστέλλονται από την Κίνα υπόκεινται σε πρόσθετη χρέωση εκκαθάρισης 20 γιουάν ($2,70), καθώς και σε προκαταβολή κατάθεσης 30% βάσει του βάρους του πακέτου, ανέφερε η τράπεζα.
Shein, Temu
Οι Κινέζοι λιανοπωλητές που πωλούν στην πλατφόρμα Shein και Temu λένε ότι τους ζητήθηκε από πράκτορες logistics να αρχίσουν να πληρώνουν επιπλέον εισφορά 30%.
Οι πωλητές έλαβαν ειδοποιήσεις σχετικά με τις νέες τιμές που θα χρεωθούν από τους πράκτορες εφοδιαστικής τους αργά το βράδυ της Τετάρτης, σύμφωνα με ένα σημείωμα που είδε το Bloomberg. Το επιπλέον 30% της λιανικής αξίας των αγαθών που πωλούνται πρέπει να καταβληθεί με τη μορφή κατάθεσης, την οποία οι πράκτορες θα επιστρέψουν ή θα ζητήσουν να συμπληρωθεί ανάλογα με τις πραγματικές φορολογικές επιβαρύνσεις από τα τελωνεία των ΗΠΑ.


Latest News

Γιατί η Σουηδία επεκτείνει τις διαστημικές και αμυντικές δυνατότητές της
Η Σουηδία εξακολουθεί να εκτιμά τη συνεργασία με την Ουάσιγκτον, αλλά υποστηρίζει έναν ισχυρότερο ευρωπαϊκό πυλώνα του ΝΑΤΟ

Στην Tesla φοβούνται ότι θα αντιμετωπίσει αντίποινα για τους δασμούς Τραμπ
Οι δηλώσεις της Tesla αντικατοπτρίζουν τις ανησυχίες πολλών αμερικανικών επιχειρήσεων σχετικά με τους δασμούς του Τραμπ

ΗΠΑ: Το ενεργειακό μέλλον του Καναδά στο συνέδριο CERA Week
Οι δασμoί Τραμπ και η εξίσωση που πρέπει να λύσει ο Καναδάς

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.
![Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/Larry_Fink-600x442.jpeg)
Λάρι Φινκ: Ο άνθρωπος που διαχειρίζεται τα περισσότερο χρήματα στον κόσμο [γράφημα]
Ο Λάρι Φινκ θεωρείται αυτοδημιούργητος, αφού μαζί με συνεργάτες του ίδρυσαν από το μηδέν την BlackRock το 1988

Η Porsche διαψεύδει σενάριο πώλησης μετοχών της στη Volkswagen
Η Porsche διαψεύδει τις πληροφορίες που δημοσίευσε η γερμανική εφημερίδα ταμπλόιντ Bild επικαλούμενη πηγές που γνωρίζουν το θέμα

Η Ιταλία φέρνει πιο κοντά την αυτοκινητοβιομηχανία με την αμυντική βιομηχανία
Η Ιταλία ετοιμάζει ένα βιομηχανικό σχέδιο με στόχο την ενίσχυση των συνδέσεων μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανίας, άμυνας και αεροδιαστημικής

Στο «μυαλό» της Fed – Τι θα αποφασίσει ο Πάουελ για τα επιτόκια
Πού εστιάζουν αγορές και οικονομολόγοι στην επικείμενη συνεδρίαση της Fed - Ποιες άλλες κεντρικές τράπεζες συνεδριάζουν αυτή την εβδομάδα

Μπέσεντ: Δεν ανησυχώ για την αγορά – Οι διορθώσεις είναι υγιείς
Ο υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ εκτιμά ότι η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης μακροπρόθεσμα θα είναι θετική για τις αγορές

Ρούμπιο: Μετά τους δασμούς πιθανώς οι ΗΠΑ να συζητήσουν νέες εμπορικές συμφωνίες
Ο αμερικανός ΥΠΕΞ, Μάρκο Ρούμπιο, ξεκαθάρισε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αντεπιτεθούν σε κράτη που τους είχαν επιβάλει δασμούς