
H Volkswagen αντιμετωπίζει προβλήματα καθώς η Porsche πλήττεται από την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα για πολυτελή EV, με την εταιρεία να εκδίδει προειδοποίηση κερδών λόγω της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα. Η τιμή της μετοχής του ομίλου σπορ αυτοκινήτων έχει έκτοτε μειωθεί περίπου 15%.
Έτσι, οι επενδυτές της Volkswagen αυξάνουν την πίεση στον Όλιβερ Μπλουμ να παραιτηθεί από το διπλό του ρόλο ως διευθύνων σύμβουλος στην Porsche αλλά και τη μητρική της εταιρεία, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.
«Πώς μπορεί να κάνει και τις δύο δουλειές με τον σωστό τρόπο όταν η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρθρωτική κρίση;» αναρωτήθηκε μιλώντας στους Financial Times ο ϊνγκο Σπείχ, επικεφαλής εταιρικής διακυβέρνησης της Deka Investment, η οποία συγκαταλέγεται στους 15 μεγαλύτερους κατόχους προνομιούχων μετοχών της VW.
Ο Χένδρικ Σμιτ, εμπειρογνώμονας εταιρικής διακυβέρνησης της DWS που κατέχει περίπου το 2% των προνομιούχων μετοχών της VW, είπε στους FT ότι η κρίση έδειξε ότι η ασυνήθιστη ηγετική δομή ήταν «αποδεκτή μόνο για μια προσωρινή περίοδο».

Ταυτόχρονα CEO σε Volkswagen και Porsche
Από τότε που ο Μπλούμε ανέλαβε τον όμιλο Volkswagen πριν από δύο χρόνια, πέρα από τη θέση του CEO του στην Porsche με έδρα τη Στουτγάρδη, έχει αντιμετωπίσει κριτική από επενδυτές και αναλυτές που αμφισβήτησαν την ικανότητά του να διευθύνει δύο εισηγμένες εταιρείες ταυτόχρονα.
Η πίεση έρχεται καθώς ο Μπλούμε αντιμετωπίζει μια μάχη με το συμβούλιο εργαζομένων της VW σχετικά με τα σχέδια να περικόψει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Μπλούμε και άλλα στελέχη υποστηρίζουν ότι οι περικοπές είναι ζωτικής σημασίας για να επιβιώσει η εταιρεία σε διαρθρωτικές προκλήσεις.
Η Porsche, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο του 2022, είναι μέρος του ομίλου VW, ο οποίος με τη σειρά του ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch.
«Θα υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη πίεση στον Μπλούμε να επικεντρωθεί στη δουλειά στον όμιλο Volkswagen, και αυτή η πίεση θα προέρχεται από τους εργαζόμενους, τους μετόχους και τελικά την οικογένεια Porsche επίσης», δήλωσεστους FT ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας για τη διαχείριση αυτοκινήτων στο University of Applied Sciences FHM Hannover.
Ο Μπλούμε, ο οποίος το 2023 έλαβε 9,7 εκατομμύρια ευρώ σε αμοιβές, συμπεριλαμβανομένων των συντάξεων, και από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, επωφελήθηκε από τη στενή σχέση του με την οικογένεια Porsche-Piëch, η οποία κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου της VW.
Η στήριξη της οικογένειας Porsche-Piëch
Η Porsche SE, το επενδυτικό όχημα που ελέγχεται από την οικογένεια Porsche-Piëch, δήλωσε ότι υποστηρίζει πλήρως τον Μπλούμε και στους δύο ρόλους.
Η VW επισήμανε τα προηγούμενα σχόλια του Μπλούμε όπου υπερασπίστηκε τον ρόλο του ως επικεφαλής της VW και της Porsche λέγοντας ότι η δουλειά του στη μάρκα σπορ αυτοκινήτων τον βοήθησε να πάρει καλύτερες στρατηγικές αποφάσεις για ολόκληρο τον όμιλο.
Πολλοί επενδυτές, που ζητούν από τον Μπλούμε να επικεντρωθεί σε έναν ρόλο, πιστεύουν ότι είναι το κατάλληλο άτομο για να καθοδηγήσει την αυτοκινητοβιομηχανία στην αναδιάρθρωση, ειδικά καθώς η διαμάχη του με την πρόεδρο του συμβουλίου εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο εντείνεται.
«Αν υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να πείσει το συμβούλιο εργαζομένων ότι αυτό πρέπει να γίνει, αυτός είναι ο Μπλούμε», είπε στους FT ένα άτομο με γνώση της διαδικασίας. Το συμβούλιο εργαζομένων κατέχει τις μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της VW.
Ο Μπλούμε, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως εκπαιδευόμενος στην Audi το 1994 κατέχει επίσης μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο αναλυτής της Jefferies, Φιλίπ Χουσουά, δήλωσε ότι το αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης θα κρίνει τις τύχες τόσο του Μπλούμε όσο και της Καβάλο.


Latest News

Άρχισε νέος εμπορικό πόλεμος - Η Κίνα επιβάλει δασμούς στον Καναδά
Οι δασμοί που βάζει η Κινα είναι «απάντηση» σε αναλογη κίνηση του Καναδά σε ηλεκτρικά οχήματα και προιοντα χάλυβα

Πώς η πολιτική «Πρώτα η Αμερική» του Ντόναλντ Τραμπ θα μπορούσε να κάνει την Κίνα… «σπουδαία ξανά»
Ο Ντόναλντ Τραμπ, οι εμπορικοί πόλεμοι και ένα πιθανό μπούμερανγκ, οικονομικό και γεωπολιτικό, από τη «μεγάλη αντίπαλο» Κίνα

Η Γαλλία θα καλύψει το κενό των ΗΠΑ παρέχοντας στρατιωτικές πληροφορίες στο Κίεβο
Η Γαλλία έρχεται να αντικαταστήσει τις ΗΠΑ στην παροχή στρατιωτικών πληροφοριών ζωτικής σημασίας για την διεξαγωγή του πολέμου

Η Μελίντα Γκέιτς θυμάται τη συμβουλή του Γουόρεν Μπάφετ πριν από χρόνια
«Χωρίς όρια, κάνεις κακό στον εαυτό σου» - Η Μελίντα Φρεντς Γκέιτς θυμάται τη συμβουλή του Μπάφετ

Σολ Νταουρέλα: Η μυστηριώδης ισπανίδα που εμφιαλώνει τις περισσότερες Coca Cola στον κόσμο
Η ισπανίδα «βασίλισσα των αναψυκτικών» που πήρε μια οικογενειακή εταιρεία και την εξέλιξε στον μεγαλύτερο εμφιαλωτή Coca-Cola παγκοσμίως

ΗΠΑ: Ιστορικό υψηλό στους δανειολήπτες αυτοκινήτων που καθυστερούν τις δόσεις τους
Τον Ιανουάριο, το ποσοστό των δανειοληπτών αυτοκινήτων υψηλού κινδύνου σε καθυστέρηση τουλάχιστον 60 ημερών αυξήθηκε στο 6,56%

Τι είναι τα «Druckonomics» και πώς θα επηρεάσουν την οικονομική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ
Τα «Druckonomics» που αναφέρονται στον βετεράνο της Wall Street, Στάνλεϊ Ντρακενμίλερ, αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο της οικονομικής πολιτικής του Τραμπ

Τι προβλέπει το σχέδιο των αραβικών κρατών για τη Γάζα που απέρριψαν Τραμπ και Νετανιάχου
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αραβικό σχέδιο για τη Γάζα θα παρουσιαστεί την επόμενη εβδομάδα στην Ουάσιγκτον

Περικοπές δαπανών θα προτείνει η Ρέιτσελ Ριβς για να διορθώσει τα δημοσιονομικά της Βρετανίας
Ο λογαριασμός πρόνοιας είναι στο επίκεντρο καθώς το δημοσιονομικό «περιθώριο» ύψους 9,9 δισεκατομμυρίων λιρών της Ρέιτσελ Ριβς εξαφανίστηκε από το υψηλότερο κόστος δανεισμού

Γιατί η Wall Street γυρίζει την πλάτη στον Μασκ
Η μετοχή της Tesla του Μασκ υποχωρούσε την Παρασκευή περίπου ατά 45% από την κορύφωσή της τον Δεκέμβριο, χάνοντας το 96% της μετεκλογικής ανόδου